Kat accepteert ontsnapte poes ineens niet meer

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Joris31
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2009 15:03

Re: Na terugkeer kat problemen met acceptatie

Bericht door Joris31 »

Hallo

Ik herken dit probleem en ik hoop dat iemand antwoord heeft
Ik heb sinds 4 weken een katertje en poesje bij me in huis. Ze komen uit hetzelfde nest en zijn altijd dikke maatjes geweest.
Nu is de poes vannacht ontsnapt uit een openstaand raam. Ik heb haar bij de buren teruggevonden.
Bij thuiskomst accepteert de kat de weggelopen poes ineens niet meer en gaat grommen en blazen

Nu heb ik het aaien en de handdoek net gebruikt. Ik hoop dat dit effect heeft, want ik wordt er een beetje wanhopig van en vind het eigenlijk voor beide zielig


Ik hoop op een antwoord

Alvast bedankt
Joris
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Na terugkeer kat problemen met acceptatie

Bericht door Camoth »

Hai Joris,

Je kan een Feliway stekker proberen. Die kan je kopen bij de dierenarts. Verder kan je ze maar beter bij elkaar zetten en metrust laten. Uiteindelijk gaat het vreemde geurtje vanzelf weer weg. Zolang de vacht en bloedspetters je niet om de oren vliegen loopt het allemaal wel los.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: KAt accepteert ontsnapte poes ineens niet meer. Help!

Bericht door Gita »

Gun ze even de tijd. Met rust laten en de katten op hun tempo en hun manier weer laten wennen aan elkaar. Dit kan zo een paar dagen duren.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Joris31
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2009 15:03

Re: Kat accepteert ontsnapte poes ineens niet meer

Bericht door Joris31 »

Ik bleek te ongeduldig..de rust is weer wedergekeerd in huis!!

Tegelijk zit ik met een ander probleempje wat ik graag wil oplossen
De ontsnapte poes heeft de neiging om heel jammerlijk te gaan miauwen zodra ze naar buiten wil
Vandaar ook de ontsnapping..
Nu probeer ik dat maar te negeren aangezien ze met 3 en een halve maand oud en nog niet geholpen niet naar buiten mag.
Toch wil ik zowel de kat en de poes tzt naar buiten laten. Ik heb een klein balkonnetje maar er is een binnen plaats (ik woon in amsterdam 1 hoog) omringt door woningen. Daar zitten ook wel meer katten/poezen. Ik heb ook een kattenluikje die ik ze dan wil laten gebruiken
Weet iemand wat ik het beste kan doen om dit te doen? Per wanneer? Ik heb de kittens nu bijna vier weken bij me
Dank voor het antwoord weer
Plaats reactie