Morisson verstopt zich

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Hoi iedereen,

Vanochtend hebben mijn ouders onze blaasgruiskater James opgehaald en hem mee naar hun toe genomen. Je zag George meteen depri worden, weer achter de bank, niet eten, niet drinken.
Dus zijn we meteen maar naar het asiel gegaan. Daar hebben we ruim 3 uur rondgelopen om een kat te vinden, maar er zaten geen binnenkatten. Ja, eentje, maar die was echt heel agressief naar mijn vriend toe. Net toen we weg wilden gaan, kwam er een stel binnen dat hun twee binnenkatten weg moest doen. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben de SUPERschattige Morisson geadopteerd! Hij is 6 en nog nooit van zijn leven buiten geweest.

We hebben hem apart gezet in de badkamer, en na een uurtje hebben we George even laten snuffelen. (Hij leefde overigens meteen na de komst van Morisson helemaal op!) Maar goed, dat is nu zo'n 3 uur geleden, en Morisson is in een gat onder de douche gekropen (er was lekkage dus de klusjesman moest een tegeltje eruit tikken). Hij zit daar maar angstig en in elkaar gedoken. :(
Kunnen we iets doen om hem gerust te stellen? En die plek onder de douche is eigenlijk niet goed, het is daar erg koud en vochtig en er liggen splinters van dat tegeltje (ik kom er niet goed genoeg bij om alles op te ruimen). Dus eigenlijk moet hij daar toch wel gauw vandaan. Hoe pakken we dit allemaal aan? Overigens geen geblaas of gegrom naar elkaar, George was alleen maar heel nieuwsgierig, en Morisson eigenlijk ook wel, al kroop hij dus vrij snel weg.

Hoe dit aan te pakken?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Umimeis »

Probeer hem daaronder vandaan te halen en zet hem tijdelijk in een andere kamer, zodat hij rustig kan wennen aan jullie huis.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Hihi, nog even een uurtje wachten tot mijn vriend thuis is van zijn werk dan... hij is gezegend met lange apenarmen. ;)
Dan zetten we Morisson straks in de hal met zijn eigen benodigdheden. En dan duimen maar!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Cari »

Nou, dat ging snel :-o !
Maar hoe zit 't nu met de achtergebleven kat in het asiel? Wilden ze die niet samen met Morrison plaatsen? Fijn voor Morrison hoor dat hij zo snel een nieuw huisje heeft en voor George waarschijnlijk ook, maar ik vind het zo sneu voor de achterblijver :-(
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Het ging inderdaad sneller dan we verwacht hadden. We hadden niet gedacht dat George er zo onder zou lijden dat hij weer alleen was (het heeft in totaal 3 uur geduurd), maar hij werd echt een heel andere kat. Bang voor ons, bang voor alles... sinds Morisson binnen kwam, is hij weer zijn gezellig zelf. De vrouw van wie Morisson eerst was, was ook heel blij dat hij met ons mee kon. De achterblijver was ook al besproken, maar moest een weekje in het asiel blijven. Dit omdat hij hun peuter aanviel, uit het niets. :???: Hij kon dus echt niet langer bij die mensen blijven, en zijn nieuwe eigenaars kunnen hem om de één of andere reden pas over een week ophalen. Dus met hem komt het zeker wel goed, geen zorgen Cari ;)
Morisson moest weg zonder duidelijke reden, eigenlijk nog veel sneuer. :-| Een beetje van: "Nou, als de ene weg moet, dan de ander ook maar." Gelukkig stond het interventie-team, bestaande uit mijn vriend en mij, al klaar. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Cari »

Gelukkig is de achterblijver ook besproken ( die peuter zal echt wel iets geflikt hebben :evil: )
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met George en Morrison :smile: .
Maar je houdt ons vast wel op de hoogte ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Oh, zeker weten. ;) Het is allemaal heel spannend. En ik geloof dus ook niet dat een kat zomaar een peuter aanvalt, misschien heeft de peuter hem pijn gedaan. Ik weet nog goed dat ik 6 was en de kat aan de staart trok ( :oops: ) en ze mij krabde. Ik wilde troost van mama, maar mama zei: "Eigen schuld, dan moet je de poes maar geen pijn doen". Dat soort mensen zijn er ook, hihi. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Cari »

Ik hou van dat soort mensen :lol: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door beestenbende »

he meis,

Goed zeg, klinkt bij ook bekend in de oren. Jimmy werd ook weer helemaal bang toen er een maatje miste, en kwam ook weer helemaal tot bloei toen we Guus op hadden gehaald. Wijs besluit en hoop dat er nu weer wat rust in je leventje komt...Geniet er maar lekker van en heb nog even geduld tot ze elkaar helemaal hebben geaccepteerd, maar zo te zien is dat een kwestie van tijd.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Seemy »

En, heeft je vriend hem er achter weg gehaald toen hij thuis kwam? En hoe gaat het nu?

ohh ik ben echt heel benieuwd naar foto's.... :grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Ja, hij is onder de douche uit. Hij kwam vanzelf eigenlijk, en liep heel voorzichtig de woonkamer in. Het gat hebben we meteen afgeplakt. ;) Nu zit hij verstopt achter de bank, maar daar is het in ieder geval niet koud en vochtig. Hij is nog niet op de bak geweest en heeft nog niet gegeten of gedronken, maar dat lijkt me vrij normaal. Hij is echt heel erg bang. George zit nu in de hal, want hij loopt de hele tijd achter Morisson aan (hij wil heel graag met Morisson spelen), waardoor Morisson nog banger wordt. Maar George is er heel blij mee, toen Morisson onverwacht onder de douche uit kwam gooide George een speeltje naar hem. ;) Morisson schrok er helaas nogal van en schoot achter de bank. Vandaar ook dat we ze even apart houden, wel allebei met hun eigen eet- en drinkbakjes en kattenbak natuurlijk, en allebei een mandje, al zit Morisson voorlopig dus achter de bank.

Hij heeft zo'n ongelooflijk lief snoetje joh! :verliefd: Foto's zitten er nog niet in zo lang hij verstopt blijft, maar hopelijk is hij snel wat minder bang (er hangt hier een Feliway stekker en voor de rest laten we hem met rust). Dan zal ik zo snel mogelijk een mooie foto proberen te maken, want dit schattige snoetje wil ik jullie niet onthouden. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Katrin »

Ben ook erg benieuwd naar de foto's van jullie nieuwe huisgenoot.
Moest zo lachen om het zinnetje dat George een speeltje naar hem gooide, wat een grappige katten heb je toch :-P

Even over de peuter, die kan je het eigenlijk niet kwalijk nemen, hooguit de ouders maar ook die hebben geen ogen in hun achter hoofd en kunnen onmogelijk alles zien.

Ook mijn Co viel mijn kinderen aan toen hij en zij nog jong waren, en dat waren echt rotte wonden af en toe.
En het verdriet van mijn kinderen was erg groot omdat ze het niet begrepen.
En ik deed mijn uiterste best om ze zo goed mogelijk met Co te laten omgaan.
Gelukkig is dit gedrag over gegaan toen iedereen wat ouder was.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Uumie »

Ja, ik kan me voorstellen dat dat soms moeilijk is. Ik ben zelf (nog?) geen moeder, maar ik weet wel dat ik het mijn moeder soms verdomd lastig heb gemaakt. En als ik naar mijn neefjes en nichtjes kijk (de oudste is 12, de jongste 2 en de rest zit daar tussenin), kan ik me voorstellen dat het soms erg lastig is om op ze te letten. Dat heb ik met de katten al, hihi. ;)

De eerste foto's van Morisson zijn hier te bewonderen!
Het gaat al een stuk beter, hij blijkt ontzettend lief voor ons te zijn. Voor George een stuk minder, maar dat moet gewoon nog even groeien allemaal. ;) Hij verstopt zich ook niet meer, terwijl ik dit typ ligt hij naast me op de bank, een beetje om zich heen te kijken. Het is ook niet niks voor zo'n diertje natuurlijk, in één dag gescheiden van zijn huis, zijn personeel en zijn poezenmaatje, en dan ineens bij nieuwe mensen, in een nieuw huis en met een nieuwe kat terechtkomen. Ik zou er ook behoorlijk bang van worden ja. Maar het lijkt goed vooruit te gaan met het kleine mannetje!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Leonie89 »

wat een heerlijk manneke en wat fijn dat hij zich al een beetje vermaakt bij jullie :)
en tussen hem en george kom het ook vast wel goed :)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Morisson verstopt zich

Bericht door Boomer »

Wat een lekker ventje !!!
Het komt helemaal goed , geniet van zijn knuffels !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie