Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Siris »

Jeetje wat een verhaal, het zou me niets verbazen als dit mensenwerk is geweest, je hebt gestoorde mensen bij. Ik denk eerder dat het niet zo prettig loopt met een open wond in buikje en ze is waarschijnlijk erg geschokken. Hoe is het met Lionell, heeft hij niets? Of doet hij anders dan normaal?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

ja ik weet er staan 5 bakjes vers water en verschillende bakjes met brokjes zodat ze niet ver hoeft te lopen.

Maar gelukkig valt de hitte bij ons mee. Woonkamer blijft redelijk koel!

Tja simba is nooit buiten, en komt nu ook echt niet meer buiten met zulke gekken :twisted:

Nee Lionell heeft gelukkig niks! Die kwam vanochtend wel even binnen, meteen gekeken of die ook niet wat had. Maar Simba gaat ook meteen naar mensen toe, lionell vlucht meteen die is een beetje mensenschuw. Maar heb hem weer buiten gezet, want Simba wil echt rust.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Siris »

Gelukkig maar en ook dat hij mensenschuw is, dat kan je maar beter hebben denk ik dan als je kat buitenkomt. Ik heb ook zo een allemans vriendje, maar mijn katten komen niet buiten. Het kan ook niet, maar net wat kattenbella zegt er lopen wat mij betreft ook te veel gekken rond.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door lievelijn »

ik denk eigenlijk dat ze gewoon gevochten heeft met een andere kat (gaatje in oor) en in de vlucht die snee aan der buik heeft opgelopen... ijzerdraad ofzo kan altijd bij iemand in de tuin liggen... sorry maar denk dat als iemand simba had proberen te verminken de "schade" een stuk erger was geweest...

ben blij dat het zo relatief goed is afgelopen!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door tacuma »

Gelukkig dat er niet iets ernstigers aan de hand is: dit is al erg genoeg!

Het zou natuurlijk ook door prikkeldraad kunnen komen, waar ze zich in paniek ingestort heeft
of zo. Het vervelende is dat je zoiets (vrijwel) nooit te weten zal komen. Hopelijk slaat het kuurtje
goed aan en kan de wond binnenkort mooi gehecht worden.

Het beste ermee!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Umimeis »

Hier ben ik ook wel eens bang voor.......maar jah Flea is eenmaal een echte buitenkat en Sam wil ondanks dat hij nog maar 12 weken is ook al naar buiten omdat hij Flea ook elke dag door het luikje zie verdwijnen.
En ik laat hem dus ook onder mijn toezicht af en toe al buiten.

Maar Flea is gelukkig geen allemans vriendje, die maakt al dat ie weg komt als er bij mij bezoek komt.
En dit is ook de redenen waarom ik altijd bij anderen op bezoek ga en zelf niet zo heel vaak mensen uitnodig, ik wil niet dat Flea en Sam allemans vriendje worden.

Klinkt misschien heel achterlijk en dom hihi :lol: , maar ik wil gewoon niet dat ze op vreemde mensen afstappen op straat. Dus ik vind het alleen maar goed dat ze wat mensenschuw zijn.


Ik wens Simba veel beterschap toe en een dikke knuffel.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 29 jun 2009 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door lievelijn »

ohw het kwam misschien een beetje bot over, maar ben ook heel bij hoor dat het meevalt.
vertroetel simba maar lekker!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Tja we zullen het nooit te weten komen wat er is gebeurd! Je kan van alles gaan bedenken maar een antwoord krijg je niet helaas. Wel net de buurt afgelopen om te kijken naar scherpe dingen enz. Maar niks kunnen vinden.

De wond wordt niet gehecht. Dit kan niet omdat het op een onmogelijke plek zit. Het zijn 2 sneetjes naast elkaar. Als ze die willen hechten moet er een groter stuk vel los worden gemaakt. Met de kans dat het gaat trekken(teveel spanning) waardoor het gaat ontsteken en de hechtingen er alsnog uit moeten en we met een grotere wond zitten.

Het belangrijkste is nu dat Simba herstelt en de wond niet heel erg gaat ontsteken. Voorlopig ligt ze lekker op het kleed. Mocht het van de week echt heel warm worden kan ze in de grote bench in de slaapkamer van ons liggen. Daar blijft het echt altijd koel.

Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat. volgende week maandag moet ze terug komen bij de dierenarts. Maar als de wond heel erg gaat ontsteken wat eerder. En een kapje halen als ze er teveel aan gaat likken. Maar dat doet ze nu nog niet. Vind altijd zo zielig zo kapje.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Maartje »

jeetje wat erg zeg, gelukkig valt het nog een beetje mee. Maar 2 sneetjes naast elkaar lijkt wel erg op prikkeldraad maarja inderdaad wat je zelf zegt waarheid zal nooit te achterhalen zijn. Pas als katten de mensentaal leren ;) zullen ze het ons kunnen vertellen.

wat ik wel raar vind dat ze in zo'n korte tijd dan een stuk dunner lijkt.

Heel veel sterkte met Simba en hopelijk hersteld ze snel..
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Het gaat nu redelijk met Simba. Ze ligt veel te slapen en klimt niet meer zo hoog. Alleen in de vensterbank dan kan ze lekker naar buiten kijken, deed ze hiervoor ook altijd. De wond ziet er goed uit. Volgens mij trekt het al een beetje naar elkaar toe.

Net ging ze wel helemaal over de grond rollebollen en miauwen. Toen ze dat deed leek het niet alsof ze pijn heeft. Dat vind ik op het moment belangrijk dat ze geen pijn heeft.

Gelukkig ziet het er naar uit dat het de goede kant op gaaat. We waren even bang dat ze het niet zou redden, we hadden geen idee hoeveel bloed ze verloren had. Er zijn dus ook wat traantjes gelopen, maar zijn nu erg blij dat het de goede kant op gaat.

Wel vind ik het vreemd dat gister 2 auto's in de fik zijn gegaan en een hond is aangereden in de buurt. Zet je toch op een of andere manier aan het denken..... zou het dan toch een mens zijn geweest...... We weten het niet en zullen het helaas nooit te weten komen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Jatiti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:35
Locatie: Zeeland

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Jatiti »

Wat is dat schrikken zeg, als je katje zo toegetakeld thuiskomt! Gelukkig dat het al wat beter lijkt te gaan, veel sterkte ermee en ik hoop dat ze er gauw helemaal bovenop komt!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Uumie »

Jee, ktje, ik lees dit nu pas, ik schrik me rot! :shock: Wat erg voor arme Simba! Ik wens haar veel beterschap en ik hoop dat jullie snel van de schrik bekomen zijn.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Even een goede foto kunnen maken:

Afbeelding

Zo heeft ze gister de hele dag gelegen:
Afbeelding

de wond:
Afbeelding
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Maartje »

jeetje nouja ze ligt er wel rustig bij maar die wond ziet er wel naar uit. hopelijk hersteld ze snel weer.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door loonsy »

Wat een vreemde wond! (of komt dat omdat ik een leek ben met voorwerp-veroorzaakte wonden?)

Nou, zoals ik al zei: heel veel succes voor jou en de kat!
Plaats reactie