Mijn kat bijt in eigen staart tot bloedens toe

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
nosonoso
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:12

Mijn kat bijt in eigen staart tot bloedens toe

Bericht door nosonoso »

Ik maak me heel veel zorgen over mijn kater (1 1/2j). Hij komt uit het asiel en is zeer aanhankelijk. Hij miauwt constant in bijzijn van mensen wat soms heel irritant kan zijn. We hebben hem wat speeltjes gekocht waar hij vrolijk mee speelt, om zich af te reageren. Toch wanneer hij onder het bankstel kruipt begint hij te blazen en te grommen naar zijn eigen staart. Hij vecht tot bloedens toe met zijn eigen staart. Ook raakt hij er heel geïrriteerd van als hij zijn eigen staart naast hem ziet bewegen. Wat kan ik hieraan doen en waarom vertoont deze kat zo'n gedrag om zichzelf zo pijn te doen?

Komt dit meer voor? Wat kan ik hieraan doen om hem het af te leren te bijten in zijn eigen staart?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn kat bijt in eigen staart tot bloedens toe

Bericht door rieneke »

ik zou eens naar de dierenarts gaan, mss heeft je kat pijn?
ik zou dit in ieder geval eerst uit willen sluiten.
nosonoso
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:12

Re: Mijn kat bijt in eigen staart tot bloedens toe

Bericht door nosonoso »

Ik zal morgen eens contact opnemen. Het is momenteel een open wonde die hij wel verzorgt, maar ik denk niet dat hij echt beseft wat er gaande is...
Als ik uitsluitsel zou hebben laat ik het hier in ieder geval weten.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Mijn kat bijt in eigen staart tot bloedens toe

Bericht door Shaz »

Ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan, misschien heeft die namelijk ook wel iets van een middeltje wat je er tijdelijk op kan smeren (wanneer de wond weer dicht is) zodat het vies smaakt als hij in zijn staart hapt. Op zich is het vangen van je eigen staart wel bekend kattengedrag hoor, dat doen ze hier ook wel eens maar niet zo dat ze zichzelf dan ook echt verwonden.
groetjes Sharon
Plaats reactie