hey
Sinds een paar dagen heb ik iets nieuws ontdekt bij mijn kater van 6 maanden.
Hij is een week en half geleden gecastreerd en loopt hier voorlopig alleen rond.
Nu valt me op dat hij naar de muren springt dat hij probeert op de muren te lopen.
Op zich niets mis mee, maar hij laat wel sporen achter van behang papier dat weg is.
Je kan niet zeggen dat het op een bepaald stuk is.
Hoe komt dit en hoe leer ik dit af.
Plantenspuit helpt niet, nee zeggen ook niet want dan doet hij het 2 min later terug.
Heb al geprobeerd hem op te sluiten in de keuken,helpt wel, want dan is hem terug rustig.
Maar eens hij weer actief is, doet hij het gewoon terug opnieuw.
Lopen op muren
Lopen op muren
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
- julie en micha
- Huiskat
Re: lopen op muren
dit doet me meer denken aan de muur gebruiken als krabpaal. heb je een goede krabpaal voor hem staan? je kunt dan proberen om catnip op de krabpaal te sprayen. die geur vinden katten heerlijk en dan gaan 9 van de 10 katten de krabpaal zeker gebruiken.
Het kan ook dat het spelen is, wat hij doet, want je zegt dat hij naar de muren springt. Dan kun je proberen om zelf veel met hem te spelen. de meeste katten vinden de zogenoemde hengeltjes erg leuk. Dat zijn stokjes met een belletje of speeltje of veren eraan. mijn katten zijn er in ieder geval gek op. touwtjes of schoenveters zijn vaak ook erg in trek. Het gaat erom dat katten erg veel energie hebben en dat ze die kwijt moeten. het is altijd leuk en handig om ze daar wat bij te helpen door met ze te gaan spelen. Je kunt dan ook catnip op het speelgoed sprayen.
Misschien heeft iemand anders nog een idee wat het zou kunnen zijn en hoe je het kunt oplossen?
groetjes cindy
Het kan ook dat het spelen is, wat hij doet, want je zegt dat hij naar de muren springt. Dan kun je proberen om zelf veel met hem te spelen. de meeste katten vinden de zogenoemde hengeltjes erg leuk. Dat zijn stokjes met een belletje of speeltje of veren eraan. mijn katten zijn er in ieder geval gek op. touwtjes of schoenveters zijn vaak ook erg in trek. Het gaat erom dat katten erg veel energie hebben en dat ze die kwijt moeten. het is altijd leuk en handig om ze daar wat bij te helpen door met ze te gaan spelen. Je kunt dan ook catnip op het speelgoed sprayen.
Misschien heeft iemand anders nog een idee wat het zou kunnen zijn en hoe je het kunt oplossen?
groetjes cindy
dat is het hem net. Hij heeft een grote krabpaal staan, die hij heel veel gebruikt.
Speelgoed heeft hij ook genoeg, en speelt er veel mee. Ook spelen wij veel met de kat.
Vb: gisteren heb ik ongeveer 1h gespeeld, met af en toe rustpauzes. Om hem wat energie kwijt te geraken.
Die pauzes heb ik speciaal ingelast, omdat hij begon te hijgen.
Na dat ik ben gestopt met spelen, vond hij niet beter om naar de muur te springen. Eerst heeft hij wel een kwartier moeten rusten, om terug energie te krijgen.
Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Ik kan toch moeilijk 4h aan een stuk spelen met balletjes en een hengel enz.
Speelgoed heeft hij ook genoeg, en speelt er veel mee. Ook spelen wij veel met de kat.
Vb: gisteren heb ik ongeveer 1h gespeeld, met af en toe rustpauzes. Om hem wat energie kwijt te geraken.
Die pauzes heb ik speciaal ingelast, omdat hij begon te hijgen.
Na dat ik ben gestopt met spelen, vond hij niet beter om naar de muur te springen. Eerst heeft hij wel een kwartier moeten rusten, om terug energie te krijgen.
Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Ik kan toch moeilijk 4h aan een stuk spelen met balletjes en een hengel enz.
kan het zijn dat je in een wat ouder huis woont, en muizen achter je muur hebt lopen?
Misschien zijn het wel schaduw schimmen/licht val waar hij mee wilt spelen.
Tja en als er dan ook maar een klein stukje behang los zit dan blijft het aantrekkelijk
Xeon kan soms ook zo uit zijn dak gaan van een stukje muur. En ik zie er helemaal niets aan.
Tja en als er dan ook maar een klein stukje behang los zit dan blijft het aantrekkelijk
Xeon kan soms ook zo uit zijn dak gaan van een stukje muur. En ik zie er helemaal niets aan.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Re: Lopen op muren
Nee ik zie er niets aan. Ho die muizen denk het niet, ik woon in een appartement op het 3de verdiep.
Los behang is het ook niet.
Enige wat kan zijn, zijn de foto kaders die er hangen, maar daar kan hem niet aan, en mss de lichtinval.
Maar voor derest geen idee,weet iemand hoe ik het af kan leren, voor hij een uur in men behang papier hangt?
Los behang is het ook niet.
Enige wat kan zijn, zijn de foto kaders die er hangen, maar daar kan hem niet aan, en mss de lichtinval.
Maar voor derest geen idee,weet iemand hoe ik het af kan leren, voor hij een uur in men behang papier hangt?