Kater plast soms ergens in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Karel en Kobus
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009 20:59

Kater plast soms ergens in huis

Bericht door Karel en Kobus »

Hallo, ik heb eerst zoveel mogelijk plasprobleem-onderwerpen gelezen maar wil toch een stukje schrijven.

Wij hebben 2 katertjes van bijna 4 jaar, beide geholpen. Eén van twee heeft de afgelopen jaren afentoe wel
eens ergens een plasje neer gelegd. Favorite plaats is de wasmand met net lekker fris gewassen was, dus daar
letten we goed op dat hij daar niet bij kan. Ook als we op vakantie gaan en de half ingepakte koffer staat open,
gegarandeerd dat hij daar op een onbewaakt moment op gaat zitten. Gedrag wat ik uit de vele lijstjes op internet
haal. Kattenbak is overigens schoon tot redelijk schoon, iets wat ik gelijk check als het voorkomt.

Soms tijden niet.

Twee weken terug lag hij bij mij op bed te kriebelen, tot mijn stomme verbazing zag ik dat hij daarna
op 10 cm van mij vandaan een grote straal produceerde. Hij weet volgens mij precies dat hij iets doet wat niet mag
want hij gaat er als een speer vandoor. Is dit nou baldadigheid of genegenheid ofzo ?

Aanleiding van dit stukje is dat ik net een half uur terug de tussendeur van de gang hoor klikken. Ik denk ik ga toch
even kijken..........en jaar hoor: Echt een enorme plas net naast de cocos-map en een heel spoor op de mat zelf.
Nu woont sinds eergister mijn zwager tijdelijk bij ons in dus ja, wat ik ook lees: 'wijziging in gezinsamenstelling'........?!?

Kan ik hier iets aan doen of is onze knul echt zo'n stresskip dat ie voldoet aan alle oorzaken op de plaspronbleemlijstjes e?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kater plast soms ergens in huis.

Bericht door JLC »

Ik zou eerst naar de dierenarts gaan, om een medische reden voor het plasprobleem uit te sluiten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kater plast soms ergens in huis.

Bericht door sandy »

Onze kater heeft ook die neiging om soms ergens in te plassen, zoals een lege wasmand die toevallig op de grond staat, of er zitten nog sokken in die ik dus weer in de machine kan gooien.
Het bed heeft ook al een beurt gehad en de mand die beneden staat met allerlei zooi pas geleden nog, de eerste keer kon ik 'm wegjagen maar een paar dagen later had hij het toch voor elkaar gekregen.
Geen idee waarom hij dat doet maar de slaapkamer zijn ze helaas uit verbannen sinds een van de poezen het ook ineens nodig vond om op het dekbed te piesen :???:
Of het medisch is vraag ik me af gezien het hier ook al sinds jaar en dag gebeurt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kater plast soms ergens in huis.

Bericht door daantje »

Ik heb zelf geen ervaring met katers, we hebben alleen vier poezen en met drie daarvan nooit een probleem... Alleen onze Barrel die piest zo nu en dan op ons bed wanneer er een verandering plaats gevonden heeft waar ze dan blijkbaar even protest tegen uit moet oefenen :???: . Dit kan van alles zijn, en ook laatst deed ze dit onder mijn toezien :shock: . Ik moest toen echt even nadenken wat de aanleiding zou kunnen zijn :???: .
Misschien is dit met jouw kater ook wel het geval, gezien het feit dat hij niet standaard ergens piest.

Overigens is Barrel ook erg op haar kattenbak... Wanneer deze naar haar zin niet op tijd schoon gemaakt is dan wil ze ook haar plasje wel op ons bed droppen, maar dit komt echt zelden voor. Sommige katten zijn redelijk snel vies van de kattenbak, daar is onze Barrel dan ook een duidelijk voorbeeld van ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater plast soms ergens in huis

Bericht door Nyncke »

Als hij zachte stofjes zoekt, denk ik meteen aan blaasgruis.
Plaats reactie