Waarom weggelopen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Waarom weggelopen?

Bericht door mojo »

ff voorstellen ik ben jacky en heb 4 katers
nu is speedy 8 weken geleden spoorloos verdwenen hij is gechipt maar nergens gevonden lunna miste hem het was zijn matti
nu is lunna van af maandag ook spoorloos ik word helemaal gek ook hij is gechipt zou het kunnen dat die is weggelopen om speedy te zoeken
ik heb overal flyers op gehangen op buurtlink marktplaats nou ja alle sites voor vermissingen maar niks ben echt radeloos mojo en poesie merk je nog niks van nu is mojo ook pas 6 maanden ben als de dood dat die er ook vandoor gaan nu blijft hij wel binnen gaat alleen de tuin in om zijn behoefte te doen maar ja de angst blijft toch
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: weggelopen waarom?

Bericht door rieneke »

hallo jacky,wat een zorgen!
als mojo nog niet gecastreerd is, dan zou ik dat als de wiedeweerga laten doen.
de katten die nu zoek zijn, zijn die wel gecastreerd?
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Re: weggelopen waarom?

Bericht door mojo »

ja die waren ook gecastereert en mojo is eergisteren gecastereert en gechipt,maar ja nu denk ik wel eens wat heeft het voor een zin als je ze laat chippen want je kunt gewoon naar de da gaan met je nieuwe kat en dan word er niet eerst gekeken of die gechipt is snap je,in die chip moest eigenlijk iets in zitten dat je kon zien waar ongeveer de kat zich bevind dat zou toch veel beter werken maar ja het is nu dag 6 en we blijven maar hopen ,ik heb nog nooit zoveel gelopen in de buurt als deze laatste dagen maar ik blijf zoeken
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: weggelopen waarom?

Bericht door rieneke »

toch heeft chippen wel degelijk zin hoor.
ik werk bij de dierenambu, en wij werken met een chiplezer.
ik heb zo al veel katten bij hun baasje terug kunnen bezorgen.
ook het asiel en de gemeentereiniging hebben een chiplezer.
ik wil je veel sterkte wensen, en hoop dat je je katjes snel weer terugvindt.
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Re: weggelopen waarom?

Bericht door mojo »

ja dank je wel,ik heb ook contact hier met asiel en ambulance ze vroegen me ook de chip code door te geven .
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: weggelopen waarom?

Bericht door Muizenis »

Het klinkt misschien vervelend maar weet je zeker dat ze niet meegenomen zijn? Of nog erger... misschien zijn ze aangereden, flink gewond geraakt en daarna weggekropen in een bossage in de buurt om daar te sterven? Wanneer je in de buurt van een drukke straat woont is dat ook een mogelijk... :shock: En dan is er nog een hele nare optie waarnaar ik zeker zou informeren... zijn er meerdere katten uit de buurt verdwenen?! Want dan zou er een kattenhater achter kunnen zitten... :twisted:

Sterkte en ik hoop van harte dat je ze levend terug krijgt :epray:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Re: weggelopen waarom?

Bericht door mojo »

nou speedy was geen die naar iemand ging,lunna wel die ging naar iedereen toe,nee hier lopen 25 katten alleen die van mij zijn weg ja daar gaan mijn gedachte ook vaak naar uit kattehater ik heb zelfs in de kliko bakken van de straat gekeken en je gaat iedereen verdenken op een gegeven moment terwijl ik best wel in een fijne buurt woon en de buren ook geen last van ze hebben.maar ja er hoef maar een rotte appel tussen te zitten.ik heb zelfs de politie er bij gehaald en de gemeente dat als ze een kat vinden niet zo maar weg gooien want volgens mij da gebeurt dat wel vaker,maar eerst kijken of die gechipt is.ik vind het ook heel vreemd 2 katten weg in 2 maanden tijd
ik heb zelfs een paragnost die met dieren kan communiseren er bij gehaald,ja die gaf me weer wat hoop en kon ongeveer zeggen waar lunna de weg is kwijt geraakt en hoe die is gelopen ik heb extra veel flyers in die buurt op gehangen
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: weggelopen waarom?

Bericht door Muizenis »

Niet om je de moed te ontnemen maar ben je op de hoogte van het feit dat een kat een territorium kan hebben van wel 8 km²... Wanneer er aan de buitenrand iets zou gebeuren dat ze schrik heeft aangejaagd en ze buiten hun vertrouwde omgeving terecht zijn gekomen kan het zijn dat ze nog verder weg zitten dan je nu vermoedt. Van Amivedi weet ik dat de diverse afdelingen samenwerken. Hoe dat precies met de asiels is geregeld weet ik niet. Ik zou dus ook informeren bij asiels in omliggende gemeenten.

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Re: weggelopen waarom?

Bericht door mojo »

bho ja zo ver? :shock:
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Waarom weggelopen?

Bericht door Katrin »

Ja dat heb ik vorig jaar meegemaakt, toen had ik een poes in huis genomen die van een stad 6 kilometer verderop verdwenen was het jaar daarvoor.
De eigenares en ik hadden het beide doorgegeven aan amivedi, maar die link dat het om 1 en dezelfde kat ging werd vermoedelijk door de afstand nooit gelegd.
Goed idee dus om het signalement door te geven aan andere asiels.

Ik hoop voor je dat je ze weer terugvind.
mojo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009 15:12

Re: Waarom weggelopen?

Bericht door mojo »

JA BHO :eclap: JA DAT IS OOK VER ,IK HEB inderdaad NET OOK FFF GEMELD BIJ AMIVIDI JE WEET MAAR NOOIT
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Waarom weggelopen?

Bericht door Muizenis »

:eshifty: ...--> BHO... :?: :icon_shifty:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Plaats reactie