Wij hebben een kat genaamd Disney. Sinds de eerste dag dat we hem hem geadopteerd is hij ons kindje, en wij zijn personeel. Nou ben ik net over de helft van mijn zwangerschap. Uiteraard zorgen we ervoor dat manlief nu de kattenbak verschoont. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.
Maar sinds twee maanden is Disney uitermate beschermend naar mij toe. Nou was hij al aanhankelijk, maar nu is dat nog veel meer. Ging hij voorheen eerder bij manlief op schoot liggen, nu is hij niet bij mij weg te slaan. Als ik op de bank zit, zit hij er binnen twee minuten ook. 's Nachts slaapt hij naast mij op de grond. Hij was zelfs in staat om mijn badjas, die normaal op het voeteneind van het bed ligt op de grond te wurmen zodat hij er een lekker matrasje van kon maken. Nu hebben we dus maar een oude trui van mij standaard naast bed liggen, waar hij op kan liggen. Heb ik er niks liggen, dan wordt hij ontzettend boos en miauwt aan een stuk door. Ik hoef 's nachts maar een beweging te maken of hij is ook wakker en kijkt gespannen of alles in orde is.
Toen ik nog niet zwanger was en hij zat op schoot wilde hij nog wel eens om een kusje slijmen en over mijn buik heenlopen Nu stapt hij voorzichtig over de buik heen en staat dus wijdbeens op me. Achterpoten op schoot, voorpoten op de borst.
Nou vind ik die aanhankelijkheid tuurlijk hartstikke leuk. Ik ben gek met hem en hij met mij. Ik betrek hem overal bij, laat speelgoed uitgebreid besnuffelen en hij mag af en toe het kamertje inspecteren.
Nou weet ik dat je honden een baby moet laten aflikken met de kennismaking, maar hoe pak ik het straks met de baby en Disney aan? Moet ik er bewust met hem mee omgaan, of juist gewoon laten gaan? Kortom, hoe kan ik ervoor zorgen dat we het beste de baby intergreren in ons gezinnetje, zonder Disney uit het oog te verliezen. Ik ben ontzettend gek met hem, en ik wil hem niet het idee geven dat we hem nu "vergeten".
Kat en zwangerschap. Hoezo beschermend?
- marian2778
- Huiskat
Kat en zwangerschap. Hoezo beschermend?
"Dogs come when they're called; cats take a message and get back to you later." - Mary Bly
Re: Kat en zwangerschap... Hoezo beschermend?
Toen ik zwanger was ( inmiddels 15 jaar geleden) werden mijn katten en hond ook aanhankelijker. Ik heb hier gewoon lekker van genoten. Mijn hond werd extra waaks ook toen de kleine er was en ik buiten samen ging wandelen.
Katten voelen de verandering heel goed aan.
Toen Mario geboren werd heb ik ze even laten ruiken ( idem bij mijn hond) en eigenlijk was het meteen al goed. Je hoeft niet bang te zijn dat je je kat geen aandacht meer geeft. Want op de momenten dat de kleine op bed ligt ( of in de box) heb je echt wel tijd om aandacht te geven
Houdt wel de kat in de gaten want baby's zijn vaak heel aantrekkelijk om erbij te gaan liggen ( bv in de box). Ik zou daar toch regels voor aanhouden. Zo idem dat ze graag in maxicosy's en kinderwagens willen liggen.
Katten voelen de verandering heel goed aan.
Toen Mario geboren werd heb ik ze even laten ruiken ( idem bij mijn hond) en eigenlijk was het meteen al goed. Je hoeft niet bang te zijn dat je je kat geen aandacht meer geeft. Want op de momenten dat de kleine op bed ligt ( of in de box) heb je echt wel tijd om aandacht te geven

Houdt wel de kat in de gaten want baby's zijn vaak heel aantrekkelijk om erbij te gaan liggen ( bv in de box). Ik zou daar toch regels voor aanhouden. Zo idem dat ze graag in maxicosy's en kinderwagens willen liggen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
Hier ook herkenbaar, de kat had het eerder door dat de weeen waren begonnen dan mijn man hihi. (inmiddels bijna 8 jaar geleden) Wij hebben de katten wel laten snuffelen maar ze mochten abslouut niet naar de babykamer (een kattenhaar is domweg gevaarlijk voor jonge baby's, omdat ze erin kunnen stikken, vandaar!) Maar meestal zijn ze even wat van slag, van alle nieuwe geuren en het vele bezoek. Maar als de rust is weer gekeerd vinden de katten het ook weer prima en gaan weer over op de orde van de dag.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Onze zoon is nu 10 maanden. En de kat is altijd heel lief voor hem geweest. Wel uitkijken dat je kat niet op de babykamer komt. Vooral als je kindje slaapt, katten hem soms de neiging om op het hoofdje te gaan liggen wat geen leuke gevolgen kan hebben. Verder inderdaad aan elkaar laten wennen. Mijn zoontje mag echt alles bij onze poes doen. Ze komt zelf af en toe naar hem toe als mijn zoontje bij mij op schoot zit. Dan mag die gewoon aan der haren trekken begint ze ook nog te spinnen ook.
Over het algemeen gaat het volgens mij wel goed. Maar vergeet niet aandacht te geven aan je kat want die is er tenslotte ook nog.
succes ermee!
Over het algemeen gaat het volgens mij wel goed. Maar vergeet niet aandacht te geven aan je kat want die is er tenslotte ook nog.
succes ermee!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
viewtopic.php?f=5&t=17663