Korstjes op oogleden, neus en oren (foto)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
merltje
Kitten

Korstjes op oogleden, neus en oren (foto)

Bericht door merltje »

Toen ik Rambo binnenkreeg (toen 4 weken oud) had hij allemaal korstjes op de oogleden en rondom de ogen en op 1 oor.
Eerst dachten we omdat hij buiten gevonden was dat hij verbrand was (witte kater). De rest van zijn 7 zusjes en broertjes had nergens last van.
3x daags heb ik bij Rambo met afgekookt water alles schoon gemaakt. Zijn haren kwamen weer terug en korstjes gingen ook weg.
Nu 3 weken later, krijgt Rambo op meerdere plekken weer korstjes, op de wang, andere oor en boven op het hoofd.
Ook hebben 4 andere kleintjes dit gekregen. Ook rond de ogen, oren en mond. En 1tje heeft het ook achter op de rug gekregen.
Ik heb er nu nog 4 die niets hebben, maar voor hoelang.
Heb zalf gekregen om 3x daags erop te smeren, maar ik betwijfel of het helpt.
Ze hebben er niet gek veel last van.

Wat kan het zijn?
Afbeelding
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: korstjes op oogleden, neus en oren !met foto!

Bericht door Kattenbella »

Het lijkt mij een vorm van niesziekte. Ik zou dit snel overleggen met je dierenarts. Je kan je katjes met antibioticum er snel weer bovenop krijgen dan!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: korstjes op oogleden, neus en oren !met foto!

Bericht door Umimeis »

Hey dit had Sam ook toen ik hem net kreeg.
Hij was wel die dag daarvoor inge-ent tegen niesziekten kattenziekte.
Misschien lag het daar wel aan.
De korstjes zijn al wel verdwenen nu, hij heeft alleen last van oorsmeer en af en toe nog wel bruin prut in zijn ooghoekjes, maar er komt verder geen pus uit ofzo.
Hij was al wel ook gecontroleerd op oormijt, maar dat had hij niet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie