Aan neus ruiken?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Aan neus ruiken?

Bericht door Torihime »

Waarom ruikt ons katje soms aan mijn neus? :icon_shifty:

Meestal is het als hij bij me op schoot, of naast me op de bank ligt en ik hem aan het aaien ben. Hij ligt dan heerlijk, maar ineens klimt hij een stukje omhoog om zijn neusje even tegen mijn neus aan te duwen. En dan gaat hij weer lekker liggen.

Ik vind het wel lief hoor, maar ik vraag me af waarom hij dit doet?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Admin »

Aan het gedrag va onze eigen 4 katten te zien doen ze dit OF om je vriendschappelijk te begroeten OF om je te herkennen aan je geur OF om erachter te komen of er wat te eten valt.

Als 1 van onze katten 1 brokje krijgt in de huiskamer en de anderen zijn elders in huis, dan gaat hij daarna zijn bek af zitten likken. Als er dan een andere kat de kamer binnenkomt, en die ziet dat, dan wordt er onmiddelijk aan zijn neus en bek gesnuffeld. Zo van: "Hee, ik ruik dat je net een brokje hebt gegeten, waar had je die vandaan en waarom krijg ik niks?" ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Torihime »

Ah, dan denk ik dat het 1 van de eerste 2 redenen zal zijn. Ik eet namelijk geen brokjes :-P Maar hij doet het sowieso vaak als ik al een paar uur niks gegeten of alleen water gedronken heb ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Admin »

Je hoeft zelf niks te hebben gegeten. Het is dan meer dat de kat zelf trek heeft en dat op die manier kenbaar probeert te maken. Maar dan ruiken ze meer aan je mond dan aan je neus. Tussen katten is aan elkaars neus ruiken een begroeting.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Leonie89 »

onze poes geeft je meestal gelijk een lik als ze aan je neus ruikt.. gelijk gescrubt :lol:
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Uumie »

Dat doet Morisson inderdaad ook, eerst ruiken en dan likken. Volgens mij doet hij dat omdat hij ons lief vindt. Tenminste, dat houd ik mezelf maar voor :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Leonie89 »

of vies.. hmmm baasje heeft een schoonmaakbeurt nodig.. als ze het zelf niet doet doe ik het wel.. anders zit ik met die stinkerds ;-)

nee volgens mij was het inderdaad een uiting van liefde.. wij noemen het ook altijd kusjes.. zeker omdat ze je mond er ook wel eens bij doet.. hmmm lekker als ze net natvoer heeft gehad.. ach ja het is goed bedoeld, dus laat ik het maar toe :roll:
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door JLC »

Heel herkenbaar. Jaap geeft ook wel eens "neusjes".
Zelf heb ik het idee tot nu gehad dat hij mij wil begroeten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Lizzy2009
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:48

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Lizzy2009 »

Lizzy neust ook heel wat af bij mij,ik vind dit erg lief.
Groetjes en een kopje van Lizzy
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Mandy »

Onze poes doet dat ook altijd.
Voel eerst zijn snorharen kriebelen en dan voel ik het neusje dan krijg ik een likje en dan een paar kopjes :grin:
Echt lief ;-)
Love cats
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Anaheim »

Mijnes doen dit ook vaak eerst ff aan mn neus snuffelen en dan langs mn neus uitgebreid een kopje gaan geven...superlief :grin:

Alleen bij Romy is het wat minder...die kwijlt nogal eens waardoor ze meteen een heel kwijlspoor achterlaat op m'n neus :roll:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Mandy »

Hahahahha ja is zeker lief..
Vaak als die van mij dat doet dan doe ik net alsof ik slaap en dan gaat ze mijn arm omhoog duwen :-P
En dan ga ik haar volop knuffelen!
Love cats
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Hihi de kittens hier doen dat ook altijd.....aan je neus ruiken en eraan likken. Maar als je iets hebt gegeten zeker ook aan je mond ruiken/likken! Gisteren probeerde 1 kitten de chips bijna uit mijn mond te eten hahaha. Nadat hij eerst heeft zitten blazen tegen de zak chips omdat ie dat gekraak niet kende.....er daarna een klap op gaf...en er toen achter kwam dat er iets in zat wat lekker rook. Mocht ie natuurlijk niet..... maar hij bleef daarna wel elke keer proberen om in de zak te springen :D

En eentje vindt ons volgens mij gewoon vies, want die likt je hele arm af als ie de kans krijgt (inderdaad...scrubbeurt!)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Uumie »

Sannie, heel herkenbaar!
Ons kitten Charlie springt ook altijd in chipszakken, boodschappentassen etc.
En Morisson, onze kater van 6, likt je hele lijf als het even kan. Vooral aan je blote voeten is dat ZO irritant, zo kietelig en schuurderig hahaha :lol: Als hij me weer zo gaat aflebberen vraag ik me toch af of ik wel goed gedouched heb die ochtend. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aan neus ruiken?

Bericht door Sannie_xx »

Misschien vinden sommige katten dat lekker zoutig? Met dat warme weer zeker natuurlijk.

Jaaa tassen zijn helemaal favoriet. Mouse sliep gisteravond lekker in mijn tas op de zijkant van de laptop:eeh: Sowieso kan Mouse echt belachelijk slapen - hoe het mogelijk is dat dat lekker ligt. Tussen kussens in met de achterpootjes op de leuning van de bank, het lijfje langs de leuning naar beneden en dan koppie het laagst...... :-o weird cat......
Plaats reactie