Katten graven bij de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
dreatjuh87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2009 10:09
Locatie: Hulst

Katten graven bij de buren

Bericht door dreatjuh87 »

hallo,
ik heb een probleem maar eigelijk best wel mee zit.
gisteren stond de buurman aan de buur en di eiste dat ik me katten binnen moest houden omdat ze in zijn tuin graven.
ik weet mijn 3 katten zijn donder stenen en graven ook in onze voor tuin.
ik kan me katten gewoon niet binnenhouden.
mag de buurman zo iets van mij eisen?
of is er een andere oplossing

gr andrea
Groetjes Andrea
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Uumie »

Je buurman mag zoiets wel 'eisen', het is tenslotte een vrij land. Maar dat wil niet zeggen dat je het ermee eens moet zijn. ;) Ik vind dit soort problemen altijd lastig, omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Het enige wat ik kan bedenken is de tuin afscheiden, maar ook daar weet ik niet echt iets van. Lekker nuttig. ;)
Hopelijk weet iemand anders een betere oplossing!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door sandy »

Ja je buurman mag dat eisen, niet dat je ze binnen houd maar wel uit zijn tuin, het is tenslotte wel zijn tuin.
Vergelijk het maar met ene vreemde hond die jouw huis binnendringt en van alles kapot maakt, denk ook niet dat jij daar vrolijk van word.
Als je tuin afzetbaar is zou ik dat is proberen, en anders is schrikdraad plaatsen, een niet erg vriendelijke maar meestal wel heel effectieve methode, een optie.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Siris »

Lastig, dit is dus één van de redenen dat ik mijn katten niet buiten doe (als het had gekund)
Ik snap heel goed dat jouw buurman dit irritant vind. Hij had het ook wel anders tegen je kunnen zeggen, eisen om je katten binnen te houden, lekker simpel, maar goed hij zal wel niet beter weten.
Lekker begin zo. Ik hoop dat hij verder wel een beetje normaal kan doen en samen kijken hoe je dit op kan lossen. Ik zou beginnen op begrip te tonen naar je buurman en uitleggen dat je jouw katten nu niet meer binnen kunt houden en dat het natuurlijk gedrag is. Uitleggen dat hij ze het beste elke keer als ze er zijn weg moet jagen (op een manier dat het niet schadelijk is voor de kat) water over ze heen gooien bv, verder heb je geloof ik ook nog spul dat je kat weghoudt van de tuin, misschien kun je dat voor hem kopen als vredespijp ;-)
Verder vraag ik me af, heeft hij gezien dat het jouw katten zijn. Lopen er nog meer katten rond? Lost niet het probleem op, maar het is dan wel erg makkelijk om jouw katten de schuld te geven, of hij moet ze er echt op betrapt hebben.

Succes en sterkte :smile:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door sandy »

Hoe vaak ik dat al niet gelezen heb ''hij/zij zal wel niet beter weten'', heeft iemand enig idee hoe respectloos dat overkomt?
Het kan anders gezegd worden ja maar mensen hebben irritaties en kunnen dan nog wel eens bot reageren, dan wil het nog niet zeggen dat die persoon ''niet beter weet''.
En als er 1 ding is wat heel erg veel mensen irriteert is het last/overlast van andermans huisdieren, en een mens is een mens en iedereen reageert anders, dat maakt ze nog niet minder als jij.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Roos en Minousch »

De enige oplossingis lekker je tuin afzetten, jij geen last meer van de buurtkatten, en de buurt geen last meer van jou katten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Siris »

@Sandy ik bedoelde dat helemaal niet respectloos naar die man toe :evil: Je geeft een oordeel over mij, terwijl je me helemaal niet kent, dat vind ik respectloos :evil: Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik beter ben dan een ander. En dat ben ik ook helemaal niet, ieder mens heeft zijn gebrek. Ik toon juist begrip dat hij zo kan reageren, en dat ik begrijp dat hij het vervelend vind. Je moet mijn berichtje maar eens goed lezen. Dat hij hierover simpel denkt, vind ik niet dat een domme vent is, en als je geirriteerd en boos ben zeg je dingen soms niet zo handig en tactvol en meestal denk je achteraf, ja dat had ik beter anders kunnen zeggen om verdere irritatie te voorkomen. Wie beter weet, doet beter ;-) Ik denk ook wel eens te simpel over iets ben ik dan meteen minder :roll:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door sandy »

Nou jij had je woorden dan ook beter moeten formuleren he, ipv zo'n opmerking maken die dus wel respectloos overkomt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door daantje »

