Allergie voor stof?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Allergie voor stof?

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal,

Wij hebben nu een aantal dagen kittens in huis, ze zijn heel lief en het gaat hartstikke goed!

Alleen een van de twee niest regelmatig en trekt soms zijn derde ooglid op, met name na het slapen is het goed te zien. Ze zijn gisteren bij de DA geweest voor de eerste entingen en die vertelde alleen dat je het derde ooglid niet te vaak mag zien. Maar wat is niet te vaak vroeg ik me later af? Het trekt altijd wel weer weg, je ziet het niet de hele dag.

Ons huis is vrij schoon, maar nu hebben de kittens een plekje gevonden waar wij moeilijk kunnen stofzuigen en waar zij wel doorheen lopen.
Mischien weten jullie hier iets vanaf, ik vroeg me af of hij allergisch zou kunnen zijn voor stof, of dat de symptomen kunnen komen door teveel stof in huis?

Alvast bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Allergie voor stof?

Bericht door beestenbende »

oei lastig om je hierin te kunnen adviseren. Je ziet vaak dat kittens niezen bij aankomst in een nieuwe omgeving en kan het als een soort stress worden gezien. Helaas heb ik geen ervaring wat betreft het ooglid, heeft je dierenarts ze getest op de niesziekte? Maar of het van stof kan komen betwijfel ik om eerlijk te zijn.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Allergie voor stof?

Bericht door Tessa-M »

Nee, voorlopig niet. Zij zei ook dat het kan komen door de nieuwe omgeving...
Als het erger zou worden moest ik even bellen, maar hij eet en drinkt prima en er komt geen troep uit zijn oogjes of zijn neus.

En over het derde ooglid, dat schijn je bij kittens nog wel wat vaker te mogen zien. En het valt me op dat het zichtbaar is zodra ze moe worden of net hebben geslapen. Je ziet het ook af en toe en trekt snel weer weg, het is niet de hele dag zichtbaar.
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Allergie voor stof?

Bericht door beestenbende »

oke dan lijkt het wel van de stress te komen, gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel even je dierenarts bellen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie