Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door Ocicatman »

@Beestenbende
Mijn eigen gevoel naar de kat is, wat ik al had geschreven, een super fasinerende stout en tevens zeer lieve kat, een naar mij zeer aanhankelijk kat, die ik in wezen voor geen goud zou willen missen, ik ben zeer gehecht aan deze (even als aan mijn ander katten) kat, hij is gewoon een lid van mijn 'gezinnetje', dus onmisbaar.
Het punt is het probleem al eerder 'gewoon 'is opgelost', maar als hij de kans krijgt begint het weer. Ik ben nu bezig met het aantal kattenbakken weer te vergroten (maar dat had ik al eerder eens gedaan) etc. Van de cattery ook het advies gekregen de kat (naast het advies extra bak en een druppetje bleek in de bak) zo snel mogelijk te herplaatsen, misschien boerderij.
Nergens zeg ik dat ik de adviezen niet ga opvolgen, maar ik besteed echt zo extreem veel aandacht aan mijn katten dat ik denk dat ik het direct zou merken als er "echt" iets aan de hand is met een van mijn katten, MAAR misschien klopt dit niet.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door lievelijn »

sommige katten gaan ook wildplassen als ze het ergsn niet mee eens zijn he? Misschien wil je bengaaltje wel gewoon meer aandacht.... zeker als je zegt dat het al een x aan de orde geweest is.
ik <3 Vlinder
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door Ocicatman »

@lievelijn
Dit was eigenlijk mijn eerste gedachten gang en is het eigenlijk nog steeds (ook eventueel jalozie, dominantie).
Daar heb is zo'n vier jaar geleden dan ook het meeste aan gewerkt, maar het andere probleem is dat hij dat vanaf het begin heel en heel veel van mij krijgt (en hij vraagt het wel).

En zie het begin van dit item, mijn eerste kat is een Ocicat poes, deze was extreem angstig en schuw (werd erg gespest door de andere katten bij de cattery), maar zat binnen 2 weken heel relaxed in haar vel. Toen Indy kwam (11-02-2004 geboren, kitten))nam hij helemaal de macht over( de twee Ocicats waren toen al plusminus anderhalf, op die leeftijd ook ongeveer gekocht), als klein ukkepukki, even later waren de Ocicat poes in de Bengaal super maatjes.
Later ontstonden er soms stubbelingen (achtervolgingen etc.) tussen Indy en de Ocicat poes. Maar toen ik dat goed ging observeren bleek dat de Ocicatdame wel achterna werd gezeten door Indy (de Bengaal), maar dat dat kwam omdat de Ocicatpoes ging corrigeren (tikken uitdelen). Volgens mij gaat de Ocicatpoes ervanuit dat zij op de eerste plaats staat.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door Camoth »

Die cattery spoort ook voor geen kant dat ze je adviseren om van een Bengaal een boerderijkat te maken. Dus daar zou ik al helemaal niet naar luisteren. En voor de rest kan je niet zeggen waar het door komt. Maar als het probleem al eerder was opgelost en het begint nu weer, dan zeg ik des te sterker dat het medisch is, aangezien het immers was opgelost.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door Boomer »

Ocicatman schreef: Nergens zeg ik dat ik de adviezen niet ga opvolgen, maar ik besteed echt zo extreem veel aandacht aan mijn katten dat ik denk dat ik het direct zou merken als er "echt" iets aan de hand is met een van mijn katten, MAAR misschien klopt dit niet.
De meeste dieren laten vaak TE laat merken als er iets aan de hand is. Zeker als het uiterlijk niets te zien is. Dit komt omdat een dier niet de zwakste mag zijn. De zwakste in de natuur worden het eerste gepakt. Dit is gewoon natuurlijk instinct.
Mijn bouvier had vergroeiingen aan haar rug. Wat al maanden bezig moest zijn. Op het moment dat ik erachter kwam dat ze mank ging lopen was het al te laat en kon er niets aan gedaan worden. De DA vertelde dat ze heel veel pijn had en dat ze waarschijnlijk zoveel pijnstillers nodig had , dat ze als een zombie verder zou leven. Ik heb daarvoor echt niets gemerkt, zij liep de trap gewoon op en speelde buiten nog met andere honden. Ik heb getwijfeld of ik iets over het hoofd gezien had, maar niemand in onze omgeving en die haar regelmatig zagen hebben nooit wat gemerkt.

Het wil dus niet zeggen dat je alles opmerkt. Daarom is een checkup best belangrijk om lichamelijke klachten uit te sluiten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door loek »

Ocicatman,

Ik ben helemaal geen expert. Maar wil een paar dingen zeggen. Ten eerste lijkt het me vreselijk als ik jou probleem had! En kan ik me voorstellen dat je dan op een gegeven moment zelfs overweegt om hem 'weg te doen'. En ik denk dat als iedereen hier eerrlijk is 'iedereen' daar zo over denkt. Niemand wil in een kattenbak wonen, want dat is eigenlijk wat je dan doet, stel ik me zo voor.

Over het straffen...tja dat is al gezegd en weet je inderdaad zelf waarsch.ook wel, niet zo handig. Vraag me in alle eerlijkheid af of je het daardoor in stand hebt gehouden. Helemaal niet bedoelt om te oordelen! Want dat heb je dan met zekerheid niet bewust gedaan!!!! Ik weet het ook totaal niet hoor....dat kun je alleen voor jezelf nagaan. (hoelang gebeurde het voordat je bent gaan straffen etc. Meteen al of was het gedrag er al heel lang en toen pas gaan straffen, dan staat het er los van lijkt mij)

Verder is wat ik heb gelezen (ik zei al ben geen expert ben ook nog maar aan het ontdekken) dat je het beste 1 kattenbak per kat kunt hebben + 1.

