Eerst even een 'korte' introducie.
Mijn vriend en ik hebben bijna 6 jaar lang een superlieve kat gehad. We kregen hem met 5 weken en was aanhankelijk en luisterde goed. Hij sliep bij ons en maakte ons wakker om 7 uur s'ochtends met knuffelen. Hij kwam ons zelfs tegemoet als ie de auto hoorde aankomen. Dit is hem helaas op 5 mei 2009 fataal geworden toen hij in zijn jeugdige enthousiasme ons kwam begroeten en een scooter Shivo overreed.
We hadden toen zo een leegte in huis dat we besloten om een nieuwe kat in huis te halen. Uiteindelijk werden dit een broertje en een zusje uit het asiel in Almere, Xiro en Xira. Ze werden geschat op ongeveer een jaar oud, beide geholpen. Naar het verhaal van het asiel hebben ze van december tot maart buiten gelopen en zijn ze uiteindelijk bij hun binnen gebracht. Ze waren flink verkouden en ziek maar nu weer helemaal gezond. Wat er precies met ze gebeurd is weten we niet.
Na een paar dagen wennen (Xira= vrouwtje, kwam de eerste dagen niet onder de bank vandaan, zo bang. Gaat nu beter!) mogen ze nu in het hele huis komen, behalve de slaapkamers omdat de ramen er open staat en ze het behang er leuk vinden

Het ergste euvel is dat ze constant op het aanrecht en de eettafel zitten, en alles opeten wat er te vinden is, zelf bloemen! Ik wil geen lichamelijke straf geven dus heb het een tijd geprobeerd met de plantenspuit. Dit werd een spelletje en ze gingen spelen met de straal. Toen zijn we FOEI gaan roepen en hard gaan stampen. Dit help enigsinds, maar we hoeven maar om te draaien en ze zitten er weer op. Het is nu zo erg, dat als ze op het aanrecht zitten en ze horen dat we opstaan springen ze er al weer af, Xira rent dan supersnel naar het zolder toe om te verstoppen....... HELP! Wat is hier opvoedkundig gezien nog aan te doen?
Nog een kleine andere vraag, we waren bij onze vorige kat zo gewent dat ie bij ons kwam liggen als we bijvoorbeeld tv aan het kijken waren of zo. Deze katjes willen helemaal niet bij ons liggen op schoot. We knuffelen en kroelen, en aaien en spelen is ook geen probleem maar niet rustig op schoot liggen. Zou dat nog komen, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Groetjes Soraya en natuurlijk Xiro en Xira
<:3~~