Halsbandje met belletje?
-
- Kitten
Halsbandje met belletje?
Hallo mss een domme vraag...
Maar is het niet vervelend voor de kat dat er een belletje aan zijn halsbandje hangt ?
grt
Maar is het niet vervelend voor de kat dat er een belletje aan zijn halsbandje hangt ?
grt
Re: halsbandje met belletje ?
Geen idee, dat vraag ik me ook af.
Maar ik bij mijn kat geen halsbandje (met belletje) om omdat ik bang bendat hij misschien eventueel ergens aan blijft haken,hangen.
Mijn kat is gechipt, dus mocht ik hem kwijtraken, dan zit er misschien wel een kans in dat hij wel terug gevonden word, mits mensen hem naar een kattenopvang of dierenarts brengen.
Maar ik bij mijn kat geen halsbandje (met belletje) om omdat ik bang bendat hij misschien eventueel ergens aan blijft haken,hangen.
Mijn kat is gechipt, dus mocht ik hem kwijtraken, dan zit er misschien wel een kans in dat hij wel terug gevonden word, mits mensen hem naar een kattenopvang of dierenarts brengen.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
het gehoor van katten is veel beter dan het onze, zeker in de hoge tonen regio.
denk dat ze het heel vervelend vinden.
een halsbandje vind ik gevaarlijk.
bij m'n werk op de ambu heb ik al zoveel gemene verwondingen gezien als gevolg van bandjes.
denk dat ze het heel vervelend vinden.
een halsbandje vind ik gevaarlijk.
bij m'n werk op de ambu heb ik al zoveel gemene verwondingen gezien als gevolg van bandjes.
Hallo!
Mijn poes heeft ook een halsband! Er zit een veiligheidssluiting op. Als ze ergens aan blijft hangen, springt hij vanzelf open.
Ook is het bandje wat rekbaar.. Dus ben niet bang voor zit soort situaties.
Ik heb het belletje eraf gehaald, (ook omdat wij er gek van werden ) Kan me voorstellen dat het voor haar ook niet echt prettig is.
Mijn poes heeft ook een halsband! Er zit een veiligheidssluiting op. Als ze ergens aan blijft hangen, springt hij vanzelf open.
Ook is het bandje wat rekbaar.. Dus ben niet bang voor zit soort situaties.
Ik heb het belletje eraf gehaald, (ook omdat wij er gek van werden ) Kan me voorstellen dat het voor haar ook niet echt prettig is.
The good, the bad and the pussy!
Re: Halsbandje met belletje?
ook die rekbare bandjes ben ik geen fan van.
Die hadden wij (15 jaar geleden) ook, maar mooi dat een van de katten daar met een poot doorheen is gegaan. Ze heeft toen een hele nare verwonding in haar oksel opgelopen.
Die hadden wij (15 jaar geleden) ook, maar mooi dat een van de katten daar met een poot doorheen is gegaan. Ze heeft toen een hele nare verwonding in haar oksel opgelopen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik dacht, een halsbandje met een belletje, das leuk.
Nou mooi niet dus! Iets om haar net vind mijn poes niet erg, maar ze wordt compleet hysterisch van dat belletje. Ze probeert het belletje te vangen en wringt zich dus in allerlei bochten om erbij te komen.
Met als resultaat dat ze dus met 2 voorpoten vastzat in het bandje voordat ik haar weer te pakken kreeg.
Het bandje heb ik dus maar weer weggedaan, was niet voor herhaling vatbaar
Nou mooi niet dus! Iets om haar net vind mijn poes niet erg, maar ze wordt compleet hysterisch van dat belletje. Ze probeert het belletje te vangen en wringt zich dus in allerlei bochten om erbij te komen.
Met als resultaat dat ze dus met 2 voorpoten vastzat in het bandje voordat ik haar weer te pakken kreeg.
Het bandje heb ik dus maar weer weggedaan, was niet voor herhaling vatbaar
t lijkt me ook wel frustrerend voor zo'n katje.. hij kan nooit meer een verrassingsaanval doen..
- Kattenbella
- Tijger
Die bandjes om de oksels heb ik ook teveel meegemaakt. Het waren altijd katten die ik gekregen had met bandjes.
Ik ben net een kattenmepper...alle bandjes hangen om een deurknop en ze lopen hier allen met en naakte nek
Ik ben net een kattenmepper...alle bandjes hangen om een deurknop en ze lopen hier allen met en naakte nek
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- fazerdriver
- Huiskat
Ik had ook belletjes aan de bandjes van mijn katten. Maar 1 kat werd er helemaal panisch van. Hij rende als een gek om weg te komen bij het belletje of ging helemaal stijf op de grond liggen. Heb de belletjes er dus heel snel afgehaald.
Bij mij krijgen ze alleen de bandjes om als ik ze aan het lijntje naar buiten doe, maar vorige week had er eentje zich bijna opgehangen nadat hij zich vastgelopen had.
Over drie weken wordt mijn tuin geheel overkapt met stevig gaas, zodat ze wel lekker naar buiten kunnen (zonder lijntje) maar niet wegkunnen. (ik wil niet dat de katten vrij rond lopen in de omgeving vandaar).
Ik ben dus geen voorstander van belletjes en bandjes.
Groetjes,
Karin
Bij mij krijgen ze alleen de bandjes om als ik ze aan het lijntje naar buiten doe, maar vorige week had er eentje zich bijna opgehangen nadat hij zich vastgelopen had.
Over drie weken wordt mijn tuin geheel overkapt met stevig gaas, zodat ze wel lekker naar buiten kunnen (zonder lijntje) maar niet wegkunnen. (ik wil niet dat de katten vrij rond lopen in de omgeving vandaar).
Ik ben dus geen voorstander van belletjes en bandjes.
Groetjes,
Karin
hier ook geen voorstander van
onze tijger had ook een bandje met belletje gekregen van mijn , hij vond het tien keer niks , en probeerde het eraf te krijgen hier ook als resultaat zijn pootje door dat bandje heen , en zijn onder kaak zat daarbij dus vast ( ja klinkt heel raar je had het eigenlijk moeten zien ) tijger in paniek ik in paniek , en moest hem in paniek dus bevrijden katjes die in paniek zijn zijn heel erg pijnlijk , mijn handen hebben het geweten toen , duurde namelijk eventjes voordat ik dat ding er af kreeg .
onze tijger is heel blij dat ie van dat irritante halsbandje plus belletje af is ( had het eigenlijk gedaan voor de vogeltjes in de tuin ) nou ja nu moeten ze maar extra oppassen
onze tijger had ook een bandje met belletje gekregen van mijn , hij vond het tien keer niks , en probeerde het eraf te krijgen hier ook als resultaat zijn pootje door dat bandje heen , en zijn onder kaak zat daarbij dus vast ( ja klinkt heel raar je had het eigenlijk moeten zien ) tijger in paniek ik in paniek , en moest hem in paniek dus bevrijden katjes die in paniek zijn zijn heel erg pijnlijk , mijn handen hebben het geweten toen , duurde namelijk eventjes voordat ik dat ding er af kreeg .
onze tijger is heel blij dat ie van dat irritante halsbandje plus belletje af is ( had het eigenlijk gedaan voor de vogeltjes in de tuin ) nou ja nu moeten ze maar extra oppassen
-
- Huiskat
Nee, ikben ookgeenvoorstanderervan,(halsbandjes)maar pippy pakt andersdevogeltjesen gelukkig ze heeft nooitlastigerover gedaan,
een keerhadzeookhaar kaakvast,zekwamgewoon naarmetoenetofzewildevragen maak me eenslos.
nietsaan de hand,zewasgewoon heelrustig.
ze is ook eenbijzonder beestje.
sorry voor het typen,maar mijn spatiebalkdoet het moeilijk.
gr.pippy-pieny
een keerhadzeookhaar kaakvast,zekwamgewoon naarmetoenetofzewildevragen maak me eenslos.
nietsaan de hand,zewasgewoon heelrustig.
ze is ook eenbijzonder beestje.
sorry voor het typen,maar mijn spatiebalkdoet het moeilijk.
gr.pippy-pieny
Ben er ook geen voorstander van, kattenbandjes, maar toen mijn kater Tommie nog jong was jaagde hij op alles wat bewoog, en met succes , tortelduiven, een keer zelfs een compleet nest uitgeroeid, lagen er allemaal kleine dooie vogeltjes op mijn grasveld, mezen, merels, vinkjes, elke dag was het wel prijs, dus zo'n bandje met een belletje omgedaan.
Dat maakte het voor hem misschien wel iets moeilijker, maar hij liep zo voorzichtig dat het belletje geen geluid maakte, slimme kat.
Nu hij ouder is is het vangen gereduceerd tot zo'n 3 a 4 vangsten per jaar.
Nog niet leuk maar acceptabel.
Mijn poes Mientje draagt wel een bandje met adreskoker, maar inderdaad behoorlijk strak zodat er hopelijk geen ongelukken gebeuren, zodra ze bevallen is en daarna gesteriliseerd, gaat het bandje af.
Dat maakte het voor hem misschien wel iets moeilijker, maar hij liep zo voorzichtig dat het belletje geen geluid maakte, slimme kat.
Mijn poes Mientje draagt wel een bandje met adreskoker, maar inderdaad behoorlijk strak zodat er hopelijk geen ongelukken gebeuren, zodra ze bevallen is en daarna gesteriliseerd, gaat het bandje af.
Hallo,
Ik heb voor mijn toekomstige katers ook een halsbandje met belletje, ik ga het gewoon proberen, wordt het niks dan niet
Alleen is mijn vraag, moet je het bandje gewoon meteen fulltime omdoen, of bouw je het op, steeds iets langer?
Bedankt, Tessa
Ik heb voor mijn toekomstige katers ook een halsbandje met belletje, ik ga het gewoon proberen, wordt het niks dan niet
Alleen is mijn vraag, moet je het bandje gewoon meteen fulltime omdoen, of bouw je het op, steeds iets langer?
Bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Sam krijgt eerst ook een halsbandje om, tot hij gecastreerd is.Katrin schreef:Ben er ook geen voorstander van, kattenbandjes, maar toen mijn kater Tommie nog jong was jaagde hij op alles wat bewoog, en met succes , tortelduiven, een keer zelfs een compleet nest uitgeroeid, lagen er allemaal kleine dooie vogeltjes op mijn grasveld, mezen, merels, vinkjes, elke dag was het wel prijs, dus zo'n bandje met een belletje omgedaan.
Hij is wel gechipt, maar als hij straks echt zonder mij naar buiten gaat, wil ik toch liever dat hij eerst een bandje om heeft. Dit had ik ook bij Flea gedaan, toen hij voor het eerst naar buiten mocht.
Ik bouw het wel op, eerst binnen een paar keer het bandje omdoen. En dan steeds een paar minutjes langer.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Sam 2 jaar 07-04-2009
- TuttiFrutti
- Lynx
Hier ook geen halsbandjes, vind het maar zielig, kan een kat toch nooit leuk vinden? Zeker zo'n belletje niet!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)