Ik ben bang dat jouw probleem misschien toch groter is dan met deze tips (die je misschien al kent) kunt oplossen...maar wie weet.

Ik ben benieuwd of je al naar de dierenarts bent geweest, en of er iets uit is gekomen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door loek »

Heb nog even zitten zoeken in het boek wat ik heb (' de kat' Vicky halls)

In het kort staat er bij zindelijkheidsproblemen (er staat ook uitleg bij maar die zal ik even achterwege laten:
Niet doen:
-neus in urine wrijven (snappen ze niet, en kan het erger maken!)
-slaan
- met bleekwater schoonmaken
- (stinkende) afweermiddelen
- aarde bij de kattenvakvulling
- niets doen

Wel doen:
- Naar de dierenarts gaan
- een kattenbak in huis halen als je die nog niet had (buitenkat) of meer kattenbakken. 1 per kat + 1 (Daar had ik het dus gelezen ;-)) Liefst op verschillende plekken.
- Andere soort kattenbakvulling
- haal kattenbakzakken (op de bodem) weg, als je die gebruikt.
- gebruik geen kattenbakdeo
- reinig de bevuilde plekken met een oplossing waspoeder en water, shoonwrijven, spoel na met schoon water, schoon wrijven, spuit alcohol op de plek.
- vraag een verwijzing naar een katendeskundige

Ander kopje:
Waar kattenbak plaatsen:
niet in een doorloop, niet bij eet en drink bakjes, in het ideale geval keuze tussen overdekte en open bak, niet naast lawaaierige huish. apparatuur, regelmatig schoonmaken.

(even tussendoor ik niet dat je dit niet allemaal doet, of hebt gedaan he. Ik schrijf gewoon effe alles op voor de zekerheid)

Wat ze zegt over een Bengaal:
F1,2 3 zijn geen huisdieren in de ware zin van het woord.
Geven vaak de voorkeur aan een buitenleven. Er bestaan onbevestigde vermoedens dat er sprake kan zijn van distale neuropathie.
Ongewenst gedrag:
Ik weet niet waar ik moet beginnen. (haar woorden) Als je een goed exemplaar krijgt is dat fantastisch maar er zijn een onevenredig groot aantal bengalen die wordt doorverwezen vanwege territoriale agressie, agressie tussen katten onderling, onzindelijkheid en sproeien in huis.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Ocicatman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:57

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaatsen

Bericht door Ocicatman »

@Loek
Bedankt voor je advies, begrip en voor de goede informatie.
Op het moment, lukt me door prive omstandigheden niet zo veel.

Van de Cattery "Het is in ieder geval geen F4,F5 enz.".
Als ik zijn urine laat onderzoeken, zal dat waarschijnlijk bij de DA zelf moeten gebeuren ben ik bang, ik ben hier nog over aan het prakizeren, bij de andere katten zet ik ze alleen met een lege bak met nep grit (plastic balletjes), maar dat gaat bij deze mijnheer niet lukken.

Gisteren was hier nog iemand om mij te helpen met schoonmaken, en die zei dus ook die kat moet DIREKT weg, desastreus. Maar zoals hij hier nu loopt en naast mijn toetsenbord komt zitten en mij met zijn grote ogen mij zit aan te kijken...

Dit mijn laatste reactie hier, of de vier bakken (etc.) moeten resultaat hebben gehad, of ik ben bij de DA geweest.
Ocicat/Amalia Bengaal/Indy Maine Coon/Frodo Pixie-Bob/Minoes
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaat

Bericht door Tarah8 »

Beste Oicatman,

Hoe is het verlopen met de Bengaal?
Zelf heb ik 6 katten (siamezen, oosterse kort haren, half siamees/heilig birmaan en een bengaal).
Mijn bengaal doet sindskort overal plassen. Ik heb tijdelijk metacam gekregen. En ze heeft nog niet zo lang een grote bult op haar zij. Daar heeft de dierenarts wat van afgehaald en opgestuurd naar een laboratorium. Mocht de metacam niet werken dan moet ik haar urine opvangen en gaat de dierenarts dat onderzoeken.
mijn bengaal is 1 jaar en bijna 2 maanden oud. Is een poes.

Groeten,

Tarah8
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaat

Bericht door Roos en Minousch »

Is je bengaal geholpen, en waarom niet eerst even een plasje inleveren, dat is zo weinig werk, en als ze overal plast is dat echt stap nummer 1, waarom zit ze op de metmetacam?
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bengaal (kater) plast behoorlijk vaak op allerlei plaat

Bericht door Adriana »

Tarah8 schreef:Ik heb tijdelijk metacam gekregen. En ze heeft nog niet zo lang een grote bult op haar zij. Daar heeft de dierenarts wat van afgehaald en opgestuurd naar een laboratorium. Mocht de metacam niet werken dan moet ik haar urine opvangen en gaat de dierenarts dat onderzoeken.
ocicatman is in 2011 nog een keertje langsgeweest maar de voorlaatste berichten dateren van 2009!

lees even onze berichten en topics over metacam.. rechtsboven zit een zoekfunctie.
ik kan uit je tekst niet opmaken waar het voor dient, ontstekingsremmend en hoezo en pijnstillend maar heeft ze pijn?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie