2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Bericht door aiko »

ik heb eigenlijk 2 vraagjes.

De eerste: kan het zijn dat een kat een bepaalde klank alleen maar begrijpt en niet zijn volledige naam?
Want, mijn twee katten heten ENYO en AIKO. Maar nu ondervind ik dat soms aiko ook reageert op de naam van Enyo.
Het begint al iets te betere, maar in het begin, reageerde hij er constant op. (deze kater heb ik ook het langste, dus kende zijn eigen naam heel goed). De andere daar en tegen reageert niet, maar ja volgens mij ligt het wat aan zijn karakter.
Kan iemand mij hier meer uitleg en duidelijkheid over geven.

Vraag 2: Vorige week heb ik een pipetje preventie tegen teken en luizen aangebracht bij mijn 2 katers.
Nu volgens mij hadden ze het echt niet graag, ze liepen van zich zelf weg, werden een beetje ambetant.
En aiko begon zelfs te miauwen. Zou dit te maken hebben met de geur of het goedje?
Of misschien omdat ze dit niet kennen?
Eigenlijk leven ze thuis, maar heb bij mijn ouders nog een hond lopen, en je weet maar nooit of die tekens heeft of luizen.
Hij wordt nu wel regelmatig gecontroleerd, maar beter voorkomen dan nadien genezen.

groetjes
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: 2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Bericht door ktje »

Onze hond heet noa en onze poes Simba, De hond reageert vaak ook op Simba. Ze luisteren vaak naar de laaste klank. Dus kan best zijn dat je oudste kater naar oo luistert.

bij mij vinden ze dat altijd prima. Weet niet welk luizen/vlooien spul je het gebruikt?
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: 2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Bericht door aiko »

ho, de naam ken ik niet direct.
Heb het gekocht in een dierenwinkel.
En het riekt ongeveer zoals iets van muggenmelk achtig.
Nu hebben ze er geen last meer van, maar de dag zelf, was het hier wel feest.
Op den duur heb ik er wat water opgespoten, dat het niet te straf was, en dan kon de jongste er mee leven.
De oudste vond het niet echt fijn.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: 2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Bericht door Katrin »

Ik denk ook dat je katten alleen maar de letter o goed opvangen en dan zal het af en toe verwarrend zijn.
Tenminste voor de jongste kat.
Misschien de En van Enio en de Ai van Aiko nadrukkelijk uitspreken?

Met 1 kat heb ik hetzelfde probleem, een paar verschillende pipetjes geprobeerd, maar hij word gek van de jeuk op de plek waar je druppels uit het pipetje doet.
Gaat dus niet alleen om de geur, maar het is pure irritatie.
Dus die krijgt het niet meer, gelukkig kunnen mijn 2 andere katten er wel tegen.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 2 problemen: 1 naam 2 ontvlooing

Bericht door lievelijn »

of hij reageert alleen op de klank van je stem..
vlinder reageert heel goed op de naam.. maar als ik af en toe op de zelfde manier als ik haar roep poezeballetje ofzo roep komt ze net zo goed ;-)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie