Na mijn laatste bezoek aan de dierenarts waren wij werkelijk ontgoocheld. Ondanks de dure light-voeding (Royal Canin light) die we de dieren geven waren ze allebei verdikt (op één jaar 350 gr elk).
Ik heb namelijk 2 binnenhuiskatten (wonen naast heel drukke weg en anders heb ik binnen de korste keren geen katten meer), dus geef ik hen de beweging die mogelijk is (terras is volledig aan hen aangepast en ook het huis is voorzien van krabpalen en speeltjes).
Veel eten naast de korrels krijgen ze niet, maar ik verwen mijn dieren graag eens als ik thuiskomt van het werk (met een zakje Sheba bijvoorbeeld). Ze krijgen per dag 's elk 40 g korrels 's morgens en 's avonds en daarbij elk nog een 1/4 zakje sheba of Felix...
Op weekends geef ik elk een halve catstick. Ik heb echt het gevoel dat ik niet overdrijf en dat ik mijn katten moet straffen.
Mijn echtgenoot en ik zijn beiden levensgenieters en we gunnen onze katten ook iets, maar ik wil natuurlijk niet dat mijn katten suikerziekte of een andere ziekte oplopen door overgewicht.
Op aanraden van de dierenarts geef ik hen nu Hill's dieetkorrels. Hij heeft ons bovendien alle natte voedsel afgeraden.
Toch vind ik mijn dierenarts bijzonder streng : mijn kater weegt 5 kg 550 en mijn kattin : 5 kg 950. Ze hebben allebei de leeftijd van 4 jaar en de standaardgrootte.
:fat

Wat vinden jullie ??
Alvast bedankt voor jullie advies.
Groetjes. Marleen.