# Een maatje voor Snoopy?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

# Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

Hallo allemaal
ik ben nieuw op het forum dus wil ik me netjes even voorstellen
Ik ben daniel 26 jaar en woon met zijn 3en op een flat, Ik mijn vriendin en Snoopy.
Snoopie is een zwerfkaterje geweest,en die hebben we toen die oud genoeg was uit het nest gehaald nu hebben we hem 2jaar
het gaat heel goed,maar nu willen we een maatje voor snoopy uit het asiel halen.
Er zit bij ons in de stad een goed asiel,dus ik denk dat we daar een katje gaan halen.
Nuu is mijn vraag,doe ik er dan verstandig aan om snoopy te laten helpen
Ik ben er niet voor mijn vriendin wel,we hebben nog nooit problemen met snoop gehad qua sproeien ofzo
En ik heb het idee dat katten vaak een stuk rustiger worden na een castratie,dat wil ik vermijden want snoop is zo een dondersteen(in goede zin)
Wat als een kat nooit gesproeid heeft,kan die dat dan wel gaan doen met een nieuwe kat erbij??en kan ik het dan beter even aankijken en als snoopy mocht gaan sproeien kan ik hem nog altijd laten helpen,of moet je dat voor de aanschaf van een nieuwe kat doen?wie kan mij helpen met deze vragen
Alvast bedankt
GRoetjes Daniel :smile:
Laatst gewijzigd door Daniel1983 op 09 aug 2009 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Leonie89 »

ik zou hem zeker laten castereren.. niet alleen maakt het hem rustiger, maar stel dat hij ontsnapt en buiten een mooie damespoes zwanger maakt..
bij ons in de buurt is hetzelfde gebeurt en nu zitten we, door de overvolle asiels al met 7 zwervertjes die van het gemeentetuintje een puinzooi maken door overal te poepen en te graven..
mag ik vragen waarom je zelf tegen castereren bent?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Uumie »

Het ligt er ook een beetje aan hoe oud Snoopy is, maar ik neem aan dat hij wel ouder dan 6 maanden is, toch? Dat is de leeftijd waarop katten meestal geholpen worden.
Mijn mening is ja, laten helpen! Het is sowieso beter voor een kat, omdat de hormonen dan niet meer door zijn lijf gieren. Dat is nogal uitputtend voor een kat. Wist je dat geholpen katten vaak langer leven dan niet geholpen katten?
Sproeien kan altijd gebeuren. Onze gecastreerde kater George van 8 sproeide ineens toen onze andere kater ziek was, gewoon uit frustratie en stress. Ik zou Snoopy echt laten helpen, je doet hem er veel plezier mee. En geloof me, hij wordt er echt niet reuzesloom van. Onze geholpen katers zijn twee herrieschoppers, dat wil je niet weten :lol:
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen! Luister naar je vriendin. ;) Wat Leonie ook al zegt, wat als hij een mooie buurpoes zwanger maakt?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Cari »

Hai Daniel,

Ik zou Snoopy zeker laten castreren. Ten eerste is de kans heel groot dat hij zal gaan sproeien. Tot nu toe is daar voor hem geen noodzaak toe geweest, want hij is helemaal alleen, dus voor wie zou hij een geurvlag af moeten zetten? Neem je er een kater bij, dan zal hij misschien willen vechten. Neem je er een poes bij, dan zal hij die willen bespringen. Niet leuk dus. Als je gaat wachten tot hij gesproeid heeft, kan het lastig worden om dat weer terug te draaien. Voorkomen is zeker in dit geval aan te raden boven genezen. Gecastreerde katers kunnen gewoon blijven sproeien als ze dat al gewend waren. En waarom zou je hem niet castreren? De geur uit de kattenbak wordt hiermee ook een stuk minder heftig. Ik zou niet bang zijn voor een slomere kat. Ik heb hier 4 gecastreerde heren rondlopen en die zijn alles behalve sloom! Dik worden hoeft ook niet, dat is gewoon een kwestie van niet teveel te eten geven en zorgen voor beweging. En een maatje erbij geeft natuurlijk beweging. Neem je een kitten of een jonge kat?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Daniel1983 »

Bedankt voor jullie snelle reactie
Ik wil een kitten nemen uit het asiel,
snoopy is nu 2 jaar
Hij kan geen andere zwanger maken we wonen op een flat dus t is een binnenkat en als we over 2jaar gaan verhuizen ongeveer dan,wil ik een hoge schutting enzo toen ik jonger was is een kat vergiftigt en later een andere op een avond buiten gaan spelen om nooit meer terug te komen
Ben als de dood om me kat buitenshuis te laten,dat gaat er bij mij niet in,waarom ik zo tegen casteratie ben tja...omdat ik zelf een man ben haha nee ik dacht altijd dat dat best invloed heeft op karakter.
nog een vraag zoals iemand al vroeg of ik een poes of een katertje erbij wil,ik heb geen idee wat zou het beste zijn?zoizo word dat moeilijk,kom je in het asiel,nou meneer zoek er maar een uit?
ehmmm...HANDEN IN HET HAAR ze zijn allemaal lief??
nee dat word nog wat hihi
Groeten Daniel
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door JLC »

Volgens mij is er niets mis met het laten castreren van je kat. Over het algemeen worden een kater daar huiselijker van en bij mijn kater Jaap heb ik geen negetieve veranderingen gezien in zijn gedrag. Maar als je je kater niet laat castreren dan kun je er beter geen poes bij nemen. Volgens heb je dan in no time een nestje kittens als je de poes niet laat steriliseren.En verder lijkt het mij eveneens niet handig om twee ongecastreerde katers in huis te nemen. Die gaan misschien toch sneller met elkaar vechten dan gecastreerde katers.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Cari »

Hij kan geen andere zwanger maken we wonen op een flat dus t is een binnenkat en als we over 2jaar gaan verhuizen ongeveer dan,wil ik een hoge schutting enzo
Een hoge schutting houdt een ongecastreerde kater zeker NIET binnen de omheining, dat garandeer ik je!
nog een vraag zoals iemand al vroeg of ik een poes of een katertje erbij wil,ik heb geen idee wat zou het beste zijn?
Zoals ik al zei, met beide geslachten ga je problemen krijgen als je Snoopy niet laat castreren. Laat je hem wel castreren, dan kan je gewoon het katje nemen dat je het leukste vindt, dan kan het allebei.

En mannen moeten niet zo zeiken over castraties. Je vergeet 1 ding: JIJ mag je ballen gebruiken, Snoopy niet, héél frustrerend..
:shock: ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Uumie »

Hahaha, Cari! :lol: Ik mag van mijn vriend het woord 'castreren' niet gebruiken in huis :lol: Wat een watjes, die mannen! ;)

Om terug te komen op het onderwerp: Welk geslacht je ook neemt (wat overigens niet heel veel uitmaakt, wij hebben nu 3 katers en dat geeft tot nu toe (kitten is er pas 1,5 dag) geen problemen), laat Snoopy castreren. Met een andere kater kan hij gaan vechten, omdat ongecastreerde katers een sterkere territoriumdrift hebben. En tsja, wat er met een poesje kan gebeuren kun je zelf ook wel bedenken gok ik. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij info geven???

Bericht door Daniel1983 »

ken iemand met een hoge schutting waar ze geen houvast an hebben gewoon een houten die kat is nog nooit uit zijn tuin geweest,dat kan wel hoor als je de goeie schutting heb, ben ik overtuigt.
en over die castratie tja das een mannen ding dat snappenn vrouwen niet..hihi ;-)
Nee ik dacht altijd dat na castratie een kat heel saai en sloom kon worden,ik denk dat ik inderdaad maar voor het castreren ga idergeval over nadenken dan,en als ik snoop laat helpen hoe moet ik dat het beste doen met de nieuwe kat,beter mee wachten tot tijdje na de castratie of kan dat vlak achter elkaar(1a2wk)of is da teveel voor snoopie dan.ballen eraf nieuwe kat erbij
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Uumie »

Persoonlijk zou ik dan vooral kijken hoe Snoopy zich voelt na de 'behandeling' ;). Is hij weer fit en gezond, dan vind ik 2 weken op zich een prima termijn. Is hij een beetje in de war en niet zo lekker in zijn vel, dan zou ik wat langer wachten. Laat het van Snoopy afhangen. Maar ik ben absoluut geen expert op dit gebied, dus of mijn antwoord zinnig is weet ik niet... :eshifty:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door sandy »

Onze schuttingen zijn 1,80 hoog, en in de lengte gemaakt met het hout maar onze kater is er zo overheen. Wij moeten als de tuin helemaal weer aan kant is dus gaan kijken hoe we alles ontsnapproof krijgen.
Sloom worden ze in elk geval niet hoor ;-) Redney is nu 7 en heeft nog steeds dolle buien :lol:
Na de ingreep, die overigens niks voorstelt maar wel ff een gevoelige plek blijft, zal hij zich kwetsbaarder voelen en eerder in de verdediging schieten.
Lijkt me dus beter als je even wacht, een weekje of 2, maar alvast gaan kijken en eventueel een kitten reserveren is ook een optie.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

is er een mogelijkheid tot reserveren dan?dat ligt aan het asiel zeker?heb een leuke kat gezien op internet maar omdat t nu zondag kan ik geen contact met hun opnemen.
Ik denk dat snoop er toch aan gaat geloven dan...Knip Knip...nog even beetje kijken en info verzamelen(asiel,Dierenarts) en dan hou ik jullie wel een beetje op de hoogte
gr Daniel
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door daantje_xxx »

een katertje of een poes erbij, maakt als Snoopy geholpen is niets uit. Het ligt ook aan het karakter.
Wij hebben hier een kater en een poes, allebei geholpen en gaat erg goed. Bij ons komen ze ook niet buiten.

En allebei nog hun dolle uurtjes, liefst als wij naar bed willen :smile:

ik ben altijd voorstander geweest van het laten helpen van je kat. (kans op) Een sproeiende kater zit niemand op te wachten en een krolse poes ook niet.

reserveren kan veelal wel hoor, meteen morgen bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn!
we horen het graag van je
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

hahaha dat doet snoopy ook,krijgt ie de gierende 5min precies als we net lekker en wel in bed liggen
Dan vliegt ie over het bed naar de gang en terug :grin:
okeey jullie hebben ook 2binnenkatten daantje?wij wonen ook op 5hoog dus onze kat(ten)kunnen ook niet het huis uit,alleen op het balkon
waar die dan ook vaak te vinden is als de balkon deur open is.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door daantje_xxx »

wij wonen op 4 hoog, en op het balkon mogen ze alleen aan een tuigje. Saartje heeft ons nl een keer laten schrikken door tegen de rand op te springen. Misschien dat er een kattenren komt.

bij ons is het bed ook favoriet om over heen te rennen en de banken in de woonkamer.

maar of een kat veranderd nadat hij geholpen is, daar kan ik helaas niks over zeggen. Toen wij die van ons kregen waren ze al geholpen.
Gesloten