Ruzie na castratie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
sarahv
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2009 23:54

Ruzie na castratie

Bericht door sarahv »

Ik heb een kater en een poes die super goed met elkaar overweg konden, altijd bij elkaar waren, samen sliepen en samen speelden. Nadat de kater is gecastreerd is de poes heel erg afstandelijk tov de kater geworden, blaast naar hem en slaat naar hem. De dierenarts zei dat dit door de vreemde geurtjes kan komen, die hij bij de da heeft opgevangen maar het duurt nu al 5 dagen en ik vraag me af of iemand een tip heeft???
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Kattenbella »

Ik denk dat het inderdaad nog het vreemde is voor de poes. Je kater voelt zich ook anders en gedraagd zich misschien ook nog anders.
Ik zou het nog wat meer tijd geven.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ruzie na castratie

Bericht door sandy »

Een tip die ik pas geleden hier op de site heb gelezen, je poes met een handdoek inwrijven en daarmee je kater en andersom.
Als het goed is verdwijnt dan in elk geval de vreemde geur.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sarahv
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2009 23:54

Re: Ruzie na castratie

Bericht door sarahv »

ik kwam gisteren thuis en die 2 zaten naast elkaar, gaven elkaar kopjes en aten weer uit hetzelfde bakje dus ik denk dat het probleem is opgelost! :grin:
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Gita »

Fijn! 8-)
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Cari »

Gelukkig maar - na 5 dagen zou het vreemde geurtje inderdaad wel eens weg mogen zijn.. :???:
All's well that ends well :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Maya-en-Maiky »

Ik maak nu precies hetzelfde mee. Mijn kater is gisterochtend gecastreerd en mijn poes moet nu ook niets van hem hebben. Brommen, grommen, blazen, meppen, enz. De sfeer in huis word er niet gezelliger door :???: Maar mijn kater doet ook niets.. in de zin van dat hij de poes steeds lastigvalt ofzo. Hij zit gewoon op 1 à 2 meter afstand naar haar te kijken en zij gromt al...

Verschilt het trouwens per kater/poes hoe ze er op reageren? Toen mijn poes gesteriliseerd is had ze nog een andere 'broer'. Maar die deed eigenlijk niet raar of anders tegen haar en zij (tot zover ik me kan herinneren) niet tegen hem.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Cari »

Het verschilt inderdaad per kat. Hoe minder de kat gewend is en hoe onzekerder ze is, hoe groter de kans dat ze onaardig gaat doen tegen de patiënt. Poezen lijken vaker onaardig te zijn (die gaan van nature vaak eerder in de verdediging) en binnenpoezen al helemaal.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Ruzie na castratie

Bericht door ktje »

het kan ook het dierenartsluchtje zijn dat de kater nu met zich meedraagt.

Je poes herkent de lucht niet en denk dat het een vreemde kater is.

Zodra het ziekenluchtje weg is zal het allemaal minder worden.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Maya-en-Maiky »

Maya is normaal gesproken niet echt onzeker.. Ze is gewoon 'gewoon'.

Nouja, ik zie het nog wel even aan (maar ik hoop dit gedrag niet al te lang nog aanhoud...)
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Ruzie na castratie

Bericht door Maya-en-Maiky »

Gelukkig denk ik bij deze ook dat het probleem zo goed als weg is. Gisteren bromde Maya nog wel zo af en toe naar Maiky, maar 's avonds toen ze eten kregen, stond ze wel weer bij het aanrecht te zeuren en te miauwen. Iets wat ze maandag en dinsdagavond niet heeft gedaan.

En toen ik vanmorgen wakker werd (katten liggen altijd bij me) lagen ze ook weer samen op bed :)

Maiky heeft nog wel het "ik heb zin" in zijn hoofd, want hij klimt nog wel op Maya, maar zodra hij in haar nek begint te bijten, staat zij op en glijd hij (hij is kleiner als zij) van haar af en druipt hij af.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Plaats reactie