Kat(ten) uit asiel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
kimenniels
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:13

Kat(ten) uit asiel

Bericht door kimenniels »

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn druk bezig met het aanschaffen van 2 katten uit het asiel. We gaan ze waarschijnlijk volgende week ophalen. Wat is nu verstandig om te doen? 1 dag vrij nemen? of ze gewoon rustig samen laten wennen?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat(ten) uit asiel

Bericht door beestenbende »

Ik zou ze dan vlak voor het weekend ophalen en ze in alle rust, maar wel onder toezicht laten wennen. Hangt ook een beetje van de leeftijd en de karakters van de katten af, of je ze na 1 dag al alleen kan laten. Succes en we zien graag de foto's straks!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Kat(ten) uit asiel

Bericht door Tr1bal »

Ja ben ik het ook wel mee eens. Op zich kan je ze allebei in een kamer opsluiten om te laten wennen, maar dan heb je geen zicht op eventuele botsingen tussen de katten.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat(ten) uit asiel

Bericht door Uumie »

Wij hebben onze katers allebei gehaald toen we vrij hadden; in de carnavals/krokusvakantie en de tweede kater afgelopen weekend. Wel zo handig, omdat we goed in de gaten konden houden hoe de katten reageerden op elkaar en de omgeving. Mijn vriend is inmiddels weer naar school en aan het werk, maar ik ben pas gestopt met studeren en wacht nog even een weekje met werk zoeken. Eerst maar eens wennen aan de katten en de katten aan ons en de omgeving.

Dus ik vind het idee van beestenbende wel goed, misschien is het slim om ze op te halen als jullie sowieso vrij hebben :)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie