Kitten (poes) plast op bed

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
dorothea
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2008 07:39

Kitten (poes) plast op bed

Bericht door dorothea »

Ik weet dat er meer topics over lopen, maar toch nog maar even: ons kitten (zeven maanden) plast sinds kort op bed. Dit is nu in de afgelopen twee maanden vier keer gebeurd. Hiervoor was ze perfect zindelijk. Hetgeen ons verbaasde, we hebben haar namelijk als zwervertje meegenomen uit Frankrijk. Maar goed, onze euforie was dus van korte duur. Momenteel is ze voor de eerste keer krols, kan dat ermee te maken hebben? En hoe gaan we dit oplossen? Naast dit kitten hebben we nog twee katten in huis, een bejaarde dame van 18 en een jong ding van 10 jaar. De oudere dames kunnen het nog steeds niet zo goed met onze jongste telg vinden, kan dat ermee te maken hebben? Wie kan me verder helpen met oorzaak en dé oplossing? :epray: (ja, de slaapkamerdeur dicht doen, maar het is zo gezellig, het is de grootste kroelert die er rondloopt...).
Alvast bedankt!
P.S. op het moment dat ik dit zit te schrijven zit mevrouw keurig op de bak te plassen...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door rieneke »

het kan zeker met de krolsheid te maken hebben, dus ik zou haar rap laten castreren, voordat het een gewoonte gaat worden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door Sandra W »

Helemaal mee eens, maar ze kan ook een "zachtplekjes-plasser" zijn, want heel veel katten en kittens plassen graag op zachte plekken, zoals dekbedden, banken en kussens. Ik vrees dat je dus tijdelijk de deur even dicht moet doen, voor het een hinderlijke en hardnekkige gewoonte wordt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door Muizenis »

Ik heb dit ook met Joyke meegemaakt tijdens de krolsheid. Sterilisatie kon niet direct omdat ze vrij snel ontsnapte en zwanger terug kwam. Wat ik toen eerste instantie gedaan heb was de hoeveelheid kattenbakgrit drastisch verhogen. Klinkt misschien gek maar dat bleek de oplossing te zijn! Het wildplassen (en poepen :oops: ) was daarna afgelopen! Ze is nu -zodra dat kon- wel gesteriliseerd.

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door rieneke »

nog een kleine aanvulling; gebruik ipv wasverzachter azijn als je je dekbedhoes wast, dat wil ook nog wel eens schelen.
dorothea
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2008 07:39

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door dorothea »

Castratie staat al in de planning, ze moet alleen nog even 'ontkrolsen'. Ik ga in ieder geval de hoeveelheid grit in de bakken verhogen, mevrouw is gek op graven. En de slaapkamerdeur blijft voorlopig even gesloten.
@ Rieneke: Ik gebruik geen wasverzachter, geldt het ook voor gewoon wasmiddel?
Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten (poes) plast op bed

Bericht door rieneke »

gewoon wasmiddel is prima!
Plaats reactie