Kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
melitjeuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 14:53

Kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door melitjeuh »

Hallo iedereen, onze poes van 4 jaar heeft een tijdje geleden last gehad van altijd maar op haar bak te moeten voor kleine plasjes. Dit lijkt nu over te zijn maar nu zag ik laatst op haar kussen een druppeltje (plekje) urine en vind ik dat ze heel vaak naar urine ruikt als ze bij me komt liggen. Zou ze urine verliezen of een nierprobleem hebben ofzo? pfff, ik ben echt bang dat er iets ernstig scheelt. verder doet ze heel normaal hoor, haar vacht blinkt mooi, ze drinkt en eet genoeg...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door Lotte »

als je het niet vertrouwt, altijd naar de dierenarts gaan.
Die kan een onderzoek doen om de oorzaak te achterhalen.

Laat je nog even weten wat de DA zegt?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door beestenbende »

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, toch maar even langs de dierenarts om dingen uit te sluiten. Succes.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door Sandra W »

Dit kan inderdaad bijvoorbeeld een blaasontsteking zijn (en dat gaat helaas niet vanzelf over zonder AB-kuur) of een beetje last van incontinentie, omdat haar blaaswand of sluitspier wat verslapt is geraakt, dus je moet zeker even langs de dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
melitjeuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 14:53

Re: kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door melitjeuh »

We gaan vanavond naar de dierenarts! ik hoop maar dat ik geen al te slecht nieuws krijg, pfff, krijg al krampen van de zenuwen
melitjeuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009 14:53

Re: kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door melitjeuh »

hallo iedereen, we zijn geweest, blijkbaar komt dit voor bij gesteriliseerde katten... wat urineverlies, problemen met de blaas... om goed te zijn zou ze elke dag een pil moeten innemen... ze heeft hormonen tekort door de sterilisatie en hierdoor dit probleem... Hij achtte het zelf ook niet mogelijk om elke dag een pil te geven, dat lukt misschien 3 keer maar dan ben je open gekrabd zei hij... We hebben bijgevolg geen voorschrift gekregen. Het bestaat niet in druppelvorm of pasta :-( Ze heeft wel een spuitje gekregen en we moeten een pasta op haar pootjes smeren die een urineweginfectie oplost voor het geval het dat toch moest zijn...

gisteren voor de eerste keer de pasta op haar pootjes gesmeerd, ze lekte het mooi schoon... hopelijk helpt dit toch een beetje al vrees ik ervoor :-s

ben wel blij dat het niet levensbedreigend is ofzo! De dierenarts vroeg op een gegeven ogenblik haar leeftijd en toen kreeg ik wel schrik...

Ze staat ook te dik... ze eet nochtans niet veel en zelfs dieet voeding... (feline id van hills)

groetjes!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat ruikt naar urine, blaasontsteking?

Bericht door Sandra W »

Als het pilletje geven echt lastig wordt kun je ook nog proberen om het te verpulveren en dan in iets lekkers (blikvoer ofzo) aanbieden.

Als ze haar eten dan laat staan kun je het ook nog met een heel klein beetje water tot een papje maken en dan in haar vacht smeren, zodat ze het eraf moet likken. Misschien kun je het zelfs wel met de pasta vermengen en dan op haar pootje smeren.

groeten,
Sandra
Plaats reactie