Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Uumie »

Hoi iedereen,

Ben ik weer eens met de zoveelste vraag, maar dit keer gaat het over onze George. Sinds gistermiddag houdt hij zijn linkeroor plat en schudt hij veel met zijn kop. Ik heb eens heel goed gekeken, maar het oor is gewoon schoon en er lijkt niks mee aan de hand te zijn. Ik heb gisteravond oordruppels erin gedaan (speciaal voor katten) en het leek even over, maar vanaf vanochtend is het weer hetzelfde; oor plat, schudden en veel wassen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik hiermee snel naar de DA of moet ik het even aankijken?
George is echt een kat die niet kapot te krijgen is, in zijn hele leven heeft hij nooit wat gemankeerd, en als hij iets had (zoals diarree) ging dat altijd vanzelf over. Dat is tenminste wat we van hem weten, hij komt uit het asiel dus 100% zeker weten doe je dit natuurlijk nooit. Maar daarom twijfel ik of ik meteen naar de DA zal gaan of even moet wachten. Ik heb ook geen idee wat het zijn kan, ik zie geen beestjes of vuiligheid of wat dan ook en hij doet voor de rest normaal, niet zichzelf krabben of wat dan ook. Als iemand enig idee heeft, dan hoor ik het graag!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Camoth »

Mijn zusje die studeert voor dierenarts assistente heeft mij toevallig eergisteren nog gezegd dat als de kat haar oor plat doet en schudt met het hoofd ik meteen naar de DA moest.

Dit, omdat Coco de laatste tijd veel jeuk aan haar oor had en zoveel krabte dat ze nu een kaal plekje op haar oor heeft, daarom vroeg ik of mijn zusje even wou kijken in haar oor, maar daar zag ze dus ook niks.

Dus ik denk dat je misschien toch beter langs de DA kan gaan...

edit: mijn kat doet haar oor dus niet plat en schudt ook niet.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Platvoet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 16:45
Locatie: Breda

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Platvoet »

Hoi,

Ik ben de vriend van Uumie en mij viel het ook op dat George dat deed. Ik dacht dat het gewoon jeuk was. Maar als er wat ergers aan de hand is gaan we morgen maar meteen naar de dierenarts. Maar wat kan er dan met hem zijn?

Groetjes, Peter.
Poes op mijn schoot, ik begin braaf met aaien. Zo zet je hem AAN.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Camoth »

Hai! Leuk dat je ook op het forum langskomt!

Ik kan het mijn zusje helaas nu niet vragen, want die is vanmiddag naar Barcelona vertrokken. Dus wat het dan zou zijn weet ik eigenlijk ook niet :???:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Platvoet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 16:45
Locatie: Breda

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Platvoet »

Haha, dan bel je toch gewoon naar Spanje? ;-) Grapje hoor. We bellen morgen de dierenarts gewoon, die zal ons vast wat meer erover kunnen vertellen. Bedankt voor je reactie, al schrok ik er wel even van dat het niet gewoon jeuk is. Was er echt van overtuigd. Maar inderdaad het oor plat leggen lijkt me niet echt gezond.
Poes op mijn schoot, ik begin braaf met aaien. Zo zet je hem AAN.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Uumie »

Dank je voor je snelle reactie, Camoth!
Ik weet niet zo goed wat ik van George moet denken, want sinds ik dat bericht gepost heb heeft hij nergens meer last van. :???: Rare kat dat-ie is. Maar mocht hij er vandaag toch nog last van krijgen, dan hang ik morgen bij de DA aan de telefoon, want dan vertrouw ik het ook niet meer. Maar ik vraag me af of ik niet sowieso langs de DA moet als hij er geen last van heeft? Of is dat overdreven?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Camoth »

Tja, hoe weet je of hij er last van heeft? ;-)

Maar als het oortje nu goed zit en hij schudt ook niet meer, dan denk ik ook niet dat het ernstig is. Je kan misschien de DA gewoon bellen om advies te vragen, zonder meteen langs te gaan?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Boomer »

Hij kan last hebben van oormijt. Dit zijn miniscuul kleine wittediertjes die je bijna niet kan zien met het blote oog. De DA kan dit wel zien.
ls het heel erg is dan kan er druppels of een zalfje gegeven worden. Is het niet zo veel dan is een ontwormings pipetje wat ook tegen oormijt helpt al voldoende.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Uumie »

Goed, aan de hand van jullie reacties merk ik wel dat ik niks zeker kan weten. ;) Morgen wordt de DA gebeld, dan vraag ik wel of zij vindt dat we langs moeten komen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Biny »

Jeetje, klinkt niet echt fijn nee! Klinkt eigenlijk ook wel als iets van binnen, in de hersens? Omdat er verder niets te zien is.. wil je niet laten schrikken maar dat is wat er bij mij als eerst naar boven kwam.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Uumie »

Ik weet niet, hij gedraagt zich verder gewoon normaal, dus of het iets in de hersens is betwijfel ik. Ik heb net de DA gebeld en ook zij dacht aan 'gewoon' oormijt. Maar we gaan vanmiddag, om 4 uur, even langs. ;) Dus dan weet ik meer, en dan laat ik het jullie ook even weten.

EDIT:
Nou, we zijn net terug van de DA. Wat George overigens helemaaaaaal niet fijn vond, de held. :lol:
De DA zag niks verdachts in zijn oor, al heeft ze ons toch Stronghold meegegeven, ook voor Morisson voor de zekerheid. Ze dacht dat het waarschijnlijk gewoon een pluisje of stofje was wat hem kriebelde. We moeten goed opletten wat George doet, als hij met zijn kop scheef gaat lopen moeten we terugkomen. Al met al valt het dus reuze mee! Nu die Stronghold nog, ik denk niet dat ze daar enthousiast over zullen zijn. ;)

EDIT 3 JUNI:
Toch maar weer terug naar de DA, want hij bleef maar krabben en likken. En geloof het of niet... de kneus heeft zijn oor verbrand door het urenlang zonnen! :edoh: Ik wist niet eens dat dat kon, maar George krijgt het weer voor elkaar hoor. :lol: We hebben een verkoelend zalfje gekregen, en als het goed is voelt hij er morgen al veel minder van. Jeetje, wat een ei is het toch... :verliefd:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Kattenbella »

Maf, ik zag de foto van je katten en ik wilde je nog waarschuwen....Witte oren moet je dus insmeren met een hoge faktor zonnebrand als ze veel in de zon komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door lievelijn »

hihi daar had ik nou nooit aan gedacht hoor... maar goed hb zelf ook geen witjes gehad :lol:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Umimeis »

:lol: Ik wist ook niet dat dit kon....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater legt oor plat en schudt zijn kop

Bericht door Uumie »

Haha, dank je Bella! Dat gebeurt voortaan dus ook, ik had ook eigenlijk geen idee dat dit kon gebeuren. :oops: Maar door schade en schande wordt men wijs, zullen we maar zeggen.
(Gelukkig is het de laatste tijd toch maar poepweer.)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie