Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Seraatje »

Hallo,

Ik vroeg mij af of jullie, je ook bezig houden met katten op het Spirituele gebied?
Bijvoorbeeld: Homeopathie, of Reiki, enz...
Zelf ben ik Reiki leraar, en geef mijn Katten regelmatig een behandeling,
En weet zeker dat ze het heerlijk vinden, ze zeggen ook wel "Katten rennen naar Reiki" Nou zeker weten.

Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Groetjes Sera
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Katrin »

Een vriendin die Reiki 2 heeft, wou het wel doen toen Mientje zwanger was, maar nee Mientje wou er echt niets van weten.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Cari »

Ik heb eens een kat met acupunctuur (is niet spiritueel, wel alternatief) laten behndelen. Die had een verlamde staart. Helaas heeft dat niet geholpen, de staart is nu geamputeerd.
Ik heb 2 dierenartsen en 1 daarvan gebruikt ook homeopatische middelen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Seraatje »

okay, ja kan, een kat hoeft er niet altijd van te houden, en heeft er waarschijnlijk dan ook geen behoefte aan,
maar ik vind het sowieso het beste, als je Kat echt wat heeft om je te houden aan de reguliere geneeswijzen, dan zelf te gaan proberen, Reiki vind ik een mooie aanvulling daarop, om bijvoorbeeld het genezingsproces te versnellen
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Camoth »

Volgens mij gebruiken veel mensen ook die Bachremedies bij hun huisdieren.
Wij hebben dat ooit bij onze hond geprobeert, maar dat werkte niet echt :???:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door rieneke »

ik heb goede ervaringen met kindival (homeopatisch) en plantival (plantaardig) van vsm.
geeft een onzekere kat net dat beetje rust wat hij/zij nodig heeft.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Uumie »

Ik doe zelf ook aan Reiki. Het rare is dat als ik het bij George toepas als hij weer eens onrustig is, hij me heel lief aan gaat kijken en keihard gaat spinnen. Normaal doet hij dat nooit, alleen als ik handoplegging doe. Dus misschien dat hij het toch aanvoelt op zo'n moment. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat katten heel spirituele wezens zijn die dingen zien en voelen die voor ons onbekend blijven.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Seraatje »

Ik ben er ook heilig van overtuigd dat katten heel spirituele wezens zijn die dingen zien en voelen die voor ons onbekend blijven.
absoluut, helemaal mee eens!

Ja als Katten het nodig hebben komen ze naar je toe,
heb je ook dat ze na een korte tijd er al weer genoeg van hebben?
Dat heb ik bij sommige van me katten,
ben ik net bezig, lekker warm en ontspannen, heeft de kat er al weer genoeg van,
maar ze hebben ook maar een hele korte behandeling nodig, omdat ze zo gevoelig zijn voor energie.
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Uumie »

Ja, ze willen het hier ook niet al te lang. Morisson vindt het sowieso een beetje eng, volgens mij is hij erg gevoelig want hij springt na een paar seconden op alsof hij zich verbrand heeft. :lol: George gaat er echt uitgebreid voor liggen en bij hem mag ik het wat langer doen. Ik merk inderdaad ook of ze het nodig hebben, dan zijn ze onrustig en vervelend en komen ze naar me toe. George gaat dan soms gewoon voor me op de vloer liggen, zo van 'kom maar' ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door TuttiFrutti »

Ik gebruik voor mezelf bachbloesem, en zou dat ook zeker voor mijn kat gebruiken mocht dat nodig zijn. Ik geloof echt dat dat kan werken! Ik zou ooit nog wel eens me erin willen verdiepen, bachbloesem bij dieren
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Seraatje »

wat leuk, hou ik me ook mee bezig!
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Angel Jet
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:35

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Angel Jet »

Mijn dierenarts die ook homeopathie voor dieren gebruikt, heeft mij ooit gevraagd of hij Bach Bloesem druppels mocht proberen voor onze poes Gina.
Zij was altijd een schuw poesje, kwam nooit naar visite toe. Je hoefde maar te niesen en ze vloog weg. Toen zij 8 jaar oud was, zijn wij verhuisd naar een huis met een inpandige garage. Hier zat ze heel veel, gewoon zielig.
Ze heeft toen een week of 2 Bach Bloesem druppels gebruikt en daardoor is ze zo veranderd. Veel zekerder van haarzelf. Kwam ook naar visite toe lopen.

Dus ik ben in ieder geval heel positief over alternatieve geneeswijzen bij dieren. Nooit geprobeerd, altijd misgeschoten. :eangel:
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Siris »

Ik sta er zeker wel voor open, maar dit waarschijnlijk zou dit alleen doen als het op medisch wijze niet zou lukken. Hoe was die uitdrukking nou ook alweer. "Baat het niet, dat schaadt het niet"

Ik ben ook overtuigd, dat wat op de ene wel werkt hoeft niet op een ander te werken.

Wat is reiki precies? En kun je dit ook op katten doen? :-o
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Seraatje »

Reiki is het werken met Universele Levensenergie,
Het is een alternatieve geneeswijze door middel van handopplegging, doordat het lichaam ontspant kan het bijvoorbeeld het genezingsproces versnellen. ook heeft het veel emotionele werkingen.

het is niet zo dat iemand die Reiki master is, bijvoorbeeld meer energie heeft, maar door inwijdingen worden je "kanalen'' opgezet, waardoor diegene de energie makkelijker kan doorgeven, en de verschillende energie niveau's beter kan voelen (ook een kwestie van oefenen) , Maar in principe kan iedereen het hoor, je hebt niet perse een inwijding nodig. het is alleen dat je het dan leert met begeleiding waardoor je er bewuster mee bezig gaat, en d.m.v de inwijding krijg je een soort van Energetische schoonmaak.

Maarre..reiki kan ook heel goed op katten, ik pas het dagelijks toe op mijn katten als ze op mijn schoot zitten, of als wat hebben, en ze vinden het heerlijk, het is meer dat ze er misbruik van maken omdat het gewoon lekker vinden, dan dat ze het voor genezing gebruiken :lol:
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Alternatieve Geneeswijzen, Voor katten

Bericht door Nyncke »

Ik ben Reiki Master, en geef al mijn beestjes reiki.
Soms vind ik het lastig, dan staan ze te dicht bij me, wil ik te graag dat alles goed is enz.

Dan geef ik bachbloesem of ga ik naar klassieke homeopaath.

Vind de beestjes van anderen behandelen gemakkelijker.
Plaats reactie