Wie weet hier raad mee??

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
marsan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2009 08:58

Wie weet hier raad mee??

Bericht door marsan »

Beste leden, me vriend en ik zitten met onze handen in de haren en weten geen oplossingen.
Me vriend heeft 2 katten Panter en Snoopy, zijn 5 jaar de beste maatjes en knuffelen, spelen, likken elkaar en maken geen ruzie.
Maar sinds gisteren is er verandering in gekomen, me vriend woont in een benedenwoning en omdat het ook binnenkatten zijn, durven ze niet naar buiten. (hij heeft van alles geprobeerd, maar ze zitten liever binnen dan buiten)
Hij heeft een gelijksvloer woning waar alles beneden is, dus de slaapkamer ook.
Omdat de slaapkamerraam gisteren stukje open staan om te onluchten, met de jaloerzie naar beneden en knuffels ervoor zodat de katten niet naar buiten kunnen glippen.
Maar Panter was toch erdoor gekomen, en ik hoorde hem hard miauwen want dat doet hij als hij buiten is. Ik probeerde hem weer naar binnen te lokken en uit eindelijk lukte hem dat om weer te springen naar het raam. Deed de raam weer snel dicht, en zag dat de kat van de buren ook buiten was.
Snoopy die ruikt dat vreemde geur en blaas, gromt en vecht met Panter, dus ik hun uit elkaar houden en apart gezet.
Dus belde ik me vriend, want hij moest werken en hij zei dat hij dan zodra hij thuis kwam Panter gaat wassen dat vreemde buiten geur.
Zo gezegd zo gedaan, en we dachten dat ze dan elkaar weer accepteren, maar nu is het Panter die blaast, gromt en vecht met Snoopy. En iedere keer als Snoopy op de bank wil liggen of op de vensterbank voor het raam wil zitten, dan begin Panter te grommen en blazen. We worden er gek van..
Wie weet hiermee raad mee..
Alvst bedankt
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Wie weet hier raad mee??

Bericht door aiko »

Dat is best wel naar.

Misschien kan je eens een handdoek nemen, en 1ste over de geurklieren van de ene, wrijven en dan die handdoek over de andere wrijven.
Zo krijg je een kleine mengeling van beide geuren, waardoor ze elkaar misschien terug herkennen.
Ook is het misschien goed, als je thuis bent ze toch het even zelf te laten uitvechten. Natuurlijk kijk je wel of er geen bloed aan te pas komt.
Als ze vechten, is het dan met heeel veel lawaai? of alleen een beetje grommen en blazen vooraf?

Normaal als een kat echt vecht voor 'leven en dood' komt er heel veel lawaai aan te pas.
Probeer misschien ze wat tijd door te laten brengen met elkaar, jammer genoeg al vechtend. En probeer ze allebei even veel aandacht te geven.

Zeker ook proberen aparte aandacht te geven, zonder dat de andere kijkt, dan krijgen ze toch een beter gevoel van.

succes alvast
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Wie weet hier raad mee??

Bericht door TuttiFrutti »

Ik zou ook proberen ze eerst te laten gaan. Dus laten grommen en blazen naar elkaar.
Misschien is dat gewoon wat ze even doen, en accepteren ze elkaar daarna weer.
Ik zou er even niet al te veel aandacht aan geven, denk dat het vanzelf wel weer goed komt eigenlijk.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wie weet hier raad mee??

Bericht door Cari »

Wat een stress!
Eerst Panter die buiten terecht komt. Dan Snoopy die schrikt van de vreemd ruikende Panter. Snoopy gaat daarom lelijk doen tegen Panter, die dan vervolgens ook nog eens in bad wordt gedaan. Eerst wordt ie aangevallen en dan ook nog eens gewassen :shock: Ik kan me voorstellen dat het Panter even allemaal teveel is geworden.
Ik denk dat je ze allebei weer tot rust moet laten komen. Aai ze, knuffel ze, sus ze als ze blazen en leid ze af. Vooral niet gestresst gaan doen, want dan worden ze helemaal nerveus en dus agressief. Als je het niet vertrouwt, zet ze dan als je er niet bij bent, liever apart. Niet uit laten vechten - het zijn geen honden :roll: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie