Kat mee naar bed, wel of niet?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Biny »

Ik zie hier heel veel mensen van wie de kat(ten) mee gaan op bed.
Ik begrijp dat dat voor de katten heerlijk is, maar vinden jullie het niet 'vies' om vervolgens kattenharen op je bed te hebben en in te ademen etc.?
We logeerden eens bij een vriend, die zijn bed zat onder de haren...
Dus, waarom wel/geen kat op bed? Van mijn vriend weet ik in ieder geval zeker dat dat nooit gaat gebeuren.. die ziet nu de haren al door de kamer vliegen :lol:
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

Ja, mijn katten mogen met mij mee naar bed. Al slaapt Flea niet altijd bij me op bed, hij slaapt soms ook wel eens op zolder. Ik laat ze zelf kiezen of ze bij me willen slapen.
Het is inderdaad niet zo 'fris', maar ik verschoon mijn bed regelmatig en bovendien heb ik een 2 persoons bed voor me alleen :edance: . Er slaapt verder niemand bij me in bed.
Als er ooit weer een partner komt...tja dan hebben de katten pech, tenzij m'n partner het niet erg vind dat de katten op bed slapen.

Ik vind het gewoon gezellig om ze naast me te hebben liggen. Ik ben te oud voor knuffels,maar niet voor deze! :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Camoth »

Ik was inderdaad wat vaker mijn beddenspul. Ik vind het ten eerste heel knus om met Coco samen op bed te slapen. Ten tweede heb ik ook weinig keus, want mijn huis bestaat maar uit 1 lange kamer en Coco springt standaard bij mij in bed, haha.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door rieneke »

hier gaan ze alle vijf gezellig mee slapen.
ik heb gewoon een grote sprei op m'n bed die ik vaak verwissel.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door JLC »

Jaap en Lizzie slapen ook vaak op bed. Ik heb aan het voeteneind een apart dekentje gelegd,waar ze op kunnen liggen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Umimeis »

Ja, een sprei heb ik ook om zo toch m'n dekbed een beetje te beschermen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Leonie89 »

benthe mocht eerst ook niet op bed, maar ook toen vonden we overal haar.. het gaat overal zitten, dus neem je het zelf wel mee naar bed.. en het is zo ongelofelijk gezellig, dat we het nu goed vinden..
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Katrin »

Nee, ik houd er absoluut niet van, ligt niet alleen aan de katten, ben gewoon iemand die zijn bed het liefst met niemand deelt.
Als de situatie normaal is komen de katten bijna niet boven.
Maar nu Mientje een nestje heeft mogen ze wel eens bij mijn zoon slapen, Tommie op de stoel en Co deelt het hoofdkussen met mijn zoon.
Bij mijn dochter mogen ze niet meer slapen vanwege kattenallergie, en dat vind ze erg jammer.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door ktje »

Bij ons komen ze ook niet in bed. De katten blijven bij ons alleen in de woonkamer/keuken. De rest van het huis mogen ze niet komen. Dit ook omdat we een zoontje van 11 maanden hebben en bang ben dat een van de katten op zn hoofdje gaat liggen! Moet er niet aan denken. Dus vandaar dat ze ook bij ons op bed niet mogen. Aangezien bij ons de kamerdeuren open staan. Maar moet je eerlijk bekennen vind het ook wel fijn. Hoef de rest vban het huis minder te zuigen, aangezien daar veeel minder haren van de dieren liggen. De woonkamer is nu echt een ramp. Heb ik net gezogen na een uurtje kan ik weer want liggen er weer vlokken haren(nu vooral ook van de hond, maar katten kunnen er ook wat van). Dus eigenlijk ook wel lekker anders heb je je bed telkens onder die haren
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Boomer »

Hier mogen de dieren in princiepe niet op de slaapkamers. Behalve de haren moet ik er ook niet aan denken dat er een vlo ergens springt.
In het begin mochten mijn vorige katten het wel totdat Banjer 1x op bed sprong ( toen 8 mnd) en mijn hele bed onder sproeide. Geloof me , zo wil je niet wakker worden. Sindsdien is het einde verhaal voor de dieren op de slaapkamers.

Soms mogen ze wel even mee als ik bv een zonnebankje pik, maar zodra ik ga slapen moeten ze eraf.
Xeon heeft het door dat hij via de slaapkamerraam naar binnen kan. Ik heb alles gelijkvloers. En als hij 'savonds nog buiten is dan wil hij op zo'n mannier nog wel eens zachtjes binnen sluipen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Biny »

Grappig, iedereen denkt er weer verschillend over! Als ik zie hoeveel haren katten soms verliezen wil ik ze liever ook niet op mijn bed, die wil ik gewoon schoon hebben.. Maar mijn vriend zou dat sowieso nooit willen, ik ben daar nog milder in dan hij..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door beestenbende »

haha, hier was het ook zo dat we in het begin absoluut geen katten op de kamer wilden, ivm haren etc. Maar we zijn helemaal om! Over het algemeen liggen ze op het voeteneind, waar ook het sprei ligt. Is gewoon een kwestie van wat vaker wassen, maar ik heb geen last van haren, ondankks dat we wel eens 5 katten op de kamer hebben. Vooral de drie kleintjes liggen regelmatig op bed, terwijl de 2 britsjes vaak aast het bed liggen. Met een voorkeur voor een wasmand. Het blijft heel erg persoonlijk natuurlijk, maar het valt mij reuze mee, om eerlijk te zijn. De band is hierdoor wel versterkt doordat je automatisch gaat knuffelen met ze in bed, dus dat is een groot voordeel.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Seemy »

Mijn vriend wou het ook "absoluut NOOIT EN NOOIT ;-) " hebben dat huisdieren op bed zouden slapen.
Voordat we onze kat kregen zei hij dat ook altijd heel stellig tegen iedereen dat het vies was en dat als we straks een kat hebben dan slaapt hij echt niet bij ons op bed hoor :enaughty: . Bah, vies al die haren in je bed, etc etc

De eerste dag dat we onze kitten in huis hadden... 's avonds toen we naar bed gingen... zegt mijn vriend
'ah zullen we hem toch maar meenemen naar de slaapkamer, anders is het ook zo zielig... ' ... :lol:

:edance: haha ik wist het wel ! (ik vond het altijd al wel goed)

Ik vind het juist erg leuk dat hij bij ons op bed slaapt en zou ook echt niet anders willen.
En ja, je hebt meer haren maar je verschoont gewoon je bed vaker en er is niets aan de hand.

(nou hebben wij trouwens nu nog 1 kat. Ik kan me voorstellen als je er meerdere katten hebt dat het dan een ander verhaal wordt met nog veel meer haren :roll: ...)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door TuttiFrutti »

Mijn vriend heeft het liever niet, ik wel.
Nu onze kat af en toe bloed heeft na het op de kattenbak gaan, mogen ze niet in de slaapkamer. Daarvoor wel.
Nu doen we het ook af en toe, omdat de katten het zo fijn vinden.
Alleen ik word vaak wakker omdat 1 van de 2 s nachts gaat lopen donderen, boven op mn gezicht gaat liggen of mn tenen gaat pakken. Heel lief, maar niet als je wil slapen. Dus dan doe ik ze er vaak alsnog uit midden in de nacht ;-)
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Uumie »

Wij hebben weinig keus, we hebben een woon/slaapkamer en de overige twee kamertjes zijn zo klein dat ik de heren daar niet op wil sluiten. Morisson speelt graag op bed en gaat daarna ergens anders liggen, George slaapt vaak wel bij ons. Maar ik was alle beddengoed wel 1 of 2x per week, dus van haren hebben we eigenlijk nauwelijks last. Bovendien liggen/spelen ze bij onze voeten dus echt inademen doen we niet.
Ik weet dat het bij mijn ouders, waar nu 4 katten wonen, een ramp is om te slapen. Het hele bed op mijn oude kamer ligt onder de haren, en dat is wél heel irritant, zeker omdat het ook op de hoofdkussens zit. Dat soort situaties probeer ik hier dus wel te voorkomen ja. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie