Hoe overgaan naar 2x eten op een dag met verschillend voer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Hoe overgaan naar 2x eten op een dag met verschillend voer?

Bericht door beestenbende »

Hoi allemaal,

Wij hebben van een bevriende leverancier Iams gekregen. 1 zak voor de poezen van 2 en 4 jaar oud en 1 zak voor de katertjes (inmiidels gecastreerd) van 7 maanden. Maar nu...normaal gesproken stond er een grote bak voer voor ze klaar, voor de hele dag. Maar omdat dit verschillend voer is willen we nu langzaam aan overgaan op 2x een maaltijd per dag aan te bieden, en dan ook precies afgemeten. beide dames zijn wat te dik :oops: Maar probleem! we moeten ze nu apart eten geven, de kleintjes krijgen het nu in de gang, maar eten hier maar weinig van. En de dames eten ook iets en laten het verder liggen. Wat nu? Hoe kunnen we het op bouwen?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: hoe overgaan naar 2x eten op een dag met verschillend voer?

Bericht door Sandra W »

Mijn katten moesten ook overstappen naar twee keer per dag gescheiden eten en bij mij werkte de methode om gewoon na een paar minuutjes het bakje weg te halen, leeg of niet. Ze hadden zo snel genoeg in de gaten dat ze dus maar wat vaart moesten maken. Ook hebben ze tussendoor enorm geschooid, maar ook dat werd vanzelf minder.

Deze methode zou ook goed voor de oudere dames kunnen werken, maar ik ben bang dat je halfwasjes hierdoor wellicht te kort komen, tenzij het kwartje bij hun ook snel valt. Bij deze katten zal je in het begin dus vaker (minstens 3 keer) eten moeten aanbieden en het dan afbouwen of het eten op een plek zetten waar de oudere dames niet bij kunnen.

groeten,
Sandra
Plaats reactie