Wij hebben dit probleem kort geleden ook aan de hand gehad omdat onze Barrel het wel heel gezellig begon te vinden in de tuin van onze buurvrouw, die daar dus ook wat boos om werd. Wij hebben daarop direct besloten de tuin met panelen af te zetten, want ook wij vinden dat anderen geen last moeten/mogen hebben van onze dieren.
Stom toevallig waren we gisteren klaar met het afzetten van de tuin en lijkt het vooralsnog dat het helemaal werkt! :grin: . En achteraf was het eigenlijk niet eens zoveel werk.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Siris schreef:Lastig, dit is dus één van de redenen dat ik mijn katten niet buiten doe (als het had gekund)
Ik snap heel goed dat jouw buurman dit irritant vind. Hij had het ook wel anders tegen je kunnen zeggen, eisen om je katten binnen te houden, lekker simpel, maar goed hij zal wel niet beter weten.
Lekker begin zo. Ik hoop dat hij verder wel een beetje normaal kan doen en samen kijken hoe je dit op kan lossen. Ik zou beginnen op begrip te tonen naar je buurman en uitleggen dat je jouw katten nu niet meer binnen kunt houden en dat het natuurlijk gedrag is. Uitleggen dat hij ze het beste elke keer als ze er zijn weg moet jagen (op een manier dat het niet schadelijk is voor de kat) water over ze heen gooien bv, verder heb je geloof ik ook nog spul dat je kat weghoudt van de tuin, misschien kun je dat voor hem kopen als vredespijp ;-)
Verder vraag ik me af, heeft hij gezien dat het jouw katten zijn. Lopen er nog meer katten rond? Lost niet het probleem op, maar het is dan wel erg makkelijk om jouw katten de schuld te geven, of hij moet ze er echt op betrapt hebben.

Succes en sterkte :smile:
Hier sluit ik me bij aan.

Gelukkig heb ik geen irritante buren. Mijn beneden buren en de rest vd straat vind het niet erg als mijn katten in hun tuinkomen. Ik heb het ze natuurlijk wel gevraagd of ze het iritant vonden dat mijn katten in hun tuintjes komen en dat als ze er last van hebben dat ze ze gewoon met veel lawaai weg moet jagen.
Maar eigenlijk kan me dat "geen moer schelen", mijn katten zijn buiten katten en horen buiten.
Daar kan ik verder niet veel aan doen, als ze binnen bzouden blijven dan raken ze gefrustreerd. ;-)
Als ze er last van hebben jagen ze ze maar weg. Ik hou ze NIET binnen.

En trouwens mensen die geen katten hebben, die weten inderdaad niet beter Omdat die dus geen ervaring hebben met (buiten)katten :roll: . Alsof je een buitenkat makkelijk binnen kan houden. Dat soort mensen snappen niet dat een kat gefrustreerd kan raken als hij binnen blijft.
Sommige katten kunnen echt niet meer de hele dag binnen leven. Die moeten naar buiten om hun energie kwijt te kunnen.

Maar ik ben hier in mijn straat niet de enige die de katten buiten los laat lopen.
Hier wonen veel mensen met 1 of meerdere katten. En die komen ook in de tuintjes.

Hier weet iedereen welke katten bij welke baasjes/personeel hoort.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 26 jul 2009 18:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door sandy »


Maar eigenlijk kan me dat geen moer schelen, mijn katten zijn buiten katten en horen buiten.
Als ze er last van hebben jagen ze ze maar weg. Ik hou ze NIET binnen.

Maar ik ben hier in mijn straat niet de enige die kde katten buiten los laat lopen.
Hier wonen veel mensen met 1 of meerdere katten. En die komen ook in de tuintjes.

Hier weet iedereen welke katten bij welke baasjes/personeel hoort.
Met zo'n instelling kom je er niet hoor, wat doe jij als er een keer wel iemand komt die problemen heeft met jouw katten in hun tuin, zeg je dan ook dat het je geen moer kan schelen?
Dan kan je er op wachten dat 1 of allebei je katten een keer helemaal niet meer thuiskomen of dat jijzelf grote problemen krijgt, want zo'n houding werkt namelijk 2 kanten op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Moet jij je weer ergens mee bemoeien, Sandy??? :evil: Hou je commentaar op mij voor je, aub.
Laat me gewoon, het is mijn mening hoe ik erover denk en ik bepaal zelf wel hoe ik met mijn katten omga, wat ze wel of niet mogen. Tjonge jonge.........
Ik zeg al niks meer hoe ik over bepaalde dingen denk en wat ik doe, ik doe het toch nooit goed. :-( volgens sommige mensen hier op dit forum.
Ook al zou iemand klagen, ik laat m'n katten buiten.
Trouwens Flea raakt erg gefrustreerd als hij niet naar buiten mag.
Dat is elke keer met oud en nieuw een drama als hij van mij binnen moet blijven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Roos en Minousch »

Gelukkig heb ik geen irritante buren. Mijn beneden buren en de rest vd straat vind het niet erg als mijn katten in hun tuinkomen. Ik heb het ze natuurlijk wel gevraagd of ze het iritant vonden dat mijn katten in hun tuintjes komen en dat als ze er last van hebben dat ze ze gewoon met veel lawaai weg moet jagen.
Maar eigenlijk kan me dat geen moer schelen, mijn katten zijn buiten katten en horen buiten.
Als ze er last van hebben jagen ze ze maar weg. Ik hou ze NIET binnen
.

Nee wacht maar totdat ze je hele tuin onderschijten.......
En katten zijn huisdieren, dus die horen in huis te zijn......
lekker hoor, als je er last van hebt jaag ze maar weg..
ruim jij de stront dan ook op die je kat in andermans tuin achterlaat..
Als je je tuin afzet, dan zijn ze buiten, en ben je niemand tot last, en de andere katten ijn jou niet tot last..
Hier lopen dus tig katten rond die mijn acher en voortuin hebben gebrukt als kattenbak..
De achtertuin kunnen ze nu niet meer bij, en mijn vortuin is inmiddels betegeld, maar dat had ik dus liever niet, maar ja die katten van de andere mensen he..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Umimeis »

Ik heb geen tuin en zou ik ze wel hebben....ik zou de katten niet wegjagen.

En bovendien, ik heb die mensen toch gevraagd of ze last van mijn katten of andere katten hadden.
Nou, dat hebben ze niet, ze vinden het wel leuk dat er af en toe een kat langs komt.
Het zijn voornamelijk oudjes die er wonen. Ik geloof dat een paar zelf ook katten hebben.
Ik heb bij de gezamelijke schuur ook een gebied waar veel struiken zitten, daar spelen mijn katten het meest, ze komen helemaal niet zo vaak in de tuintjes van mensen, heel af en toe.
Bij die struik poepen en plassen ze ook, samen met de andere loslopende katten.
Daar staat ook een grote boom waar ze in klimmen, dus het is echt een soort 'speeltuin'voor de katten.
Ik gun mijn katten juist de vrijheid, want zo'n klein balkonnetje vind ik niks voor hun en mijn huisje is ook niet supergroot, vandaar dat ik ze lekker buiten laat.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 27 jul 2009 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: katten graven bij de buren

Bericht door Poezebal »

Ik snap heel goed dat jouw buurman dit irritant vind. Hij had het ook wel anders tegen je kunnen zeggen, eisen om je katten binnen te houden, lekker simpel, maar goed hij zal wel niet beter weten.
Lekker begin zo.
Ik hoop dat hij verder wel een beetje normaal kan doen en samen kijken hoe je dit op kan lossen.
Het stond er wel degelijk een beetje bot vanaf jouw kant , maar ik begreep er wel uit dat het niet zo bedoeld is ;)

Ik denk dat zo iemand wel beter kan weten, en het dus ook wel weet, maar er misschien heel erg mee aan is.
Wat zou jij doen als de halve buurt katten heeft en ze in je tuin alles telkens omgraven en doen, en je van je perkjes en plantjes weinig overhoud en er gratis kattenpoep bijgeleverd krijgt?

Ik heb dat zelf gehad een aantal jaar terug, mijn katten kwamen netjes binnen om op de bak te gaan, en terwijl zij binnen op de bak gingen, scheten de katten van buren verderop mijn tuin vol. Iedere dag weer, en ik wist dat praten geen zin had (junks/alcoholisten en heel opvliegerig).
Ik werd er stapelgek van, maar had het geluk dat de katten niet zo van water hielden en dus op den duur mijn tuin gingen mijden ;)

En ja tref je het dan eens dat je buurman ziet dat jouw katten over de schutting komen, dan ben je de pineut natuurlijk ;)
Kan me best voorstellen dat hij wat geirriteerd en boos is en dit roept, terwijl hij t misschien helemaal niet zo bedoeld en katten juist wel graag ziet, maar niet in zijn tuin ;)
Zou ik ook zijn als een ander zijn dieren mn tuin om komt ploegen ;)

Kan me dus Sandy's reactie wel voorstellen, ze bekijkt het eerst vanuit alle partijen, en jij kwam inderdaad wel gelijk een beetje bot door de hoek, al bedoelde je het niet zo natuurlijk ;)

Umimeis, het is een forum waarop het vrij is te reageren op dingen die geschreven worden, en dat is geen bemoeien, dat is een mening geven en ook om andere mensen te laten zien dat je niet alleen vanuit de persoon van ons kattenliefhebbers moet kijken, maar ook uit de persoon van de mensen die er de overlast van hebben ;)

Hoort er ook bij he ;)


Dreaatjuh,

Ik zou nog eens rustig met je buurman om de tafel gaan, en kijken wat de mogelijkheden zijn met je tuin.

Ik ben nu zelf net verhuisd, we huren een koophuis, dus wanneer het verkocht word (hoop dat dat nog erg lang duur :grin: ;) ) hopen we tegen dan via de woningbouw een huis te hebben.
We komen dan waarschijnlijk ook in een buurt, en het staat voor ons al vast dat we onze tuin af gaan zetten zodat er geen vreemde katten in kunnen, en onze katten er niet uit kunnen, gewoon om het bovenstaande probleem te voorkomen, en zelf de zekerheid te hebben dat onze katjes lekker veilig naar buiten kunnen ;)
Laatst gewijzigd door Poezebal op 26 jul 2009 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie