Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

Hallo
Ik denk dat mijn kat last heeft met zijn ontlasting.
Ik heb al 10 dagen geen ontlasting meer terug gevonden in de kattenbak.
De kat at tot over 2 dagen goed nu eet hij nog een beetje maar drinken doet hij nog goed zijn buik voet hard aan en heb gisteren speeksel op de grond gevonden .

Nu ik vraag me af of zonder raadpleging een katten laxeermiddelen kan krijgen bij de dierenarts of kan men ook katten laxeermiddelen kopen bij de dierenspeciaalzaak ?
Alvast bedankt voor u tijd .
Groeten,
hugo
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Sandra W »

Je moet zo snel mogelijk naar de dierenarts, want de ontlasting is zo hard geworden dat dit met een huis, tuin en keuken laxeermiddeltje niet meer te verhelpen is. De kat is nu kotsmisselijk aangezien hij tot de nok met ontlasting gevuld is en daarom eet hij ook niet meer. Hij is zich als het ware aan het vergiftigen met al die afvalstoffen in hem.

De dierenarts zal hem waarschijnlijk handmatige moeten laxeren en zal hem daarnaast de benodigde behandeling geven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door rieneke »

ga ajb zo snel mogelijk met je kat naar de dierenarts!
niet nog een dagje aankijken of zelf wat gaan rommelen.
laat je nog even weten hoe of wat?
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

Sandra W schreef:Je moet zo snel mogelijk naar de dierenarts, want de ontlasting is zo hard geworden dat dit met een huis, tuin en keuken laxeermiddeltje niet meer te verhelpen is. De kat is nu kotsmisselijk aangezien hij tot de nok met ontlasting gevuld is en daarom eet hij ook niet meer. Hij is zich als het ware aan het vergiftigen met al die afvalstoffen in hem.

De dierenarts zal hem waarschijnlijk handmatige moeten laxeren en zal hem daarnaast de benodigde behandeling geven.

groeten,
Sandra
hallo,
ben bij de dierenarts geweest,heeft temperatuur gemeten deze was normaal, heeft bloedproef gedaan deze gaf aan kattenaids en hij heeft me enkel antibiotica meegegeven maar heeft niks aan de poes gedaan voor de ontlasting en heeft ook niks meegegeven voor de ontlasting.

groeten,
hugo
ps : maar heb gelezen op internet dat antibiotica de ontlasting en darmstel nog slechter kan maken
Laatst gewijzigd door hugo_055 op 22 jan 2009 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

rieneke schreef:ga ajb zo snel mogelijk met je kat naar de dierenarts!
niet nog een dagje aankijken of zelf wat gaan rommelen.
laat je nog even weten hoe of wat?
hallo,

ben bij de dierenarts geweest,heeft temperatuur gemeten deze was normaal, heeft bloedproef gedaan deze gaf aan kattenaids en hij heeft me enkel antibiotica meegegeven maar heeft niks aan de poes gedaan voor de ontlasting en heeft ook niks meegegeven voor de ontlasting.

groeten,
hugo

ps : maar heb gelezen op internet dat antibiotica de ontlasting en darmstel nog slechter kan maken
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Leonie89 »

he wat een naar bericht :( wat ik zo op internet lees is dat er niet veel te doen is aan kattenaids dan antibiotica geven.. maar wat ik ook lees is dat een symptoom van kattenaids diarree is.. en niet het uitblijven van de ontlasting.. heeft de dierenarts niet verteld waarom hij niets aan de ontlasting heeft gedaan?
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

elvedinenleonie schreef:he wat een naar bericht :( wat ik zo op internet lees is dat er niet veel te doen is aan kattenaids dan antibiotica geven.. maar wat ik ook lees is dat een symptoom van kattenaids diarree is.. en niet het uitblijven van de ontlasting.. heeft de dierenarts niet verteld waarom hij niets aan de ontlasting heeft gedaan?
hallo,

ik vind ook raar de symptoom van kattenaids zijn doorgaans diarree , koorts en ontstekingen van de luchtwegen enz .
ik vind dat de dierenarts er geen enkel aandacht aan besteed heeft ,heb hem enkel keer herhaald dat niks in de kattenbak terug vond maar hij heeft niks gezegd enkel de assistente zij de kat heeft wel harde buik heeft maar de dierenarts zij er niks op.

groeten,
Hugo
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Leonie89 »

dan zou ik even de dierenarts bellen en uitleg vragen.. dit lijkt me niet genoeg zo.. hou je ons op de hoogte?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door rieneke »

wat een kloothommel zeg, sorry dat ik het zeg.
ik zou zeker zo spoedig mogelijk opheldering vragen aan je dierenarts, en teruggaan om wat aan de ontlasting te laten doen.
ik heb zelf 2 aidskatten gehad, en aids hoeft niet meteen een doodvonnis te zijn hoor.
wel zie je steeds terugkerende kwalen, waarvan diarree er inderdaad een van is.
ook oog- en tandvleesontsteking zie je veel.
neem wel je verantwoordelijkheid: je mag de kat nu beslist niet meer vrij buiten laten omdat hij andere katten kan besmetten.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Sandra W »

Helemaal mee met Rieneke eens over die dierenarts :evil:, want deze arme kat moet zo snel mogelijk van zijn obstipatie af. Snel bellen met de dierenarts dus en anders een andere dierenarts raadplegen.

Trouwens wel schrikken van dat kattenaids! Ook daar ben ik het met Rieneke eens dat jouw kat nu helaas voor altijd een binnenkat moet blijven.

groeten,
Sandra
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

elvedinenleonie schreef:dan zou ik even de dierenarts bellen en uitleg vragen.. dit lijkt me niet genoeg zo.. hou je ons op de hoogte?
Hallo,

Heb zo juist de dierenarts aan de telefoon gehad , hij zij dat hij via uitwendig onderzoek geen uitwerpselen in de darmen voelde(ik heb hem zien knijpen in de buik van de kat )
Hij vertelde ook dat het bijna onmogelijk is dat kat 10 dagen zijn behoeftes niet kan doen en toch nog wat eet en het eten niet uitbraakt..
Hij stelde me voor de kat vanavond wat visolie te geven van sardientjes en dan zou de kat toch tegen morgen zijn behoeftes moeten doen.zoniet moet terug langs gaan.
Groeten,
Hugo
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

rieneke schreef:wat een kloothommel zeg, sorry dat ik het zeg.
ik zou zeker zo spoedig mogelijk opheldering vragen aan je dierenarts, en teruggaan om wat aan de ontlasting te laten doen.
ik heb zelf 2 aidskatten gehad, en aids hoeft niet meteen een doodvonnis te zijn hoor.
wel zie je steeds terugkerende kwalen, waarvan diarree er inderdaad een van is.
ook oog- en tandvleesontsteking zie je veel.
neem wel je verantwoordelijkheid: je mag de kat nu beslist niet meer vrij buiten laten omdat hij andere katten kan besmetten.
hallo,
Heb beetje gevoel dat hij zegt de kat heeft aids en daarmee uit, hij laat kat aan zijn lot over En zoals je zegt aids hoeft niet meteen een doodvonnis te zijn .
Mijn verantwoordelijkheid neem ik de kat mag niet meer vrij buiten omdat hij andere katten kan besmetten.
zie vorige post uitleg dierenarts

groeten,
hugo
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

Sandra W schreef:Helemaal mee met Rieneke eens over die dierenarts :evil:, want deze arme kat moet zo snel mogelijk van zijn obstipatie af. Snel bellen met de dierenarts dus en anders een andere dierenarts raadplegen.

Trouwens wel schrikken van dat kattenaids! Ook daar ben ik het met Rieneke eens dat jouw kat nu helaas voor altijd een binnenkat moet blijven.

groeten,
Sandra
zie vorige post uitleg dierenarts

groeten,
hugo
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Sandra W »

Je klinkt als een goed en verantwoord baasje van je arme kat, daar ben ik blij om :-)!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door rieneke »

kan het zijn dat je kat buiten heeft gepoept?
want wat hij zegt over dat braken, daar zit iets in.
op een gegeven moment kunnen ze zelfs ontlasting gaan braken.

wat betreft de aids, mijn dierenarts ging er beide keren van uit dat ik de katten in zou laten slapen.
onzin, het hangt er van af in welk stadium aids wordt vastgesteld.
heeft jouw kat al eerder allerlei kwaaltjes gehad?
zo niet, dan heb je goede kans dat hij nog jaren meekan.
hou je ons op de hoogte?
sterkte en complimenten!
Plaats reactie