Dilemma

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Dilemma

Bericht door Uumie »

Hoi iedereen, ben ik weer met eine frage ;)

We zagen op internet een kat van 1 jaar, die al 3 maanden in een overvolle opvang zit en een nieuw huisje zoekt. Het is een geholpen HTK-poesje. Zowel mijn vriend als ik zijn behoorlijk verliefd op haar geworden, en hebben ook al contact met het opvangadres over het eventueel adopteren.

Maar nu het dilemma... zoals sommigen van jullie weten, hebben we al 2 katers. Daarnaast hebben we niet enorm veel ruimte, we hebben een vrij grote woon-slaapkamer van 28m^2, een badkamer van 12m^2 en een keukentje van 10m^2.
Denken jullie dat dit genoeg ruimte is voor een derde kat? De katers die we nu hebben kunnen goed met elkaar overweg, hebben ook niet de behoefte om zich terug te trekken van elkaar.
En maakt het qua kosten heel veel uit, of je 2 katten hebt of 3?

We zijn echt gevallen voor dit diertje, maar we twijfelen of we haar kunnen bieden wat ze nodig heeft. We vinden het gewoon sneu dat ze nog steeds geen baasje heeft. Wat zouden jullie ons adviseren?
Laatst gewijzigd door Uumie op 17 apr 2009 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Dilemma...

Bericht door rieneke »

ik heb hier 5 katten op 50 m2 plus balkon.
dus qua ruimte zou het moeten kunnen.

wat kosten betreft, tuurlijk ben je nu wat meer kwijt aan voer, grit enz.
maar dat zal je de kop niet kosten.
wat ik eigenlijk het grootste risico vind dat zijn de da kosten.
en daar kan je van tevoren niets over zeggen.
mijn miep is nu 17, en heeft nooit iets gemankeerd.
maar mijn daantje* heeft me een godsvermogen gekost aan da bezoek en meds.
dus mijn advies; in huis halen dat katje (wel rustig introduceren bij je andere katten), maar wel een poezenpotje openen voor als je voor hoge da kosten komt te staan.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

ik ben niet heel goed in maten, maar het lijkt me geen probleem.. gewoon proberen zou ik zeggen :)
en over de kosten, ja wij storten automatisch een paar euro per maand op een apparte rekening voor Benthe.. dan zit je altijd goed qua da kosten, net wat rieneke zegt:)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma...

Bericht door Uumie »

Leonie, dat doen wij ook - elke maand een bedragje op een aparte rekening ;) Tot nu toe gaat dat prima. We maken voor iedere kat allebei zo'n 7,50 per maand over, in totaal is dat dus 30 euro per maand. Dat zou nu dan 45 worden als we deze standaard aanhouden, ook niet iets wat echt HET verschil maakt...

Mijn hart zegt zo hard JA, JA!!, maar mijn verstand twijfelt. Zo vervelend is dat. Misschien dat jullie adviezen me helpen om de beslissing te maken. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

ik ken het dillema!! wat voor katten heb je? en wat voor karakter heeft de poes? als dat een beetje op elkaar aansluit zou ik het gewoon proberen hoor!!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma...

Bericht door Uumie »

George van 8 is een beetje een sul - slaapt veel, maar is soms ook enorm hyper en een beetje opstandig (lees, dozen slopen :lol: )
James van 2 is erg nieuwsgierig en speels.
Beide zijn ze erg op mensen gericht, hoewel George in het begin heel schuw was. Ze kunnen wel prima alleen blijven, dan slapen ze gewoon tot we terug zijn.

Het poesje is dus 1, en uiteraard ook nog erg speels, wat leuk zou zijn voor James omdat George af en toe geen zin heeft in zijn gedoe. ;) Ze is nog een beetje bang, omdat ze gedumpt was. Maar goed, dat was George ook en dat is me nu toch een knuffelkater geworden! Dus ze zit er eigenlijk een beetje tussenin qua karakter. Vooral bij James zou ze denk ik goed passen, omdat ze allebei wat actiever zijn dan 'luie' George.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

nou perfect toch!!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma...

