2 katten te logeren, en toekomstige eigen kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
rpr
Kitten

2 katten te logeren, en toekomstige eigen kat

Bericht door rpr »

Hallo, ik heb een onderwerp zoals dit nog niet gezien in het forum, dus bij deze mijn verhaal en vraag.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we 2 katten (broertjes) rondlopen. ze zijn ongeveer 5 jaar oud.
Sinds een half jaar heb ik mijn eigen huis gevonden, en ik ben nu toch echt wel op zoek naar een kat in mijn huis.

Nu is dit het probleem:
Ik heb nu de mogelijkheid om van vrienden een kitten (ca 9weken oud) over te nemen. En dit wil ik ook erg graag.
Maar volgend jaar gaan mijn ouders 3 maanden weg, dus moet ik in de tussentijd op hun katten passen. We hadden een tijd geleden al afgesproken dat ik ze voor die tijd in huis zou nemen, maar nu ben ik erg bang dat het fout zal gaan als ik nu een nieuwe kat in huis haal, en volgend jaar die van mijn ouders erbij te logeren krijg.

Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken. Zal ik wachten met het vinden van mijn eigen kat tot die anderen geweest zijn? of zou het wel mogelijk zijn om ze alledrie hier samen te brengen zonder al teveel vechten en dergelijken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

R.Pragt
rieneke
Tijger
Tijger

Re: 2 katten te logeren, en toekomstige eigen kat.

Bericht door rieneke »

kom je regelmatig bij je ouders, en wonen ze dichtbij?
je kitten is nu nog zeer flexibel.
je zou kunnen overwegen hem regelmatig mee te nemen naar je ouders, zodat de katten elkaar al kennen.
wel pas na de entingen natuurlijk.
en overweeg het katje wat later in huis te nemen, 9 wk is echt te jong.
rpr
Kitten

Re: 2 katten te logeren, en toekomstige eigen kat

Bericht door rpr »

kleine 10minuutjes rijden, is dus goed te doen :-)
Het beestje is al weg bij zijn moeder, hij is overgenomen omdat ze flink verwaarloosd werden bij het oude baasje.Geloof dat de moeder er helemaal slecht aan toe is :-(

Maar alvast bedankt voor het antwoord. Het verhaal is dus nogal apart, omdat dus oudere katten in het territorium van een jongere gaan komen.

Maar het kan inderdaad wel werken om ze vroeg te laten kennismaken, thanx!
Iemand anders met nog goede ideeen?

R
Camoth
Tijger
Tijger

Re: 2 katten te logeren, en toekomstige eigen kat

Bericht door Camoth »

Ik dacht eigenlijk aan precies hetzelfde als wat Rieneke zegt. Daarbij blijven trouwens die oude katten drie maanden lang. Dat is genoeg tijd om ze aan elkaar te laten wennen, dus laat het 3 weken duren, maar dan is de rust in de tent wel weergekeert als ze mekaar niet mogen denk ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie