schokbewegingen oud katertje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 12:33

schokbewegingen oud katertje

Bericht door Mari »

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

Ik heb een lief katertje (Snoekie) van 13 jaar oud met al een aantal jaar ernstige nierproblemen.
Zoals ook mensen die op leeftijd zijn, heeft hij duidelijk zijn ups en downs. De ene dag eet hij heel veel en soms dagen weer niet, ook geeft hij soms over. Vaak denk ik dat het einde inzicht is, maar toch lijkt hij er dan toch weer bovenop te krabbelen. Ondanks zijn ziekte lijkt hij nog wel van zijn oude dagje te genieten, want knuffelen, knorren en slapen doet hij als de beste!
Tegen zijn nierziekte krijgt hij Royal Canin dieetvoer (divers natvoer & brokjes) en fortekor tabletjes.

Nu heeft hij de laatste paar weken last van een heel ander probleempje.
Zijn lichaam schokt continu. Zowel als hij zit, staat of ligt, zonder dat het stopt. Door de beweging van het lichaam lijkt het alsof hij continu de hik heeft (schokbeweging), maar dan zonder dat er lucht bij vrij komt. De tussenposes tussen de schokken zijn ongeveer 10 seconden.
Ook is hij de afgelopen dagen lusteloos (eet alleen maar brokjes, geen natvoer) en heeft hij 1x geprobeert over te geven (kwam niets uit). Drinken doet hij wel veel.

Ik ben erg bezorgt om hem en weet niet zo goed of dit ernstige klachten zijn.
Twee weken terug nieste hij ook ontzettend veel. Hij had een snotneus en waterige ogen. Een week later is het helemaal verdwenen en hoor ik hem helemaal niet meer niezen....

Misschien houdt het allemaal wel verband met elkaar?
Kan iemand mij alstublieft advies geven?

Alvast heel erg bedankt!

Veel liefs, Mari
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: schokbewegingen oud katertje

Bericht door rieneke »

dat schokken komt me wel bekend voor, mijn oude poes van bijna 17 heeft dit ook wel eens.
maar zij heeft het af en toe, niet continu.
het lijkt me ontzettend vermoeiend voor je katje.
ik zou eens contact opnemen met je dierenarts, en hem of haar dit probleem voorleggen.
sterkte met je katje!
Mari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 12:33

Re: schokbewegingen oud katertje

Bericht door Mari »

Dank je wel voor je reactie!
Ik ga inderdaad wel even langs de D.A.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is..

Liefs
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: schokbewegingen oud katertje

Bericht door beestenbende »

Las net je verhaal, ben je al bij de da geweest? en????
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Mari
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 12:33

Re: schokbewegingen oud katertje

Bericht door Mari »

Ik ben nog niet geweest.
Ik heb geen auto tot mijn beschikking en de dierenarts is best wel een eindje..
Vanavond hebben ze ook spreekuur, dus ik hoop dat mijn vader ons dan even wil brengen..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: schokbewegingen oud katertje

Bericht door Kattenbella »

Anders even bellen! Hoe is het gegaan?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie