Rode/geirriteerde huid op de neus

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Hallo,

Onze kat heeft sinds een tijdje een rode geirriteerde huid op haar neus, wat soms uitstraald naar haar wangetjes, een tijdje terug heeft ze hier een antibiotica prik voor gehad, toen werd het wel minder, maar de ene dag was het bijna weg en de andere dag kwam het weer terug en zo ging dat maar. Nu gister naar een andere DA geweest, die vond het niet echt op een allergie lijken, aangezien ze er bijna niet aan jeukt/wast, ze dacht misschien aan mijt maar wist dit niet zeker natuurlijk, voor de zekerheid nog maar een stronghold gebruikt daar dat is ook tegen mijt, en ze heeft weer een prik antibiotica gehad voor 2 weken, en dan nog een kap om en nu 3 dagen per dag zalven 5 a 6 dagen.

Zo ziet het eruit:

Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand dit toevallig al eerder gezien? ze heeft het echt alleen op die plek, verder nergens op haar lichaam, en haar tweelingzusje heeft helemaal niks.

Alvast bedankt! :-P
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door Kattenbella »

Komt ze ook onbeschremd in de zon?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door NaNe »

Ja, ik heb het geprobeerd te smeren met zonnebrand creme factor 20 (had die nog in huis, denk even proberen) alleen toen werd het alleen maar meer geirriteerder :roll:
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door Leonie89 »

volgens mij moet je speciale hebben.. niet die voor mensen..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door rieneke »

ik heb geleerd die voor baby's.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door NaNe »

Nja me zus zei het, dus had het 1 keer geprobeerd geen succes dus. Wist niet dat er ook speciale voor is.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door Boomer »

Ik denk niet dat het verbrand is omdat de neus zelf nog mooi is. Dan zou die ook verbrand moeten zijn en de oorschelpen.

Ik denk ook een allergie. Bij Xeon hielp advocate ( ook bij DA verkrijgbaar) goed samen met antibiotica ( iedere 2 weken 1 injectie dat 3x, sommige katten hebben dat nodig) en 1 malig pretnison kuur van 1 week.
Xeon is zeker 3 maanden bezig geweest toen er eindelijk genezing in zat. Hij zat ook op anti allergeen brokken om alles uit te sluiten. Hij eet inmiddels alles weer , dus gelukkig geen voedsel allergie.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door NaNe »

Maandag weer bij de DA geweest want er zat nogsteeds geen verbetering in. Ik hoopte op een injectie, maar helaas. Dit keer antibiotica pilletjes 2 op een dag, dat 2 weken lang, dat vind ik nog niet zo erg, al was het wel een ramp om ze erin te krijgen, ze lust namelijk niet zoveel dus, maar toen viel ie 1 keer op de grond eet ze hem zo op :lol: nu smeer ik hem een beetje in met leverpastei en dan eet ze hem vrij gauw op! Maargoed, het tweede is dat ze weer gesmeerd moet op haar neus met dezelfde zalf, en dus een kap op omdat ze maar 1 keer hoeft te wassen om het weer open te krijgen etc, en ik heb het idee dat die zalf het gewoon erger maakt......ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders stop ik met die zalf, maar laat ik wel die kap op deze 2 weken en dan die pilletjes.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door NaNe »

Ben ik weer, donderdag weer bij de DA geweest, omdat het weer verslechterde net als vorige keer dat ik moest smeren. Nu heeft ze een ontstekingsremmer gehad, en ze zei eerst toch maar doorgaan met smeren, maar toen zei ik dat ik het idee heb dat het daar erger door wordt omdat toen we een week gestopt waren het er beter uit zag, dus toen zei ze oke dan stoppen we met zalven en nog wel de pilletjes en de kap om. Maarja nu 2 dagen later is het nog erger geworden, er zitten echt allemaal korstjes op, wordt er ondertussen beetje depri van........... :-(
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door NaNe »

Ben ik weer. Het gaat al wat meer de goeie kant op, de korstjes beginnen minder te worden op het neusje is het al bijna weg, maandag nog een keer naar de Dierenarts voor een onstekingsprikje en nog iets langer doorgaan met de antibiotica (heb nu nog tot zondag avond) dus ben wel blij dat het er beter uit begint te zien, nog even doorzetten!
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door Kattenbella »

Mooi!!!! Misschien kan je er ter ondersteuning een beetje calendulazalf op smeren. Dit is tegen lidtekens en verzachtend.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus.

Bericht door Umimeis »

elvedinenleonie schreef:volgens mij moet je speciale hebben.. niet die voor mensen..
Hmmm de DA vh asiel zij dat ik gewoon zonnebrandspul voor mensen kan gebruiken.....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Jep dat zei mijn DA ook, dat ik gewone kan gebruiken.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door sandy »

Dan zou ik toch kiezen voor zonnebrand die ze voor babies gebruiken of hypoallergeen, denk dat de gewone mischien te agressief is voor de huid van een kat.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rode/geirriteerde huid op de neus

Bericht door NaNe »

Kan je die hypo-allergeen gewoon in de winkel kopen?
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Plaats reactie