2 katers en 1 poezebeest

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Taz
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:38

2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Taz »

bijna 3 weken geleden ben ik verliefd geworden op 3 zwarte beestjes, 2 katers en 1 poes. Ik kreeg vanuit het asiel de waarschuwing mee op tijd te komen om ze te helpen dadelijk bij de eerste verschijnselen van geslachtsrijp te zijn. Een asielpoes mag niet bezwangerd worden (niet dat ik het wil, maar het mag ook niet). :enaughty:
Ik zit hier nu al een tijdje vanalles door te lezen en zou graag van jullie weten hoe ik kan voorkomen dat mijn poes niet zwanger raakt met 2 katers in de buurt die sneller geslachtsrijp zijn als de dame en ook nog na de castratie een aantal weken wel de poes kunnen bezwangeren. Ze zijn alledrie zo leuk en met elkaar zo speels en lief (en ondeugend en druk haha). Maar wellicht had ik er eerst even beter over na moeten denken en 3 van hetzelfde geslacht moeten nemen? Ik ben gevallen voor de ontmoeting met de diertjes.... :cathappy:
Twee van hen worden dit weekend 3 maanden, de andere man over anderhalve week.

Alvast dank voor jullie reactie en tips!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door JLC »

Misschien de poezenpil totdat de katers en/of poes zijn gecastreerd.
Maar je moet je poes niet te lang op dit pil zetten. Dat is niet gezond.
Er is vast wel ergens op dit forum een topic over voor/nadelen van de poezenpil.
Daarnaast worden katten gemiddeld als zij 6 maanden zijn geslachtsrijp, maar ook dit verschilt weer per ras.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Cari »

Je kan ze ook alle drie tegelijk laten castreren. In de VS gebeurt dat al als de katten meer dan een kilo wegen. Het is niet gangbaar hier, ook vanwege het feit dat het voor de dierenarts een beetje gepriegel is, maar het kan heel goed. Het geeft ook het voordeel dat ze dan alle 3 tegelijk even van slag zijn en dat rare dierenartsluchtje hebben. Dus geen geblaas bij thuiskomst ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Nyncke »

Er is een implantaat voor de poezen, heeft minder bijwerkingen, werkt een half jaar.
Ben ff kwijt in welk topic dat stond....

Dat zou ik dan bij de peos laten zetten.
Hoef je je nergens druk om te maken.

De katers zou ik laten castreren bij de eerste blijken van voorplantingsgedrag. Afhankelijk van waneer ze geboren zijn is dit tussen de 6-9 maanden.
Dan kun je de poes laten steriliseren na 5 maanden de implantaat.

Volgens mijn logica is het beter om de beestjes een beetje te laten volgroeien.
Taz
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:38

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Taz »

Dank jullie voor je reactie!
Poezenpil had ik gelezen, heb ik twijfels bij wegens de nadelen. Het implantaat zal ik eens overleggen met da of dit een optie/mogelijkheid is. Het liefste zou ik inderdaad alle 3 tegelijk willen laten helpen. Maar of dat een sprookje is.... ;-)

Groet Taz
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door beestenbende »

Als je het financieel aankan zou ik ze ook zeker alle drie direct laten helpen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Taz
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:38

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Taz »

Ik heb ze opgehaald uit het asiel, waar in de 90 euro per kitten de vaccinaties en ster/castratie bij zitten, dus hoef alleen een afspraak te maken bij de da die aangesloten zit bij het dierentehuis. Dat scheelt weer!
Taz
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:38

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Taz »

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en om deze topic met goed nieuws af te sluiten; ze zijn alledrie tegelijk geholpen twee weken geleden. Alles is goed gegaan, poes was niet zwanger toen ze geholpen werd! Ze waren toen 5 en eenhalve maand en bij de katers was het diezelfde dag nog alsof er niets gebeurd was, die waren snel weer op de poot! Poes heeft nog 10 dagen met een kraag omgelopen voor de hechtingen. Het uit elkaar houden van de drie was een beetje een puzzel, maar nu alles achter de rug is viel het mij heel erg me.
Nog bedankt voor jullie adviezen en meendenken!!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Camoth »

Dan hebben ze de poes zeker op de "ouderwetse manier" geholpen (dus met hechtingen aan de buitenkant en een incisie). Dat is niet erg hoor, maar dat duurt inderdaad langer met genezen en dan moeten ze ook inderdaad een kapje om.

Mooi dat alles goed is gegaan in ieder geval!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Taz
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:38

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Taz »

Ja dat klopt, kwam later de hechtingen bij mijn eigen da verwijderen en die vertelde me dat het oplosbare hechtingen zijn die vanzelf weg waren gegaan. Dat hadden ze er bij de operatie even vergeten bij te zeggen. Ze was ook onderhuids gehecht, merk dat ze nu weer de oude is, duurde veel langer dan de mannen! Hoe gaat de moderne manier?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Camoth »

Ow ze was met oplosbare hechtingen onderhuids gehecht? Dat is volgens mij juist de moderne manier. Maar dan hoeven ze geen kapje op en zijn ze meestal met twee dagen weer de oude. Mijn kitten wordt aanstaande vrijdag op die manier gecastreerd (poes) en die hoeft geen kapje op van de DA... Maarja, maakt niet uit. Het is allemaal goed gegaan ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door JLC »

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. :smile:
Mijn poes, Lizzie, is dan nog op de oude manier geopereerd, dus zonder oplosbare hechtingen. De hechtingen zijn nog door de dierenarts verwijderd. Ze had de eerste dagen nog wel wat pijn, maar dankzij de pijnstillers is ze de week wel doorgekomen. Ze had ook een kraag om, want ze had enorm de neiging om aan haar wond te likken en daarmee zou uiteindelijk wellicht de hechting kunnen lostrekken. Deze nieuwe methode juich ik dus toe. Want zo'n kraag is ook geen pretje.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Camoth »

Ik heb voor Bindi voor de zekerheid een rompertje gekocht JLC. Daarmee kan ze ook gewoon nog op de kattenbak. Misschien is dat ook een oplossing voor je mochten je katten ooit weer onder het mes moeten met hechtingen?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door JLC »

Ik heb voor Lizzie toen een rompertje gekocht, maar daar wist ze zich uit te wurmen. Inmiddels zijn er speciale t-shirtjes voor katten (en honden) op de markt die gebruikt kunnen worden na een operatie. Mochten mijn katten in de toekomst geopereerd moeten worden, wat ik uiteraard niet hoop, dan zal ik hiernaar vragen bij de dierenarts.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: 2 katers en 1 poezebeest

Bericht door Camoth »

Aaah, okay. ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie