kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
sayfiya
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2009 22:59

kitten

Bericht door sayfiya »

Hoi.

Ik zit met mijn handen in mijn haar met onze kitten.
Het is nu 2 weken oud en woog vanmorgen nog maar 100 gram.
De moederpoes had vanaf de keizersnee geen melk maar dit ging tot een paar dagen terug goed en gaf ze de kitten voldoende melk waardoor het aankwam, maar nu. (phytolacca)
We flessen zelf natuurlijk nu weer meer bij. Maar ook dit is moeilijk want hoelang hoeveel en wanneer stop je.
Tepels moeten ook gestimuleerd worden en ze wil echt wel.
Moederpoes begon krols te worden gelijk perfulex erin gestopt :D
Het gaat van het ene dilema hier naar het andere.
Het kitten heeft een pootje waar minder kracht in zit dan de andere ( voor poot ) Kent iemand dit?
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: kitten

Bericht door Katrin »

Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Na 2 weken 100 gram wegen is echt te weinig, tenminste als het geboortegewicht ook zo'n 100 gram was.
Ik zou het kitten gewoon zo'n 7 a 8 keer flesvoeding geven,
volgens de bereidingswijze van de melkpoeder.
Ligt het kleintje er lekker warm bij, het kan zijn temperatuur
nog niet goed regelen zelf en heeft ook niet de warmte van andere kittens.
Ik weet wel dat het een keuze is, de kans dat het kitten dan niet meer bij de moeder drinkt is aanwezig, al kan je het kitten wel eerst aanleggen zodat de melkproductie hopelijk toch gestimuleerd word, voordat je het de fles geeft.
Maar als een kitten zo weinig weegt zou ik het aankomen van gewicht als prioriteit stellen.
Maarja dat is mijn gevoel.
Over dat pootje kan ik niks zinnigs zeggen.
Zelf zou ik sowieso overleggen met de dierenarts.
Heel veel sterkte.
robijntje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:21

Re: kitten

Bericht door robijntje »

Het weegt VEEL te weinig!
Advies: iedere 2 uur bijvoeden,of als het kitten geen honger heeft om de 2 uur,dan toch zeer zeker om de drie uur!
Is van groot belang,dat dit kitten in gewicht gaat toenemen.
En sowieso even bij de dierenarts langsgaan hoor.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: kitten

Bericht door Cari »

Inderdaad: flessenvoeding! Vergeet de moederpoes maar verder wat betreft voedselvoorziening, want dat lukt gewoon niet. Het kitten is al 2 weken, dus over 2 weken kan hij al zelf gaan eten. Tot die tijd moet je het even volhouden. Het is zwaar, want het moet ook 's nachts, maar het is zo ontzettend de moeite waard! Ik raad je wel aan KMR melk te halen bij je dierenarts. Die is een stuk duurder dan wat je in een dierenwinkel vindt, maar veel en veel voedzamer en ze krijgen er ook geen diarree van (want dat kan die kleine nu echt niet gebruiken :-( )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie