Kat in bed

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
djbabe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:06

Kat in bed

Bericht door djbabe »

Ik heb een probleem. Ik heb 3 katten waarvan er 1 standaard in mijn bed slaapt.
Vroeger had ik daar niet zoveel problemen mee, maar ze maakt me tegenwoordig minimaal 10x per nacht wakker.
Inmiddels word ik (naar mijn idee) hier steeds meer moe van overdag. Ik zoek nu naar een manier om haar uit bed te houden.
Ik heb geen deur in mijn slaapkamer dus zo makkelijk is het helaas niet.
Heeft iemand goede ideeen om de kat van het bed te krijgen? Of aan het voeteneind te houden?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat in bed

Bericht door rieneke »

waarom is je kat zoveel aktiever geworden?
zie je ook andere veranderingen, zoals bijv. meer eten?

katvriendelijke methode: keer op keer op keer op keer je kat zonder een woord op de vloer zetten.
werkt wel, maar is een zaak van de lange adem.

iets minder katvriendelijke methode: stofzuiger naast of op je bed, in de aan-stand, en stekker onder je kussen.
zodra ze weer begint stofzuiger aanzetten.
uiteraard werkt dit alleen bij een kat die bang is voor de stofzuiger, maar de meeste katten hebben er niet veel mee op.
djbabe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:06

Re: Kat in bed

Bericht door djbabe »

Ik weet niet of de kat actiever is geworden of dat ik gewoon minder vast slaap dan vroeger.
Ik merk nu gewoon dat ze naar boven kruipt en tegen me aan gaat liggen. Of ik word wakker van het feit dat ik haar lig te aaien .. Of ze ligt te knorren ..

Verder zijn er aan haar weinig nieuwe dingen te merken hoor. Ik heb echt het idee dat ik meer gevoelig ben geworden hiervoor.

Ik heb al een tijd geprobeerd om haar van het bed af te gooien (inderdaad zonder iets te zeggen) maar ik moet zeggen dat uiteindelijk ik het meest moe was van ons 2 want ik werd dan echt helemaal wakker en de kat wachtte 5 minuten en kwam direct weer terug op bed. Ik heb dit zelfs tot 25 keer per nacht gedaan en de kat is gewoon waanzinnig koppig .. (Lijkt op het vrouwtje??)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat in bed

Bericht door Leonie89 »

wat ook nog wel eens wil helpen..
- s avonds met je kat spelen. achteraf is hij moe en zal gaan slapen..
- je kat s avonds eten geven.. na het eten doen ze ook vaak een dutje..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat in bed

Bericht door Nyncke »

Plantenspuit?
De stofzuiger vind ik ook een vondst....

Mijn ervaring is dat kat-onvriendelijke dingen wel vaak het beste werken ( dit in tegenstelling tot katvriendelijk)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat in bed

Bericht door rieneke »

niet perse het beste, maar zeker het snelste ;-)
djbabe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:06

Re: Kat in bed

Bericht door djbabe »

Hmm ja de stofzuiger klinkt leuk ... ware het niet dat ik een ignebouwd stofzuigersysteem heb in huis ...
Om nou iedere keer helemaal naar de gang te lopen om dat ding aan te doen? Ook niet lekker voor mijn nachtrust hahaha ..
De plantenspuit vind ik wel een goed idee .. Dan blijft mijn man misschien ook nog gewoon slapen .. Zal hij prettig vinden ;)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat in bed

Bericht door Camoth »

Ik ken het probleem wel. Ik heb ook twee poezen die het heerlijk vinden om bij mij in bed te slapen. Waarvan de oudste keihard snurkt en de jongste het liefst op mijn rug of buik slaapt (ongevraagt). Ik probeer eraan te wennen, maar slaap ook al een paar maanden slecht. En ik heb dus ook geen deur die ik dicht kan doen.

