Ervaringen homeopathie

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Ervaringen homeopathie

Bericht door yana »

Graag jullie ervaringen mbt homeopathie. En dan mbt lichamelijke problemen.
Vooral intresse in Solidago maar alle info welkom, met name:
- hadden jullie katten beginverergering? Zo ja, hoe lang, hoe erg?
- verdere bijwerkingen?
- hielp het of niet?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: ervaringen homeopathie?

Bericht door Kattenbella »

Waar wil je de solidago voor gebruiken? Ik had hier goede resultaten mee met blaasgruis. Solidago plantaplex.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: ervaringen homeopathie?

Bericht door Seemy »

Hier sluit ik maar eens even bij aan met mijn vraag :-)

ERVARINGEN HOMEOPATHIE BRONCHITIS????

Wie o wie heeft er ervaring met homeopatische middelen die werken tegen bronchitis bij katten?

Omdat onze kat nu aan de prednison zit (en wij hopen niet blijvend ;( voor hem) ben ik op zoek naar een alternatief om misschien te gaan proberen. Baat het niet dan schaadt het niet....
Ik heb gisterenavond internet al afgespeurd naar een homeopatisch middeltje maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben om zo Bronchitis te behandelen/verzachten ... (?)

Hoor t graag!!! Groetjes
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ervaringen homeopathie?

Bericht door Adriana »

oeps en ho, wacht even!

er is verschil tussen fytotherapie en homeopathie!

ik heb bewezen, want bloedonderzoekwaardes, goeie ervaringen met solidago en lespedeza bij nierfalen.
maar dat gaat over fytotherapeutische produkten,
oneindige verdunningen in de homeopathie, daar ben ik niet zo van en dat is heel persoonlijk.

voor prednison zou je moet kijken naar ontstekingsremmers.
ik heb een licht bronchiteuze (ahm..!) kater en die krijgt beetje vitamine c en ik heb de indruk dat hij daarmee minder piept en zich beter voelt/cq strontvervelend wordt.

je zou eens kunnen kijken bij Groene Os via http://www.nmlhealth.com/pc,34,/Puur-Natuur.aspx oid bij de andere preparaten daar
wat ze hebben voor bronchitis-tiepjes - kben nog steeds heel erg melig - :eshifty: :eshifty:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: ervaringen homeopathie?

Bericht door Nyncke »

Ik loop met mijn hond bij een klassieke homeopaat voor huidproblemen, ik ben erg te spreken over de zorgvuldigheid en de uitgebreide tijd om alles in kaart te brengen.

Dus als huis-tuin-keukenmiddeltjes niet meer helpen, ga naar een klassieke homeopaat, er gaat een wereld voor je open.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: ervaringen homeopathie?

Bericht door Seemy »

Thx voor de reacties zover....
Ik ga zelf ook nog even verder speuren...
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
caramel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2008 20:10

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door caramel »

En calendula zalf bij een kat iemand al geprobeerd? Voor moeilijk te behandelen zalfjes?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door Adriana »

ja, personeeltjes van suikerkatten zweren erbij voor de prikoortjes, het is licht ontsmettend, eventueel jeukdempend en erg helend.
en mijn ervaring is dat ze het er niet aflikken en dat het met een vochtige tissue gemakkelijk kan worden ingemasseerd. van VSM of van De Tuinen eigen merk.

calendulan is geen homeopathisch middel overigens
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door Kattenbella »

Ik gebruik niets anders, zowel voor mij als voor de katten. De dierenartsen zijn er ook prima over te spreken.
Ik gebruik het ook bijvoorbeeld bij een operatiewond, dit geneest veel sneller en met minder lidtekenvorming. Heb het inderdaad ook gebruikt voor de oorprikken bij de suikerkatten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
caramel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2008 20:10

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door caramel »

Voila heb calendeula zalf geprobeerd op een ontstoken wond en het resultaat is schittttttttttterend!
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door Sunnetje »

^Hey dat is goed om te lezen. Misschien dat ik dat ook kan gebruiken om Mystic zijn 'operatie gebied' mee in te zalven? hij wil er toch steeds nog aan likken (kan niet door de kraag) dus misschien dat het toch nog wat jeukt of irriteert.. zou ik het ook kunnen gebruiken bij mystic zijn buikje, van de vorige operatie? en kan je dat er zo opsmeren, of moet dat verdund, met water, inmasseren of niet?

O en om ontopic te blijven, ik kreeg deze site http://www.homeo-natura.nl/ als tip toen Mystic zo'n erge blaasontsteking had. Als je een mailtje stuurt met de omschrijving van de klachten van je kat, dan kijkt zij -vrijblijvend- welke medicijnen geschikt zouden zijn voor jouw kat, hoeveel je moet geven en hoeveel dat moet kosten.

Ik vond het een heel erg aardige vrouw. Nu dat Mystic weer is geopereerd kijk ik het nog even aan, maar als de blaasontsteking terugkom ga ik zeker die homeopatische medicijnen proberen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door MarjanR »

Tja, de meisjes worden binnenkort gesteriliseerd (jaaaa, gecastreerd....) dus ik ga ook een tube halen ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Yvie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2010 12:57

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door Yvie »

Omdat Moppie, Kweenie een Saartje nog niet zo lekker waren na de castratie, veel slapen, weinig eten en weinig spelen, kregen ze bij de wondcontrole groene klei mee en Cina. Zo puur uit het flesje ging niet, dus dan maar door het eten en dat ging wel. De volgende dag werd er weer als vanouds gebunkerd en de tent ook weer naar eigen inzicht verbouwd. Voor geïrriteerde oogjes mocht ik ogentroost gebruiken. Onze DA is naast gewoon DA ook homeopatisch dierenarts en dit vind ik wel een fijne gedachte
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Ervaringen homeopathie

Bericht door Cindy1969 »

Ik ben afgelopen woensdag bij Sita geweest van Homeo Natura. Misty kampt al maanden met tandvleesontstekingen, ook nadat 3/4 van haar gebit is getrokken (ze heeft FORL, en reageert daar heel heftig op met ontstekingen).
Restant verwijderen geeft geen 100 % garantie dat de ontstekingen weggaan.
Ze heeft laatst een prednison injectie gekregen, en dat werkt goed, maar vind ik geen goede oplossing voor de lange termijn.

Ik heb nu druppeltjes die ik in het begin 3 keer per dag moet geven, en 4 soorten korrels, die 2 keer per dag geven.

Ben heel benieuwd of e.e.a. gaat aanslaan. Een collega die een cattery heeft, heeft goede ervaringen hiermee, en heeft dit geadviseerd.
Plaats reactie