Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Er zijn meerdere katten die dit hebben.

De pers van een kennis deed dit ook, als je haar aaide dan kwijlde ze je binnen no time onder.

Waar het vandaan komt ik weet t niet, maar ik denk niet dat t door zoiets als niesziekte of te vroeg bij de moeder weg is gekomen, want ik ken katjes die te vroeg wegzijn gegaan bij de moeder en die ook niet kwijlen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

onze kater (en een opvangpoes )doen dit ook.
daarna geven ze kopjes aan hun eigen kwijl net of ze zo een geurspoor willen achter laten. ik vind het wel komisch.. :wink:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mijn prachtige, lieve Boes doet dit ook.
Hij wil dan geaaid worden en drupt uit zijn bekkie met een hele dromerige blik :verliefd: Ik vind dit een motie van heel veel vertrouwen van de kat en een eer voor de mens.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Luna doet het in mijn hals. Ze wil dan knuffelen en likt dan aan mijn hals, waarbij ze me helemaal onderkwijlt. Ik vind het lief, want het duurde drie maanden voordat ze me zover vertrouwde dat ze dit aandurfde. Nu kan ik haar gewoon oppakken en dan gaat ze kwijlend mijn hals aflebberen. Volgens mij heeft het met kittengedrag te maken; ze 'pompt' er ook bij.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Raadselachtig.....ik krijg geen bericht wanneer iemand reageert op dit topic. Ik dacht eigenlijk dat iedereen het links liet liggen...gelukkig niet.

Ik wist wel dat er meer katten waren die kwijlen. Maar niemand weet dus eigelijk echt waar het vandaan komt.
Volgens mij is het net als Emma schreef nog een overblijfsel van kitten gedrag, al hoe wel Nina er niet altijd bij trappelt.
Het is wel heel grappig en ook ik ervaar het als een compliment dat een kat zich zo ontspannen kan voelen in je bijzijn. Alhoewel....Nina is ontspannen bij iedereen zelfs de da kwijlt ze onder!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Garfield
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2004 22:05
Locatie: Alblasserdam

Bericht door Garfield »

Garfield doet het eigenlijk pas sinds haar broer overleden is. Ze trappelt wel melk, al vanaf dat ze bij mij is gekomen. Ook Bas deed dat. Maar dat kwijlen is echt van de laatste paar jaar. Ze doet het eigenlijk altijd als ze aan het spinnen is. Ze geniet dan echt. Als je goed op de foto kijkt, dan zie je net een duppel vallen. Soms zie je een heel spoor waar ze heeft gelopen. Maar een dweil erover heen en het is weer weg.

Afbeelding

Groetjes Garfield
Gast

Bericht door Gast »

Mijn gecastreerde kater bijt mij dus ook regelmatig in mijn hand tijdens het aaien. Meestal pakt hij mijn hand gewoon losjes vast, maar soms ook best hard, en vaak als ik meteen terugtrek springt ie ineens op om alsnog mijn hele arm beet te pakken, en dan bijt ie niet echt zachtzinnig. Is dat ook speelsheid of dominantie ofzo?
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik was er heilig van onertuigd dat ik liefdesbeten van Minoush kreeg, ik weet sinds een week dat het betekent: 'Kom je nest uit, ik wil eten...' Jammer ik was al zo blij met mijn liefdesbeten....
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

hey één van mijn katten durft dit ook te doen. als je haar aan het aaien bent, durft ze je te bijten. Eén keer beet ze zelfs in het gezicht van mijn vriend. Ik denk zelfs dat ik hier ergens had gelezen dat dit van jaloezie kon zijn. Maar deze kat gaat bijna nooit op de schoot buiten bij mij en hem dus misschien was dit wel uit liefde. Natuurlijk schrok mijn vriend en jaagde haar weg :)
ikzelf schrik niet van de gekke kuren van mijn katten. Alleen is het plezant als ik hier de reden kan lezen.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi,

Hoe zit het dan bij je kat als die op schoot springt om vervolgens met de voorpootjes te gaan 'trappelen' (helaas vaak met nageltjes!)?
Iemand een idee?!?

Groetjes, Anita :zwaaien:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Anita,

Gebruik even de zoekfunctie en zoek onder de term trappelen. Ik denk dat je dan genoeg informatie en uitleg zal vinden!!

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank je voor de tip Muis, ga gelijk ff kijken!

Groetjes, Anita :zwaaien:
Anonymous

Kitten met probleempje

Bericht door Anonymous »

hallo, ik ben nieuw op dit forum, dus sorry als dit onderwerp al bestaat (of als het bij een verkeerd deel staat van dit forum (moet je het maar verplaatsen))

ik heb sinds gisteren een nieuw klein katje, het was eerst van het buurmeisje van een vriend, en nu heb ik het bij me. Ik weet niet juist hoe oud het beestje is, maar ik weet wel dat een week na de geboorte de moeder is gestorven.

Nu zuigt de kitten regelmatig aan haar eigen tepeltjes, ik weet dat dit niet goed kan zijn en heb haar al eens bij een ander nestje gestoken, maar de moeder wou het niet aanvaarden.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Van een papflesje wil ze geen melk drinken. En haar wegtrekken als ze bezig is werkt ook niet
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Liesje masseert huid

Bericht door 6-2love »

We hebben het op dit forum al vaker gehad over katten die masseren. Liesje masseert ook maar zij heeft er een eigenaardig maar ook pijnlijk trekje bij.

Ze zoekt altijd blote huid op en masseert haar nagels in de huid. Wanneer ze op schoot ligt gaat ze met haar pootjes onder mijn shirt en duwt haar nagels in mijn huid. Ook zoekt ze mijn handen, armen, voeten en benen op, soms zelfs mijn nek wanneer ik op de bank ligt.

Ik durf haar niet echt te corrigeren omdat ik blij bent dat Liesje van haar angst van mensen af is. Maar het is wel erg onaangenaam.

Herkennen jullie dit? of hebben jullie een goude tip hoe ik haar vriendelijk kan corrigeren?
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Bobo treedt/trappelt ook met z'n nageltjes uit, niet echt aangenaam inderdaad. Ik til z'n pootjes gewoon op en praat zachtjes tegen hem of verleg hem even. Dan is het weer even over.
Plaats reactie