Waarschuwing edelgistvlokken

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door Anne »

Hoi allemaal

Ik ben een jaar of twee geleden enthousiast edelgistvlokken gaan gebruiken om onze katten (4) vlooivrij te houden. Per dag kregen ze ongeveer een halve theelepel/een hele theelepel over hun voer gestrooid.
Nu zijn er na twee jaar dit gebruikt te hebben al drie blaasgruis-katten in ons gezin.
Binnen twee jaar.
Ik begon eerst de knabbels te verdenken.
Toen pas dacht ik aan de edelgistvlokken.
Ik heb het aan de dierenarts laten zien en zij zag dat er best wel veel magnesium in zit
(wat tot gruis kan lijden)
Vandaar deze waarschuwing.
het was misschien ook wel verkeerd van me om de edelgistvlokken altijd te gebruiken
inplaats van alleen in ze zomer :-o

Doe hiermee wat je wilt, ik wilde het alleen maar even zeggen!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door Sandra W »

Hoi Anne,

Even totaal off-topic, maar hoe is het nu met Bartje? Daar ben ik echt heel nieuwsgierig naar :-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door Anne »

O Sandra wat lief dat je dat vraagt!!!

Bartje is begin november helaas overleden. Hij is van ouderdom gestorven, heel rustig in zijn eigen mandje. Bartje was erg speciaal voor ons. Hij had artrose in zijn achterbenen.
Eerder dat jaar zijn we verhuisd en na een paar maanden begon Bartje steeds maar terug te lopen naar het "oude huis". Kennelijk had hij heimwee.
Zelfs een paar dagen voor zijn dood nam hij ontsnappingspogingen (wat inhield om bovenaan de trap zijn nagels tussen de muur en schuifdeur te zetten om zo naar onze zoonsslaapkamer te waggelen, het bed op te springen, vanaf daar het buro op springen
en dan de vensterbank op en via het raam met schuin dak naar bededen te pingelen)
Dat lukte hem waarachtig ook nog !!!

Ik weet alleen niet hoe ik de ondertiteling van mij kan veranderen...

Bedankt voor je interresse en dat je je Bartje nog herrinnert :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door Sandra W »

Het verhaal van oude Bartje heeft toentertijd best wel indruk op mij gemaakt, vandaar dat ik me hem nog zo goed herinner. Wel jammer dat hij overleden is, maar het was natuurlijk al een hoogbejaard mannetje en gelukkig is hij rustig gegaan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door sandy »

Ik gebruik al veel langer edelgist en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Er is al een keer wat gezegd ook over het eiwitgehalte maar op een half theelepeltje is dat verwaarloosbaar, dus ik denk dat het met het magnesiumgehalte ook wel losloopt.
Het zal eerder door de brokken komen dat ze problemen krijgen dan ergens anders door.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door Anne »

Hee meis!!!

Leuk om jou hier te zien!!
Ik geef carocat brokken en dat lijkt mij een goed merk :???:
In Nederland schijnen geen slechte kattenbrokken meer te bestaan dus ik blijf erbij de edelgistvlokken te verdenken

ik heb je een pb gestuurd :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Waarschuwing edelgistvlokken

Bericht door sandy »

Heb je pb gehad en beantwoord :lol: Te lang geleden meid ;-)

Je weet het he, ik geloof niet in goeie brokken, daarom voer ik rauw ;-)
Ik geef al zeker 5 jaar edelgist en ik heb echt nog nooit problemen gehad ermee, alleen maar mooie vachten en vlovrije katten.
Is het je niet gelukt om ze over te krijgen op vers? Daar zou je ook het blaasgruisprobleem mee op kunnen lossen namelijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie