Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door ThijsB »

Hallo ben nieuw hier op deze site, maar ben ten einde raad met mijn kitten. Ik heb sinds anderhalve week 2 Maine Coon kittens gekocht en 1tje is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht. Bij de dierenarts geweest, die zegt hij is gewoon ziek. Nu moeten we voeding toedienen met een spuitje in z'n bek, maar uitzichzelf eet hij nog niks. Weet iemand hier toevallig iets van? of herkent iemand dit? Ik maak me ernstig zorgen namelijk. Misschien weet iemand een recept wat hij wel wil eten?

Groeten Thijs.
Laatst gewijzigd door Admin op 05 mar 2009 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten ziek...

Bericht door rieneke »

misschien een second opinion bij een andere dierenarts?
het beste kan je hill's a/d geven, of convalescense (als ik het goed schrijf zo) support, beide bij de dierenarts te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door Boomer »

Heeft je DA ook gezegd wat hij heeft ? En heb je medicatie meegekregen of heeft hij een injectie gehad?
Ik vind het een beetje kort door de bocht als een DA alleen zegt : hij is ziek en geef hem eten met een spuitje.

Belangrijk is wel dat hij blijft eten en drinken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door ThijsB »

Nou we gaan vanavond weer naar de DA en ik ga vragen of hij bloed of wil nemen of in ieder geval andere stappen wil gaan ondernemen. Bedankt voor jullie reacties en ik laat wel weten hoe het is gegaan.
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door ThijsB »

Nou we zijn vanavond weer bij de DA geweest. Ik heb gevraagd of het misschien handig was om bloed af te nemen. Nou gaf hij hier wel een reeel antwoord op, namelijk dat als het een vrius is of een infectie dat je met hetzelfde probleem zit en er is geen medicijn om dat virus weg te halen. Hij had wel weer verhoging dus hij heeft antibiotica gehad en een oppertje. Nou hebben we weer wat raars gezien: hij zit nu telkens met zijn voorpoten in het waterbakje, hij was er zelfs in slaap gevallen met 1 pootje erin... ik ben ten einde raad met het beestje. Maargoed ik hoop dat hij snel hersteld, de DA had nog wel een mooie uitspraak: Het komt te paard en het vertrekt te voet...Groeten!
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door Tommy2008 »

Hoi Hoi ...welkom op het forum!
Ik zou me niet zo af laten schepen ..het is een kitten en die is lusteloos !
Een kitten hoort vol met energie te zitten en vindt dat een DA daar rekening mee moet te houden !
Weet niet hoe lang je kitten al zo lusteloos is ...eet ze genoeg ? of neemt het andere kitten alles ?
Hoe is de ontlasting van je kitten ? Zijn je kittens al ontwormt enz... ?
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door ThijsB »

Hij is een week zo lusteloos, eet niet goed tot niks we moeten hem gedwongen voeren hij is nu al 2 keer ontwormd en heeft 2 keer antibiotica gehad ook al 3 keer een prik tegen misselijkheid en 2 keer een prik om lust op te wekken, verder geven we hem vloeibaar eten van de DA zelf met alle benodigdheden en vermaald kattenvlees. De ontlasting is nog geen water maar het is niet dik genoeg. Verder ligt hij nog de hele dag op de bank, soms een kwartier voor zich uit te staren. Ik maak me ernstig zorgen ben echt bang dat hij doodgaat. Zo ziet hij er in ieder geval wel uit. :-(
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door Maartje »

tjonge zeg de DA kan op z'n minst toch een onderzoekje doen. Ik zou als ik jou was naar een andere DA gaan want het is zielig voor het beestje om zo te lijden want dit is niet zomaar ziek lijkt me, ik weet er verder niet zo veel van af maar waterige ontlasting zegt toch niet veel goeds.

Heel veel succes met je kleine hummeltje ik hoop dat het goed gaat komen.

Liefs Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Bounty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2009 10:29

Re: Kitten is lusteloos, speelt niet, eet/drinkt slecht

Bericht door Bounty »

Hoi Thijs. Heel vervelend om te horen dat je meteen zoveel zorgen aan je kitten hebt. Het is te hopen dat het antibioticum aanslaat want dat wil zeggen dat het bacterieel is en dat het vaak binnen een week wel verdwenen is. Als er na een paar dagen antibioticum geen verbetering optreedt zullen er andere maatregelen moeten worden getroffen. Bloedonderzoek en/of wat zwaardere medicijnen. Hou het goed in de gaten en als je het niet vertrouwt gewoon terug naar de DA. Of een andere DA als deze niet bevalt. Heel veel succes met je kitten!
Plaats reactie