Vreemde katten in huis
-
- Kitten
Vreemde katten in huis
Wij hebben 3 katten.
In onze buurt wonen nog een aantal katten.
Het probleem is nu dat als ik mijn achterdeur open laat de katten van de buren altijd binnen komen.
Ik jaag ze altijd weg maar ze komen gewoon terug.
Hoe kan ik deze katten buiten houden?
In onze buurt wonen nog een aantal katten.
Het probleem is nu dat als ik mijn achterdeur open laat de katten van de buren altijd binnen komen.
Ik jaag ze altijd weg maar ze komen gewoon terug.
Hoe kan ik deze katten buiten houden?
Re: vreemde katten in huis
Een opengelaten achterdeur geeft toegang tot een nog niet toegevoegd stuk territorium. Zolang jouw eigen katten hun huis (lees: territorium) niet verdedigen zullen de buurtkatten het blijven proberen te annexeren
Wegjagen heeft dus geen zin. In deze ben je, denk ik, afhankelijk van de assertiviteit van je eigen katten!
Groet, Pauline

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
- -de deur dichtdoen en alleen opmaken als je poezen aangeven naar buien te willen
-op de loer gaan liggen met een plantenspuit en ze natspuiten zodra ze binnenkomen, maar als het er een boel zijn is dit wel een kwestie van een lange adem
-
- Kitten
Onze kater is gisteren nog in de aanval gegaan met een van die andere katten, dus daaraan zal het niet liggen de haren vlogen in het rond. En de deur dichthouden is wat moeilijk vooral in de zomer.
Maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Maar alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb dat probleem ook. 1 buurtkat komt ook steeds binnen via het luikje en mijn kat doet verder niks. Hij is namelijk heel sociaal met andere katten.
Ik heb de plantenspuit binnen handbereik
Verder is er nog een ongecastreerde kat die wel binnen wil,maar dan gaat Flea wel blazen en grommen.
Ik heb de plantenspuit binnen handbereik

Verder is er nog een ongecastreerde kat die wel binnen wil,maar dan gaat Flea wel blazen en grommen.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Is het een idee om een hordeur aan te schaffen? Dan komt er frisse lucht binnen, maar kunnen er geen vreemde katten je huis in.
Re: Vreemde katten in huis
Dat kan helaas bij mij niet, anders kan m'n kat niet door het luikje.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Sam 2 jaar 07-04-2009
je zou ook je kattenluikje op alleen naar buiten stand kunnen zetten en hem zelf weer binnenlaten, maar dat kan natuurlijk alleen als je thuis bent..
-
- Kitten
Ja, dat van die hordeur had ik ook al gedacht maar dan kunnen mijn katten ook niet meer binnen en buiten wanneer zij dat willen.
En een kattenluikje is ook niet zo een goed idee want die vreemde katten gaan daar ook langs binnen, want mijn buurvrouw enkele huizen verder krijgt ook bezoek van die katten via het luikje.
En een kattenluikje is ook niet zo een goed idee want die vreemde katten gaan daar ook langs binnen, want mijn buurvrouw enkele huizen verder krijgt ook bezoek van die katten via het luikje.

Je kunt een kattenluik plaatsen met een magneetsysteem, dan kan de kat alleen jouw kat binnenkomen omdat hij dan een magneetje heeft om z'n halsband.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Sam 2 jaar 07-04-2009
- Poezebal
- Panter
- Contacteer:
Ik had dit probleem vroeger ook, maar heb een kattenluikje met magneet aangeschaft 
Dan doe je een magneetje aan de halsband vast, en dan gaat er een pinnetje los op t moment dat je kat er met t magneetje over heengaat, en er kunnen geen andere katten naar binnen.
Een andere oplossing dan dit zou ik niet weten, dit was t enige wat hielp bij mij.

Dan doe je een magneetje aan de halsband vast, en dan gaat er een pinnetje los op t moment dat je kat er met t magneetje over heengaat, en er kunnen geen andere katten naar binnen.
Een andere oplossing dan dit zou ik niet weten, dit was t enige wat hielp bij mij.
Ik ben in vorm
. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..

Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
-
- Kitten
Dat met dat magneet halsbandjes is een goed idee, maar ik heb wel een probleem ik heb 3 katten. E
n die willen allemaal graag binnen en buiten.