# Kittens en stress

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
nico
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2009 10:42

# Kittens en stress

Bericht door nico »

Hoi allemaal,
sinds kort hebben we 2 kittens in huis, alleen voor de nacht willen we ze niet alleen beneden laten,dus moeten ze gepakt worden om naar boven te brengen.
Ze laten zich alleen niet pakken, dus moeten we er achteraan, wat ze zeer angstig maakt en daarbij nogal blazen.
Als we ze dan eindelijk te pakken hebben bijten en krabben ze heftig.
Het liefst pak ik ze in de nek,maar doordat ze zo wild zijn lukt dat niet
Het gevolg is dat ze wegkruipen op onmogelijke plaatsen waardoor we ze helemaal niet meer stress loos kunnen pakken.
Weet iemand een manier waardoor we meer plezier van de kittens kunnen hebben (en hun van ons)
we zijn ten einde raad, en overwegen zelfs om ze weg te doen.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: kittens en stress

Bericht door ktje »

En ze gewoon beneden laten?

Of is dat geen optie?

Wij lieten onze kittens ook gewoon beneden ze zijn met zn 2en dus ze hebben steun aan elkaar.

Ik zou ze niet gaan opjagen dat geeft alleen maar stress en kunnen ze angstig worden wat ze waarschijnlijk nu al zijn aangezien ze jullie krabben en bijten. Laat ze gewoon wennen en niet telkens oppakken blijkbaar willen ze dat niet
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
nico
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2009 10:42

Re: kittens en stress

Bericht door nico »

Hoi,
Ja is ook een optie die we overwogen hebben,
We hebben alleen van onze kinderen de tip gekregen om ze boven te doen, omdat ze anders de boel slopen,(Ze spreken uit ervaring) maar ik zie nu ook dat dit niet goed komt.
Bedankt voor je tip.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: kittens en stress

Bericht door Boomer »

Jaag je kittens nooit op !! Hierdoor raken ze juist het vertrouwen in de mens kwijt. Laat ze gewoon hun eigen gang gaan en corrigeer ze als ze iets niet mogen door bv nee te zeggen en tegelijkertijd een sleutelbos of zo laten vallen. Zodat ze schrikken. Een plantenspuit kan ook wonderen verrichten.
Door veel met ze te spelen ( bv balletjes, laserlampje, veertjes aan touwtje) en rustig met de tte paten , komen ze te weten dat de mens leuk is en zo krijgen ze het vertrouwen. Af en toe een snoepje geven ( bv trommeltje met kattensnoepjes of eigen brokjes) beloon je ze.
Kittens doen veel indrukken op als ze ergens nieuw komen en dat heeft tijd nodig. Zo zijn er andere regels, andere geuren, misschien ander soortgenoot enz. Geef ze ook een eigen lig plekje waar ze zich veilig kunnen voelen.
Ik heb mijn katten nooit opgesloten gehad. Door śavonds met ze t spelen waren ze erg moe en gingen ze 'snachts gewoon slapen.

Veel succes met ze ! Hoop dat het gaat lukken
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kittens en stress

Bericht door Admin »

Een kat (en helemaal een kitten) is gemakkelijk de trap op te krijgen. Knoop een touwtje van 2 meter aan het uiteinde van een stokje (van 1 meter lang). Speel eerst beneden met de kittens en laat ze achter het touwtje aanrennen. Naar een paar minuten loop je met het touwtje naar de gang en als het in 1 keer lukt, tree voor tree de trap op, ondertussen het touwtje achter je op de treden bewegend.
Iets zegt mij dat ze dan zo boven zijn, zonder stress en ze vinden het nog leuk ook ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten