Blazen en slaan van 2zusjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Maxine490
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2008 13:35

Blazen en slaan van 2zusjes

Bericht door Maxine490 »

Hallo allemaal,

Ik heb 2 poezen van bijna 8 jaar.. Het zijn zusjes van elkaar.. Maar sinds een korte tijd zijn ze elke keer naar elkaar aan het blazen en slaan. Meestal gebeurt het 's ochtends als ze willen eten maar het gebeurt nu ook vaker overdag en 's avonds, dat we ineens geblaas en gemauw horen..
Mn moeder en ik zijn nu echt ten einde raad want weten niet waarom ze het doen.. Het duurt ook maar heel even en dan lopen ze weer weg, soms zijn er dagen bij dat ze niet samen slapen wat ze echt altijd doen!

We hebben al meerdere topics gelezen maar herkenden deze verhalen niet echt, wie weet wat dit kan zijn??

Groetjes Maxine
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Blazen en slaan van 2zusjes

Bericht door beestenbende »

is er iets verandert in de thuis situatie, bijvoorbeeld een bezoek aan de dierenarts. Nieuwe vreemde geuren, waarop ze zo reageren?
Je ziet vaak dat als een maar een kleine verandering is geweest, poezen die stressgevoelig zijn, daarop reageren. Dus ga even na wat het zou kunnen zijn, zodat we een beter beeld krijgen en misschien dan ook een beter advies kunnen geven....
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Blazen en slaan van 2zusjes

Bericht door Cari »

Lastig hoor, 2 boze zusters. Blijkbaar vertrouwen ze elkaar niet meer helemaal. Het is vaak heel moeilijk te achterhalen hoe het komt. Misschien lagen ze wel heerlijk samen te slapen, schrokken ergens van wakker en hebben dat onaangename moment met de ander gelinkt. Het is dus zaak dat ze elkaar weer gaan vertrouwen. Probeer voor elkaar te krijgen dat ze vooral in elkaars nabijheid leuke dingen ervaren. Soms kan je zelf als buffer fungeren. Als je ze bv met eten iets heel lekkers geeft en ze zijn gespannen, ga er dan zelf tussen zitten en aai ze. Zorg dat je nooit de een op de ander voortrekt en word zeker niet boos. Wees naar allebei toe altijd vrolijk en probeer vooral niet gestresst of gespannen te doen (valt soms niet mee, weet ik), want dat voelen ze meteen en verergert de zaak alleen maar. Wat ze nodig hebben is rust en zekerheid en het enige wat jij kan doen is dat zelf zoveel mogelijk uitstralen ;-)
Waarschijnlijk komt het vanzelf wel weer goed, maar probeer te voorkomen dat het echt escaleert.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Maxine490
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2008 13:35

Re: Blazen en slaan van 2zusjes

Bericht door Maxine490 »

beestenbende schreef:is er iets verandert in de thuis situatie, bijvoorbeeld een bezoek aan de dierenarts. Nieuwe vreemde geuren, waarop ze zo reageren?
Je ziet vaak dat als een maar een kleine verandering is geweest, poezen die stressgevoelig zijn, daarop reageren. Dus ga even na wat het zou kunnen zijn, zodat we een beter beeld krijgen en misschien dan ook een beter advies kunnen geven....
Nee dr is in feite niks veranderd.. We wonen sinds een jaar in dit huis maar in het oude huis deden ze dit ook al.. Ik heb al een tijdje geleden ook een bericht geplaatst over dat de een niet naar beneden toe kwam en de ander wel.. Dit kwam waarschijnlijk ook door de ruzie want als ze wel naar benede wilde dan ging dr zus blazen..
Maar ik zal op dingen gaan letten en kijken of ik meer informatie kan krijgen, in ieder geval heel erg bedankt!
Maxine490
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2008 13:35

Re: Blazen en slaan van 2zusjes

Bericht door Maxine490 »

Cari schreef:Lastig hoor, 2 boze zusters. Blijkbaar vertrouwen ze elkaar niet meer helemaal. Het is vaak heel moeilijk te achterhalen hoe het komt. Misschien lagen ze wel heerlijk samen te slapen, schrokken ergens van wakker en hebben dat onaangename moment met de ander gelinkt. Het is dus zaak dat ze elkaar weer gaan vertrouwen. Probeer voor elkaar te krijgen dat ze vooral in elkaars nabijheid leuke dingen ervaren. Soms kan je zelf als buffer fungeren. Als je ze bv met eten iets heel lekkers geeft en ze zijn gespannen, ga er dan zelf tussen zitten en aai ze. Zorg dat je nooit de een op de ander voortrekt en word zeker niet boos. Wees naar allebei toe altijd vrolijk en probeer vooral niet gestresst of gespannen te doen (valt soms niet mee, weet ik), want dat voelen ze meteen en verergert de zaak alleen maar. Wat ze nodig hebben is rust en zekerheid en het enige wat jij kan doen is dat zelf zoveel mogelijk uitstralen ;-)
Waarschijnlijk komt het vanzelf wel weer goed, maar probeer te voorkomen dat het echt escaleert.
Ik zal er op gaan letten.. Want heb gebeurd inderdaad vaak dat bijvoorbeeld de een wel op schoot kan liggen en de ander niet.. Die gaat dan net zo lang bij de tuindeur zitten mauwen tot we op moeten staan zodat de ander niet meer op schoot kan liggen.. Een soort van pesten eigelijk.. In ieder geval bedankt voor de tips en zal er zeker gebruik van gaan maken!!
Groetjes Maxine
Plaats reactie