Hersenbeschadiging

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Siris »

Allereerst wil ik heel veel sterkte wensen met het verlies van je kitten. Al vind ik deze opmerking wel een beetje kort door de bocht
Realistisch gezien blijft het toch een beestje en als ik er voor honderden euro's aan kosten voor maak en hij wordt binnenkort platgereden voor een auto...
Dan houd je hem binnen en zeker een gehandicapt dier. Je gezonde kitten kan ook opeens heel erg ziek worden en voor meer dan 100 euro medicijnen moeten hebben om er boven op te komen, doe je het dan ook niet, omdat die ook onder auto terecht kan komen. Als je er zo over denkt kan je beter maar geen kat nemen, want stel je voor dat je wat geld kwijt ben om je kat beter te maken. Sorry hoor. Misschien heb ik dit verkeerd opgevat.

Voor de rest snap ik het wel, maar die opmerking schiet bij mij wel een beetje in het verkeerde keelgat.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Gita »

Wat heftig en wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen. Sterkte!!!
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door daantje »

Jeetje, wat een verhaal!!!! :-(

Ik wens je onwijs veel sterkte toe.
Heb er zo ook mijn eigen gedachten en gevoelens bij, maar respecteer de jouwe voor 100%. Zo'n beslissing neem je niet van het ene op het andere moment.

Nogmaals heel veel sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie ventje.
Zoiets is en blijft een heel moeilijke beslissing.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door sandy »

Ik weet niet of ik die beslissing had kunnen nemen, zeker niet als er vooruitgang te zien is hoe klein ook..maar ik kan niet in andermans hoofd kijken en ieder mens reageert anders op situaties.
Het zal je ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten.
Die opmerking die Siris aanhaalde vond ik wel erg fout eerlijk gezegd, het leven van een dier is in mijn ogen niets minder waard als die van een mens.
Maar be that as it may, de kleine is er niet meer en jij zal daar ook je verdriet om hebben, ik wens je daar heel veel sterkte mee.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Seemy »

Namens mij ook sterkte en wat een moeilijke beslissing zal dat moeten zijn geweest.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Uumie »

De kat van mijn ouders had ook een hersenbeschadiging en is nu 13... vandaar dat ik dit erg moeilijk vind om te lezen.
Maar ik respecteer jouw keuze en ik weet dat zoiets heel moeilijk is. Het valt nooit mee, zoiets.
Heel erg veel sterkte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Marline
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:49

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Marline »

Siris schreef: Dan houd je hem binnen en zeker een gehandicapt dier. Je gezonde kitten kan ook opeens heel erg ziek worden en voor meer dan 100 euro medicijnen moeten hebben om er boven op te komen, doe je het dan ook niet, omdat die ook onder auto terecht kan komen. Als je er zo over denkt kan je beter maar geen kat nemen, want stel je voor dat je wat geld kwijt ben om je kat beter te maken. Sorry hoor. Misschien heb ik dit verkeerd opgevat.
Voor de rest snap ik het wel, maar die opmerking schiet bij mij wel een beetje in het verkeerde keelgat.
Ik kan me voorstellen dat de opmerking in het verkeerde keelgat schiet. Ik ben nu een behoorlijk bedrag kwijt, terwijl ik daar totaal geen spijt van heb. Als ik wist dat hij er bovenop zou komen en al zou hij dan binnen moeten blijven, geen probleem. Maar dat was een traject van weken geweest, zoniet enkele maanden, voordat ik hem bij zn zusje kon laten. En als hij dan weken bij de DA moet blijven, dan vind ik dat ik realistisch moet blijven.
Ik vind het totaal geen probleem om geld te moeten betalen, maar om 1000 te spenderen, dat gaat me te ver, terwijl ik niet weet of hij het überhaupt wel gaat redden.
(en laten we eerlijk zijn, misschien kan iemand de medische kosten niet betalen tot zo'n hoogte...)

Ik vond de DA voor mijn kleine kitten wel goedkoper dan voor mijn paard... ;-)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Nyncke »

Sterkte met het verlies en je moedige keuze.

Even terzijde, het eerste halfjaar- 1 jaar accepteren ze erg gemakkelijk een nieuw kitten. Dus op zich heb je geen haast.
Als je wat langer wil wachten kan dat dus best.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door beestenbende »

Hoi Marline,
pff wat zal dit moeilijk zijn voor je, en gezien de reacties ook allemaal erg dubbel. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door lievelijn »

sterkte!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Siris »

@Marline
Bedankt voor je reactie en ik kan mij voorstellen dat jij deze beslissing genomen hebt, alleen die ene opmerking schoot mij dus bij mij verkeerd. Ik bedoelde ook niet dit geval (sorry voor de woordkeuze, ik weet even niet hoe ik dat anders moet formuleren) Ik bedoelde de andere kitten die nu gezond is, en straks een ziekte op loopt en je moet 100 euro's aan medicijnen uitgeven, en de kans is 50/50 doe je het dan ook niet? Omdat ze voor een auto terecht komt. Tuurlijk moet je reeel blijven, maar ik vind wel als je kat of een ander dier neemt, moet je er wel voor zorgen, dus ook medisch. Daar zijn tegenwoordig verzekeringen voor of je kan eventueel zelf een potje maken. Zie ander topic op dit forum.

@Sandy
[quote]het leven van een dier is in mijn ogen niets minder waard als die van een mens. quote] Ik vind het fijn dat je begrijpt wat ik bedoel.

Marline, nogmaals heel veel sterkte met het verdriet en het verwerken.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Marline
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:49

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Marline »

Siris schreef:@Marline
Bedankt voor je reactie en ik kan mij voorstellen dat jij deze beslissing genomen hebt, alleen die ene opmerking schoot mij dus bij mij verkeerd. Ik bedoelde ook niet dit geval (sorry voor de woordkeuze, ik weet even niet hoe ik dat anders moet formuleren) Ik bedoelde de andere kitten die nu gezond is, en straks een ziekte op loopt en je moet 100 euro's aan medicijnen uitgeven, en de kans is 50/50 doe je het dan ook niet? Omdat ze voor een auto terecht komt. Tuurlijk moet je reeel blijven, maar ik vind wel als je kat of een ander dier neemt, moet je er wel voor zorgen, dus ook medisch. Daar zijn tegenwoordig verzekeringen voor of je kan eventueel zelf een potje maken. Zie ander topic op dit forum.
Ik begrijp het volkomen hoor, het is mijn keuze niet om meteen op te geven. Maar net als wat je zelf zegt, je moet wel reëel blijven en dat is voor een ieder verschillend.
En ik ben het met je eens dat wanneer je een dier neemt, ook de medische kant op je moet nemen, maar hoever je die grens trekt... Dat is aan een ieder verschillend!

Inmiddels hebben wij een 2e kitten erbij. Erg leuk... Maar mijn gordijnen hebben het nog steeds erg zwaar... ;-)
Gebruikersavatar
Jatiti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:35
Locatie: Zeeland

Re: Hersenbeschadiging

Bericht door Jatiti »

Wat een triest verhaal, het zal zeker een moeilijke beslissing zijn geweest. Veel sterkte gewenst!

groetjes,
Marianne
Plaats reactie