Bericht door Uumie »

Het klinkt inderdaad perfect... maar het mag niet zo zijn, helaas. :(

Ik belde de huisbaas en in het kort kwam het erop neer dat wij maar moeten verhuizen, als we nog een kat willen. Ik snap het ergens wel, want hij is al coulant geweest door ons 2 katten te laten houden (ipv 1, wat eerst de bedoeling was), maar toch vind ik het heel jammer. :(

Maar goed, dit is beter dan dat ik eerst aan haar gehecht zou raken en haar dán weg moest doen...
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

ow :-( wat jammer..
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Dilemma...

Bericht door Seemy »

Heel jammer voor jullie :???:

... en voor de kat ook ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma...

Bericht door Uumie »

Ja, ach, die kat vindt zo een nieuw thuis, het is echt een schatje. ;) Maar goed, het zij zo, dat is het risico van een semi-zelfstandige woonruimte. En ach, George en James hebben het zo ook wel naar hun zin. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dilemma...

Bericht door Umimeis »

Ik had het stiekum toch wel gedaan hihihi (ik ben nogal stout van aard soms) :enaughty: :eshhh:
Maar zou het echt opvallen als je die kat erbij neemt? Die huisbaast komt toch niet dagelijks op de thee ofzo?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dilemma...

Bericht door Uumie »

Nou, er is nogal eens wat mis met ons gebouw (breek me de bek niet open :roll: ) dus hij is hier best vaak eerlijk gezegd... En dan is het risico me toch te groot. (Anders had ik het ook stiekem gedaan hoor ;)) Een verhuizing kunnen we ons niet veroorloven, maar ik ben dan zo'n gestoorde gek die zelfs voor een kat zou verhuizen :lol: Maar dat gaat nu gewoon niet lukken, dus helaas is het toch einde verhaal. :(

Ik heb overigens wel de informatie van dat katje doorgespeeld aan het asiel, en zij hangen een mooie poster op! :D
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma...

Bericht door Leonie89 »

mmwwwhhaaaaahh ik wordt helemaal gek..
nu Coco en een vriendje bij krijgt krijg ik ook weer kriebels..
ik kijk (semi-voor-de-gein) op zo'n birmanensite, vind ik, heel toevallig, een poesje, die vrijkomt, precies wanneer mijn vriend vakantie heeft, met de naam.......... Beau..
precies zoals wij de kater hadden genoemd die we uit het asiel zouden halen.. ook een bluepoint, het is alleen van het andere geslacht.. beau is ingeslapen omdat hij blind zou worden.. :(

zou dit poesje een kans kunnen hebben bij ons? net als Coco is Benthe niet de allergrootste kattenvriend, maar het kan lukken als de kat niet te dominant is.. en zou het helpen dat het een kitten is? minder bedreiging?
en weet iemand hoeveel een raskitten ongeveer kost? ik hoor tussen de 200 en 600 euro.. ik vind het zo lullig om gelijk te vragen bij zo'n fokker..

ahhhh stom dilemma!! help!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dilemma...

Bericht door Umimeis »

Ha Leonie,

Raskatten kunnen wel €600 kosten......misschien kun je wel een beetje afdingen?

Ik weet niet of Benthe dat wel leuk vind........ik dacht dat Flea het ook wel leuk zo vinden, maar dat is nog steeds niet het geval, ondanks dat Sam een kitten is. Misschien komt dit nog wel goed want sam is er nog maar 1 week en heeft Flea gewoon veel tijd nodig om te wennen.
Flea is wel enorm veel aandacht gewend en die krijgt hij natuurlijk nu wel een beetje minder, ik moet de aandacht nu verdelen. En Flea was wel het 'prinsje'hier in huis.
Ik denk ook wel dat het dus goedkomt wanneer Sam wat groter is. Volwassen katten schijnen kittens een beetje eng te vinden omdat ze zo druk zijn nog, heb ik gehoord.

Maar je kunt het natuurlijk wel proberen.
Al zou Flea nooit echt goeie maatjes worden met Sam, als ze elkaar maar tolereren.......
Sam doe ik echt niet meer weg, wat er ook gebeurt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie