Vandaag een kitten gekocht

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kattenlover86
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:12

Vandaag een kitten gekocht

Bericht door kattenlover86 »

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb vandaag een kitten gekocht. We wilden namelijk 2 kittens maar helaas duurt het nog even voordat onze britse korthaar kitten mag verhuizen. Ik had een hele leuke kitten gezien en wilde deze alvast kopen als vriendje voor mijn britse korthaar over 2 maanden.
Ik heb nooit eerder katten gehad dus het is even wennen. Ik heb al geprobeerd om de afgelopen tijd veel informatie op te zoeken en ben ook een hoop wijzer geworden.
Nu heb ik het rasloze katje vandaag opgehaald en hij blijft maar steeds miauwen. (hij is 8 weken overigens) Ik denk dat hij zijn broetjes en zusjes en mama mist. als ik dan tegen hem praat gaat hij nog veel harder miauwen. Moet ik hem juist aandacht geven of het miauwen negeren?
Ik ben wel 6 weken thuis omdat ik in het onderwijs zit en nu vakantie heb vandaar dat ik ook heb besloten om de kitten nu aan te schaffen.
Ook krabt de kitten de hele tijd aan onze nieuwe bank. Hoe kun je dit netjes afleren?

Hij zat steeds onder de bank dus ik heb nu voor hem een plekje gemaakt in de gang met een krabpaal met ton en een dekentje en de kattenbak (alleen de onderkant) en eten en drinken. Ik merk dat hij het fijner vindt als alles bij elkaar staat. hij heeft al wel gegeten en gedronken.

Ik zeg net een vlo lopen in ieder geval een zwart beestje dat heel snel ging en ook echt heel groot was.
Hij was bij de vorige eigenaar ingesmeerd met frontline tot twee keer toe. Wat moet ik nu doen ik heb niets in huis!!! Ik ontdek het net tijdens dat ik dit bericht typ! Ik vind het ook heel vies om hem nu op te pakken!
Hopelijk kunnen jullie me tips geven:

-Wat kan ik doen tegen het miauwen
-Wat moet ik doen tegen het bankkrabben
-Wat kan ik doen toen ik dat beestje op hem zag en hoe ernstig is dat? Komt het dan ook in mijn kleed waar hij op heeft gespeeld en in mijn meubels? (hij mag overigens niet naar buiten)
Ik heb nog een aantal zwarte puntjes gezien maar dat zie ik niet bewegen. Dat andere grote zwarte beestje ging heel snel.

Ik hoop op jullie advies!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door Roos en Minousch »

Als eerste gefeliciteerd met je aankoop..
Je kitten is eigenlijk te vroeg weg bij mama, want er is geen verschil tussen een raskat en een huis tuin en keuken kat, en het was beter te wachten totdat het kitten ouder was. en inderdaad omdat hij zijn broertjes en zusjes mist gaat hij piepen.
Je kan morgen naar de dierenarts gaan, en die heeft vast wel iets tegen de vlooien.
De dierenarts kan hem dan ook meteen enten, en misschien zelfs ontwormen.
Je moet hem geen aandacht geven als hij gaat miauwen, dan gaat daar gaat hij alleen maar harder van miauwen.
Als hij aan de bank krabt, wegzetten en nee roepen, consequent blijven.
Ik had hem gewoon onder de bank laten zitten, hij moet nog wennen aan zijn omgeving. Wat je zou kunnen doen met een speelhengeltje hem uitnodigen om hem onder de bank vandaan te krijgen. Veel met hem spelen doet wonderen. Krabpaal lekker in de kamer zetten een beetje in de loop van de kattebak en de voerplek.
Succes verder
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
kattenlover86
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:12

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door kattenlover86 »

Hij is vandaag al ingesmeerd met frontline kitten bij zijn geboorteadres.
Toch zag ik net nog wat lopen. Sterft dat dan zeker weten uit of moet ik het opnieuw doen?
En ik heb hem vandaag ook een tijd op schoot gehad, kunnen de vlooien dan ook op mij zijn gesprongen?
Moet ik mijn vloerkleed nog behandelen of dragen die vlooien al dat frontline mee en sterven ze vanzelf uit? Ik heb hier geen ervaring mee..
Hij mag in ieder geval voorlopig niet in de slaapkamer, dat weet ik wel :)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door Roos en Minousch »

Probeer met een vlooienkammetje de vlooien eruit te kammen.
Het moet even inwerken het spul.
Je zou de omgeving kunnen behandelen met omgevingsspray, maar als het allleen op het kitten zit zou ik me niet al te grote zorgen maken. Het is ook niet al te slim van de vorige eigenaar om een kitten weg te doen met vlooien...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door Nyncke »

Vlooien is alles over gezegd.

Als hij aan de bank krabt zou ik NEE roepen, hem vervolgens oppakken en naar de krabpaal brengen en de voorpootjes pakken en zachtjes de beweging maken of hij krabbelt op de krabpaal.
Als het lang duurt voordat hij het leert:
Je zou ook een flesje met valeriaandruppeltjes kunnen halen bij de drogist, dat vinden ze heerlijk ruiken...een klein beetje op de krabpaal smeren.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door Katrin »

ik zou zo'n klein hummeltje niet negeren als hij zo miewt, het beestje is vast bang en in de war, alles is anders ruikt anders, ik zou hem juist knuffelen en proberen door te aaien en praten hem rustiger te maken.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door sandy »

Frontline is van bekend dat vlooien daar steeds meer resistent tegen worden.
Je kitten is pas behandelt dus mag je nu echt nog niet wat anders gebruiken. Kam 'm elke dag even met een vlooienkam om 'm in elk geval zoveel mogelijk vlovrij te houden als de vlooien niet doodgaan van frontline.
Een vlozal niet zo gauw overspringen van zn gastheer dusdaar hoef je niet bang voor te zijn, het zijn eerder de eitjes die van het dier afvallen of die je meeloopt naar binnen, waar je een vlo van krijgt als dat uitkomt.
Die springen op het eerste levende wezen wat ze tegenkomen.
Zou 'm nu nog even laten betijen voordat je gaat slepen naar de dierenarts, dat is iets teveel stress voor zo'n klein ding in zo'n korte tijd.
O de zwarte puntjes zijn vlooienpoepjes, die kam je er met een vlooienkam ook uit.
Als hij een beetje bedaard is kan je hem meenemen naar de dierenarts voor een controle of alles in orde is.

Als hij loopt te mauwen geef m dan aandacht in de vorm van spelen, mischien leid dat af van het mauwen. Als het mauwen stopt ff knuffelen met 'm.
Negeren vind ik eigenlijk een beetje zielig omdat het beestje op dit moment in de war is.
Het is ook nogal wat om uit je veilige wereldje gerukt te worden bij je moeder en broertjes en zusjes vandaan.

Als bovenstaande niet helpt om 'm van de bank weg te houden kan je wellicht proberen met een plantenspuit in de aanslag te staan en bij voorkeur zonder dat hij ziet dat jij het bent die het doet.
Troosten als hij schrikt bevestigd dat er iets ergs is gebeurt nadat hij aan de bank krabbelde, en kans dat hij het dan afleert.

Inderdaad onder de bank laten zitten had beter geweest, dat is voor hem een veilige plek ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
kattenlover86
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:12

Re: Vandaag een kitten gekocht..

Bericht door kattenlover86 »

Heel erg bedankt voor de tips!!
Plaats reactie