Extreem Jaloerse kat!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
sino
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 18:16

Extreem Jaloerse kat!

Bericht door sino »

Mijn vriendin woont in Istanbul en heeft een poes die Kekik heet.
Voor mijn werk was ik 2 maanden in Istanbul en kwam ik regelmatig bij mijn vriendin langs.

Kekik is 8 maanden oud en mag mij heel graag, ze zit regelmatig bij mij op schoot. Zelfs als mijn vriendin er bij was, zat Kekik liever bij mij op schoot dan bij mijn vriendin. Als ze op mijn schoot zit spint ze, ik aai haar en daarnaast speel ik heel vaak met haar. Kekik is erg sociaal en houdt van veel aandacht.

Mijn werk zat er op en ik keerde weer terug naar Nederland. Na 2,5 maand ging ik op vakantie bij mijn vriendin. Dus ik dacht dat Kekik ook erg blij was om mij weer te zien, maar dat was niet het geval. Ik mocht niet eens in de buurt komen van Kekik, laat staan haar aaien. Als we op de bank zaten staarde ze van ver naar mij. Wanneer ik haar probeerde te aaien blaast ze en probeerde ze te bijten. Normaal eet ze haar bakje gelijk leeg en miauwt ze om meer, maar toen ik er was at ze nauwelijks en miauwde nooit om eten. Ik had ook heel vaak het gevoel dat ze bang was voor mij.

Nadat ik vertrokken was, vertelde mijn vriendin mij dat Kekik weer vanouds was. Ze gedroeg zich normaal, kwam bij mijn vriendin op schoot zitten en at weer normaal.

Ik snap best dat katten jaloers kunnen zijn maar dit was wel erg extreem. Maar wat ik erg raar vond was dat Kekik mij niet meer mocht. Zou het kunnen dat het een combinatie was van jaloezie en boosheid (boos omdat ik eerst opeens weg was)? Of herkent ze mij niet meer?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Extreem Jaloerse kat!

Bericht door beestenbende »

Waarschijnlijk neemt ze je vertrek erg kwalijk, dus ze herkent je juist en wil haar ongenoegen op deze manier laten blijken. Sommige mensen die lang opvakantie gaan krijgen dezelfde behandeling van hun kat....
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
sino
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 18:16

Re: Extreem Jaloerse kat!

Bericht door sino »

Daar zit inderdaad wel wat in. Alleen ik was 6 dagen op vakantie en ze was constant dus boos op mij.
Hoe kan ik het oplossen zodat het tussen mij en Kekik weer goed komt?
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Extreem Jaloerse kat!

Bericht door Seemy »

Veel geduld hebben.... ;-) en vooral goed gedrag tegenover Kekik :-P ...
en dan komt het vast wel weer goed wanner ZIJ het weer ziet zitten ;-)

(ik zie nu dat Kekik een poes is... dus heb mijn berichtje even aangepast naar "ZIJ")
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie