Ruzie tussen katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
annekevis
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:54

Ruzie tussen katten

Bericht door annekevis »

hallo ik ben nieuw hier maar hoop dat iemand mij kan helpen
ik heb een main coon van 5jaar en heb hem ook al vijf jaar nu hebben we er een jaar geleden een katertje bij gekregen
maar nu zijn ze iedere keer aan het vechten tot bloedens aan toe, en ik weet niet wat ik moet doen probeer er tussen in te komen maar lukt niet altijd.maar het gekken is dat al ze slaapen ze in elkaars poten liggen en elkaar liggen te wassen en likken ik ga wel eens een nachtje van huis bij mijn dochter slapen maar durf dat nu niet meer ik ben bang dat als ik er niet ben ze ruzie maken. :evil: groetje en hoop van iemand iets te horen
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: ruzie van katten

Bericht door beestenbende »

Hoi en welkom! je kan een Feliway verdamper in huis halen of wat druppeltjes valeriaan besprenkelen om de rust weer terug te krijgen. Maar een gevecht tot bloedens toe is inderdaad niet goed en wat raar dat ze dan wel samen slapen...meer ideeen heb ik nu niet, maar je kan eens zoeken op acceptatie bij de zoekfunctie. Succes.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: ruzie van katten

Bericht door lievelijn »

ik zou ze uit elkaar halen en opnieuw laten kennismaken. Zou ze nu in ieder geval uit elkaar halen ( de een in woonkamer en de ander in de gang ofzo) Moet wel zeggen dat ik door het verhaal van in elkaars pootjes slapen. Ik meer aan stoeien denk waarbij eentje zijn eigen krachten niet kent...

Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar weet dat er op het forum hier al aardig wat over te vinden is. Misschien handig om toch even de zoekfunctie (rechtsbovenin) te gebruiken. Vicky Halls heeft daar in haar boeken ook flink wat aandacht aan besteed, dus als je daar een boek van hebt zo ik dat even doorlezen. Vechten tot bloedens toe is natuurlijk niet leuk meer.
ik <3 Vlinder
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Ruzie tussen katten

Bericht door Roos en Minousch »

Wel raar hoor...

Roos* en Minousch waren zusjes van elkaar, en die konden door 1 deur, maar vaak veel geblaas en vechten(niet tot bloedens toe), maar die hebben ook nooit bij elkaar gelegen, daarom vind ik het vreemd dat ze wel heerlijk bij elkaar liggen, en dan ineens een gevecht komt..
Misschien een gedragstherapeut erbij halen?
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Ruzie tussen katten

Bericht door tacuma »

Aangezien ik ook een beetje met mijn handen in 't haar zit door de situatie met de vier katten
hier (nieuwkomer Koenda van 8 jaar valt de drie anderen aan, zonder enige aanleiding), wil ik
het ook wel eens proberen met valeriaan. Koenda is heel gevoelig voor catnip, dus zal hier ook
wel op reageren, hoop ik.

Kan ik hiervoor gewone valeriaandruppels van een natuurwinkel gebruiken, of is er iets in de
handel bij dierenspeciaalzaken of zo?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ruzie tussen katten

Bericht door sandy »

Zijn ze allebei geholpen? Anders zou dat wellicht wat rust in de tent geven.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ruzie tussen katten

Bericht door Kattenbella »

Vanmorgen waren Black en Peter zo aan de knok. Ik gooi gewoon water over hen heen dan. Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing.
De feliwaystekker is wel ok.

De heren hier zijn gewoon macho en elkaar aan het uitproberen. Ik ben niet onder de indruk ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Ruzie tussen katten

Bericht door TuttiFrutti »

Hier vechten ze elke dag ook met elkaar, en gaat er best hard aan toe, maar ik zie het als stoeien. Vervolgens slapen ze inderdaad weer tegen elkaar aan. Maar tot bloedens toe, is wat minder fijn natuurlijk! Ik denk wel dat het inderdaad gewoon stoeien is waarbij de 1 zijn krachten niet kent.. ik zou het toch afstraffen zodra het weer zover komt dat het zo erg is. misschien kan je ze dan nog op tijd leren niet te ver te gaan..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie