Kittens willen alleen bij mama drinken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
brit74
Kitten

Kittens willen alleen bij mama drinken

Bericht door brit74 »

Wij hebben 3 kittens van 5 weken en 2 kittens eten alleen nog maar bij de moeder, hoe krijg ik ze zover dat ze ook aan het kattenvoer gaan??

groetjes brit
Katrin
Poema
Poema

Re: kittens willen alleen bij mama drinken

Bericht door Katrin »

Dat ging eigenlijk vanzelf en echt niet alle 4 tegelijk, ik bood het gewoon geregeld aan, smeerde het rond hun bekkie, toen ze allemaal aten kwam de moederpoes ook op het idee dat ze vast voedsel moesten gaan eten, lag door heel de woonkamer brokken blikvoer verspreid, lekker fris :-P
De moederpoes gaf nog wel melk maar steeds korter.
In het begin gaf ik een soort pap van geprakt kitten blikvoer, aangelengd met poedermelk voor kittens.
Eerst op een theelepeltje, maar al snel konden ze uit een voerbakje eten.
Was wel grappig ik deed eerst dat voer op een ontbijtbordje met de bedoeling dat ze dan allemaal tegelijk van konden eten, dus niet, het poesje wat ik zelf heb gehouden ging er pontificaal inliggen en dan maar slobberen, net een biggetje. :-P
rieneke
Tijger
Tijger

Re: kittens willen alleen bij mama drinken

Bericht door rieneke »

de een is daar wat sneller mee dan de ander, laat ze hun eigen tempo maar bepalen.
daan en karel hebben nog tot week 16 bij moeders gedronken, al werd het wel steeds minder.
Plaats reactie