Kat toont dat ze je lief vindt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Kat toont dat ze je lief vindt

Bericht door Kerone »

Hoi allemaal,

Als ik op de bank zit, en mijn kat Mika naast me komt staan of langs loopt op de rugleuning, dan legt ze altijd haar staart even op m'n hoofd. Dit doet ze alleen bij mij en mijn gezinsleden, niet bij familie of vrienden die langs komen. Nou zag ik bij een dierenprogramma op tv dat sommige grote katachtigen dit ook doen, als blijk van "liefde". Ze gaan op ooghoogte staan en leggen de staart op de ander. Ik vond het zo grappig te horen dat mijn kat me dagelijks verteld dat ze me lief vind.

Ik vroeg me af of meer mensen zoiets hebben, of jullie katten maniertjes hebben waarmee ze laten zien dat ze je graag mogen?

Groetjes Ilse
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Uumie »

Bij de 12-jarige poes die nog bij mijn ouders woont, Zorro, is dat heeeeel duidelijk. ;) Ze loopt overal achter me aan, komt naar me toe zogauw ze me ziet. Daarnaast springt ze altijd bij me op schoot en houdt het dan makkelijk een uur vol met kroelen en likken en kopjes geven. Dat doet ze alleen bij mij en bij niemand anders, ze is dan ook echt mijn dikke maatje.

Gisteren bij James was het ook heel bijzonder... vandaag ging hij bij ons weg (lang verhaal, maar in ieder geval, doordat hij per se een tuin moet hebben gaat hij naar mijn ouders omdat wij in een appartement wonen). Gisteravond lag hij bij ons op bed en mijn vriend en ik moesten huilen omdat we wisten dat hij vandaag weg zou gaan. Toen kwam hij tussen ons in gekropen en legde zijn pootjes op onze armen. :verliefd: Een heel mooi en behoorlijk emotioneel moment.

Bijzonder zijn ze toch, he?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door beestenbende »

Jimmy: likt mijn haar en op mijn voorhoofd en geeft veel harde kopjes en legt zijn pootje op mijn hand
Guus: ploft gewoon neer en wil geaaid worden, als dank krijg je een dankbare blik
Iris: geeft kopjes en likt mijn haar
Juli: zodra ze je ziet gaat madam liggen en laat haar lekkere buikje zien, dan likt ze de hand, tenminste als je het goed doet haha
Minet: wil gewoon het liefst in je kruipen...
Kruimel: geeft kopjes, als ze wil
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Lana »

Wat een leuk onderwerp!

Lana moet 's morgens altijd eerst even flink geknuffeld worden! Dan is verder haar dagje goed;) Als ik aan de wastafel sta, dan klimt ze erop en dan leg ze haar voorpoten in mn nek. haha

Of als je haar eten geef, geeft ze altijd eerst een kopje voordat ze begint.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Leonie89 »

Benthe wil ons graag even mee wassen als ze met zichzelf bezig is.. vooral mijn armen en voorhoofd zijn lekker..
ook geeft ze 'echt' kusjes.. op je lippen of op je neus.. heel aandoenlijk.. wel even wennen..
ze wil altijd op schoot en duwt zichzelf dan zo dicht mogelijk tegen je aan.. ook in bed..
we krijgen wel eens massages van haar (stampen op je benen, of als je op je buik ligt, op je billen)
ze 'aait' terug.. het lijkt op een soort uitrekken, maar het is toch echt aaien.. dan zit ze op schoot en aait ze je arm of borst.. allemaal zonder nageltjes!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Camoth »

Coco likt mijn hand en bijt dan zachtjes. :grin:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door lievelijn »

vlinder aait ook :grin: en komt me sochtends in bed kopjes geven om vervolgens naast me te komen slapen :verliefd: :verliefd:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Kerone »

Aww wat lief allemaal. Ik heb nog niet eerder gehoord van katten die kusjes geven, klinkt echt schattig!

@ Uumie, wat zielig dat James naar je ouders moest verhuizen. Wel heel lief dat hij je kwam troosten.

Mika stampt ook heel veel, met nageltjes. Als je haar d'r gang laat gaan gaat ze er zo in op dat ze helemaal gaat zitten kwijlen. Niet het meest prettig, maar je bedoelt het goed, haha
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Tr1bal »

elvedinenleonie schreef:Benthe wil ons graag even mee wassen als ze met zichzelf bezig is.. vooral mijn armen en voorhoofd zijn lekker..
ook geeft ze 'echt' kusjes.. op je lippen of op je neus.. heel aandoenlijk.. wel even wennen..
ze wil altijd op schoot en duwt zichzelf dan zo dicht mogelijk tegen je aan.. ook in bed..
we krijgen wel eens massages van haar (stampen op je benen, of als je op je buik ligt, op je billen)
ze 'aait' terug.. het lijkt op een soort uitrekken, maar het is toch echt aaien.. dan zit ze op schoot en aait ze je arm of borst.. allemaal zonder nageltjes!
:lol: mmm ben benieuwd :lol:
Gebruikersavatar
marian2778
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:05
Locatie: Almelo

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door marian2778 »

Mijn Disney is heel aanhankelijk. Vooral nu ik zwanger ben. Hij is niet bij me weg te slaan. Normaal is hij ook altijd in de buurt. Ook al staat de deur naar de tuin open, als ik of manlief boven ben, zit hij er ook. Zit ik op de bank, komt ie altijd even naast me zitten. Hij miauwt dan een keertje, klimt op schoot en overstelpt je met kopjes. 's Avonds voor het slapen gaan krijgt hij altijd even een snoepje. Hij weet donders goed dat die in het nachtkastje liggen, en zit daar dus al bovenop voordat ik in de pyama ben. Altijd even een kusje, doet ie waarschijnlijk om meer snoepjes, maar goed, schattig is het wel! Zo af en toe vindt hij het leuk om de haren van manlief te wassen. Bij mij mag ie dat niet, omdat ik langer haar heb. Geen idee waarom, eigenlijk, maar lijkt me gewoon eng. Als ie zich verslikt of zo...
"Dogs come when they're called; cats take a message and get back to you later." - Mary Bly
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Umimeis »

Dieren voelen het heel goed aan of goed en lief bent voor ze.
Ik heb dat ook altijd met Flea en de hond van mijn ouders.
Altijd kopjes geven en kusjes geven op mijn mond en neus en als ik bij m'n ouders kom, dan staat die hond uitgebreid te piepen van blijdschap...zo van: "Joepie!!! Umi is er!!" Toen het uit was met m'n ex toen likte ze m'n tranen van m'n wangen en keek ze me aan zo van: "Het komt wel goed schatje!". Ik logeerde daar tot ik een eigen huisje had.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Katrin »

Wat ik erg grappig vind aan mijn Mientje dat is dat ze haar staart laat trillen, meestal als ze blij of wat opgewonden is, of als je heel lief tegen haar praat.
In de straat woont een kater(Bengel) die dat dus ook doet.
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Tinkerbeller »

Als ik thuis kom van mijn werk dan ben ik gelijk de pineut :lol:
tussen me benen door lopen en zodra ik ga zitten moet er even uitgebreid geknuffeld worden.
Hierbij pakt hij dan met zijn pootjes me hand en gaat er zachtjes in zitten bijten.
Vaak komt de hond dan ook nog even gedag zeggen dus zit ik ingebouwd :-o
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door Uumie »

Ik had net een heel speciaal moment met Morisson, en ik weet nu wel zeker dat hij mij lief vindt. Wat ik ga vertellen klinkt misschien heel gek, maar ik voel me erg opgelucht erdoor.

Ik ging eens met hem zitten voor een goed gesprek. Hij is hier morgen 3 weken en ik wilde wel eens het één en ander bespreken. Ik zei hem dat zijn vorige baasjes echt wel van hem hielden en dat hij niet weg moest omdat hij niet lief was. Ik zei dat ik het soms moeilijk vond om te weten wat hem en George gelukkig maakte, omdat dit de eerste keer is dat ik katten heb zonder dat mijn ouders me helpen. Ik zei dat ik hem lief en slim en mooi vond. Daarna vroeg ik hem of hij me kon vertellen of hij mij ook lief vond en of hij gelukkig was hier. Alsof hij wist dat ik hem een vraag stelde kroop hij op me af (ik zat op mijn knieën voor de bank) en begon mijn gezicht te likken en me kopjes te geven. :verliefd:
Het klinkt misschien echt heel stom, maar ik kreeg hierdoor het gevoel dat hij mijn onzekerheid begreep en me wilde troosten.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat toont dat ze je lief vindt.

Bericht door lievelijn »

katten voelen aan hoe jij je voelt, dus dat zal best kloppen ;-)
toen ik bij mijn ouders kwam logeren omdat ex en ik even tijd nodig hadden heeft ze meerdere malen dat laten zien: mijn tranen komen oplikken, op schoot kruipen (tis geen schootkatje) en dan heeeeeel hard spinnen uit t niets (zo van maar je hebt mij toch nog) en nog veel meer ;-)

maar kan me voorstellen dat je t heerlijk vindt dat hij zo kwam!!
ik <3 Vlinder
Plaats reactie