# Juno

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

# Juno

Bericht door Peachy »

Hey allemaal,
vrienden van mij zijn een nestje aan het plannen met hun poes, en ik krijg er een van. Maar ik mag er ook twee als ik wil, en ik wil er wel twee, maar mijn appartement is heel klein, zo'n 35 vierkante meter en ik ben bang dat dat te weinig ruimte is voor 2 katten. Ik wil ze namelijk graag binnenhouden omdat ik midden in t centrum woon, en erg vlakbij super drukke straten. Maar 2 is voor de katten waarschijnlijk gezelliger, en qua prijs kan ik het net betalen. Wat zal ik doen? 1 of 2?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Juno

Bericht door ktje »

Ik zal er 2 nemen. De katten vervelen zich dan veel minder hebben elkaar. En zullen vaak minder slopen in je huis. En het is gezellig. Katten hebben ook niet veel ruimte nodig. EEn krappaal, kattenbak, evt mandje(die van mij liggen erniet in liggen liever op de bank), voederbakjes en veel liefde!!!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Juno

Bericht door Uumie »

Allereerst, heel leuk dat je erover denkt om katten te nemen!
Ik denk dat het wel genoeg ruimte is voor twee katten, maar dan moet je denk ik wel een paar aanpassingen maken. Zorg dat ze genoeg hoge slaap-en klimplekjes hebben. Katten leven immers ook in de hoogte. Je kan bijvoorbeeld planken aan de muur maken, dat gaan wij ook doen. Wij wonen op 50 vierkante meter, maar ik denk dat de 'kale' vloeroppervlakte ook zo'n 35, 40 vierkante meter zal zijn. We gaan dan tapijt op de planken monteren, zodat ze daar lekker kunnen klimmen en liggen. Zorg dat de kattenbak niet te dicht bij het voer staat en hou je huisje goed schoon, zodat de omstandigheden wel hygiënisch zijn. Zorg verder voor genoeg verstopplekjes zodat de katten zich even terug kunnen trekken als ze alleen willen zijn. En met genoeg speelgoed hoeven ze zich niet te vervelen.
Twee katjes heeft mijn voorkeur. Ze hebben zoveel aan elkaar. Onze twee mannen zijn maar wat blij met elkaar gelukkig. Normaal zou ik je misschien adviseren om in het asiel te kijken of daar een kat zit die per se zonder andere katten moet, maar als je twee kittens kunt krijgen van een vriend gaat dat natuurlijk niet op. Je moet dus werken met wat je hebt, maar als je genoeg voorzieningen treft voor de katten, dan denk ik dat dit best goed kan komen. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Juno

Bericht door Peachy »

En stel ik neem er 2, moet ik dan alles dubbel halen of bepaalde dingen niet?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Juno

Bericht door ktje »

Kattenbak kunnen ze over het algemeen samen delen
Etensbakjes ook (wij hebben 1 bakje voer en 1 bakje water staan voor 2 katten)
Wij hebben 1 krappaal en voor ons is dat voldoende
En qua mandje moet je even kijken die van mij liggen er absoluut niet in
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Juno

Bericht door Uumie »

Dat valt eigenlijk reuze mee. Hier delen ze de standaard etensbakjes (dat is 1 bakje met brokken en 1 bakje met water). Daarnaast hebben ze elk een eigen bakje voor natvoer. De kattenbak delen ze ook en dat gaat goed. Sommige katten zijn wat kieskeuriger, dus dan zou je etensbakjes en kattenbak in tweevoud moeten halen. Maar omdat jouw kittens uit hetzelfde nest komen, denk ik dat dat niet nodig zal zijn.
Ook mandjes e.d. hoef je niet in tweevoud te halen. De meeste katten geven stiekem de voorkeur aan de bank ofzo. ;) We hebben hier 1 radiator-hangmat, een krabpaal met huisje en een doos. Voor de rest liggen ze graag op de bank of op kussens. Dus in principe kun je goed uit de voeten met iets meer spullen dan 1 kat zou gebruiken, maar zeker niet dubbel zoveel.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Juno

Bericht door Peachy »

Hmm, wat mij betreft komen er 2 kittens uit hetzelfde nest, maar mijn vriend wilt er perse maar 1 terwijl hij een hele tijd geleden 2 ook goed vond. Als ik zeg dat 2 leuker is voor de kittens en beter is voor het gedrag enzo zegt hij dat we hem/haar gewoon helemaal vertroetelen en goed opvoeden. Maar we zijn natuurlijk niet constant thuis..

Hoe kan ik hem het beste overtuigen?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Juno

Bericht door beestenbende »

door hem de kittens te laten zien! overtuigen heeft vaak bij mannen geen enkele zin...totodat ze de droppies zien en smelten. Het kan zo simpel zijn. Aaargh Mannen!!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Juno

Bericht door Peachy »

Ik heb m een mail gestuurd met allemaal foto's van kittens en volwassen katten die samen liggen, en een hele boel redenen om er 2 te nemen. Nou maar hopen dat t werkt.. Ik wil er zo graag 2!!

Edit:

Hij wil echt niet :( hij vind dat hij dan zelf te weinig ruimte over houdt voor zichzelf...

Edit 2:

Hij wil er wel 2! Als ik ervoor betaal, maar dat vind ik geen probleem! :D hij wil t zelfs graag :)
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Juno

Bericht door ktje »

en wil die er 2? Is wel het leukste hoor!! En qua ruimte, zoveel nemen ze niet in beslag hoor. Ze nemen vaak je eigen plekjes in beslag De Bank!!

Succes met het overtuigen! En inderdaad mijn man wilde eerst ook niet, maar na het zien van een paar foto's heb ik hem toch zover gekregen!! Jeeeej! Dus nu genieten wij heerlijk van onze 2 katten!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Juno

Bericht door Uumie »

Wat fijn om te horen dat hij er nu toch twee wil! :D Wat vrouwelijke manipulatie-technieken kunnen nooit kwaad. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Juno

Bericht door Umimeis »

door hem de kittens te laten zien! overtuigen heeft vaak bij mannen geen enkele zin...totodat ze de droppies zien en smelten. Het kan zo simpel zijn. Aaargh Mannen!!
Wat fijn om te horen dat hij er nu toch twee wil! Wat vrouwelijke manipulatie-technieken kunnen nooit kwaad.
Mannen zijn nou eenmaal geen sociale wezens......minder dan vrouwen in elk geval ;-)

Gelukkig ben ik vrijgezel haha :lol: ik ga binnenkort ook een kitten halen, een maatje voor Flea, gelukkigb heb ik geen toestemming nodig van een partner......misschien wel van Flea.....maar die heeft hier niks te zeggen, al denkt ie soms van wel :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Niesje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:29
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Juno

Bericht door Niesje »

Aww, ik wil ook zo graag twee poezen! Maar omdat ik nog thuis woont beslissen mijn ouders alles. Jammer genoeg. :???: Maar over twee jaar wanneer ik op mezelf woon neem ik thuis poezen! ;D Als mijn vriend dat goed vind dan, haha.
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Juno

Bericht door Peachy »

Uumie schreef:Wat fijn om te horen dat hij er nu toch twee wil! :D Wat vrouwelijke manipulatie-technieken kunnen nooit kwaad. ;)
En een belletje met zn moeder, want hij was al aardig overtuigd door mij maar hij wilde ook nog van een onafhankelijk iemand horen dat 2 beter was :-P Dus nou komen er twee :grin: Al duurt t nog wel heel lang.. Maar dan hebben we genoeg tijd om t huis kittenproof te maken :lol:
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Juno

Bericht door Uumie »

Hahaha ooh geweldig hoe je dit hebt aangepakt, ik lach me rot :lol: En ja, afwachten is zwaaaar en irritant. Maar het is je geduld zeker waard straks!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gesloten