Aan de ene kant vind ik het irritant, aan de andere kant vind ik het ook heel gezellig en lief. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om ze van het bed af te sturen. Dus nu doe ik soms s'ochtends vroeg als ze aan het eten zijn een soort afscheiding neerzetten tussen de keuken en het halletje naar mijn woon/slaap deel (is van betonwering, zie mijn foto topic en het balkon). Dan vat ik meestal nog een uur of 3 extra slaap voordat de kleinste gaat miauwen dat ze naar me toe wil ;)

Het is lastig. Plantenspuit is denk ik inderdaad voor jou de beste optie. Succes!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat in bed

Bericht door Roos en Minousch »

Een plantenspuit gaat niet werken denk ik hoor..
Ik vind dat ze niets fout doet..
maar je zou haar moeten negeren, en op een gegeven moment dan merkt ze dat ze geen aandacht meer krijgt, elke keer als jij je omdraaid of zo, of beweegt, daar reageert de kat op..
Het is dus zo dat jij haar wakker maakt, en zij jou..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat in bed

Bericht door Uumie »

Wij hebben hetzelfde 'probleem' als Camoth. We hebben een woon/slaapkamer, de enige ruimte waar een deur in zit is de badkamer, en die is zo klein dat ik ze daar niet wil opsluiten. Dus dan maar op/bij het bed. Van Morisson hebben we geen last, die slaapt eigenlijk gelijk met ons en niet op bed. Hij slaapt liever op een aantal kussentjes die naast het bed liggen.
George is 's ochtends wel irritant, als hij vindt dat we op moeten staan/hem eten moeten geven. Dan slaat hij (zonder nagels) in het gezicht van mijn vriend en probeert in de neus van mijn vriend en in mijn arm te bijten. Als we hem dan negeren houdt hij op. Gewoon net doen alsof je nog slaapt.
Ik denk dat dat bij jouw katten ook kan werken, mits je geduld hebt. Ik ben het wel met Roos en Minousch eens dat de kat op zich niet zoveel fout doet en dat de plantenspuit dus niet zo'n goed idee is. Wel moet ik zeggen dat dat waarschijnlijk sneller zal werken dan negeren, al ligt dat ook aan de kat zelf. George is totaaaal niet onder de indruk van de plantenspuit, negeren is het enige dat werkt.
Succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat in bed

Bericht door Umimeis »

:lol: Sam doet ook irritant als hij vind dat ik moet opstaan om hem eten te geven of als hij gewoon aandacht wil.
Dan gaat hij met z'n hele hebben en houden tegen mijn gezicht aanliggen.
Laatst was het zo erg dat ik bijna geen adem kreeg omdat hij met zijn rug tegen míjn neus aan lag.
Of hij begint te piepen in mijn oren. Gaat hij naast m'n oor zitten hen heel hard piepen; zo van: Hey jij! Word eens wakker!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat in bed

Bericht door Kattenbella »

Wat ik uit je verhaal haal is dat de kat inderdaad niets verkeerd doet of anders dan anders, maar dat jij zelf minder goed/diep slaapt. Misschien zou kunnen kijken hoe dit komt. Het kan van iets simpels zijn als van de warmte. Je wordt dan eerder wakker mede door de kat.
Ik denk dan ook dat een plantenspuit gebruiken inderdaad niet op zijn plaats is hier.
Ik hoop voor jou dat je gewoon snel weer goed kan slapen, net als voorheen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat in bed

Bericht door Umimeis »

Weet je wat ook helpen kan?.................veel liggen woelen :lol:
Ik lag een keer wakker omdat ik gewoon niet kon slapen en toen lag ik de heletijd te draaien.
Sindsdien liggen de katten minder vaak bij mij op bed.
Alleen 's ochtends komen ze mij wakker maken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat in bed

Bericht door Camoth »

Ik gebruik wel de plantenspuit, maar niet zozeer als Bindi op mijn bed komt liggen. Meer als ze onder de dekens kruipt en in mijn benen, armen of kont bijt :lol: En dat zijn geen zachte knabbeltjes, maar echt beten, tot bloedens toe. Dus negeren werkt daar niet voor. Maar das weer een ander topic waard wellicht ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
djbabe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 13:06

Re: Kat in bed

Bericht door djbabe »

geweldige reacties allemaal :)

ik heb vannacht therapie geprobeerd ... een kattenmand naast me op de grond...
iedere keer als ik wakker werd deed ik de kat erin ..
helaas ... het mandje was niet leuk genoeg .. ze kroop steeds weer terug .. zucht ...
Plaats reactie