# Kitten erbij na overlijden maatje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
momo de liefste
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:03

# Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door momo de liefste »

Hallo allemaal,
Dit weekend zijn we 1 van onze poezen verloren door een auto ongeluk. We missen haar heel erg en maken ons zorgen om de achterblijver nu zijn zusje weg is. Hij loopt steeds te zoeken en is best in de war. Wel heeft hij de kans gehad om goed afscheid van haar te nemen.
We vragen ons af of het verstandig is om er een kitten bij te brengen voor hem. Zodat hij niet alleen is en zijn zinnen wat kan verzetten zeg maar. Hij is 1,5 jaar en nog een echte drukte maker.
Heeft iemand hier advies over?

Alvast bedankt,
Baasje van momo
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door Lana »

Ohh, wat vreselijk!!! Wat zullen jullie geschokken zijn!!
Ik heb het ook eens mee gemaakt..

Ik denk dat de andere kat er wel aan wendt! Athans, zo was het bij ons wel..
Het zal natuurlijk wel leuk voor hem zijn!

En zijn jullie daar al wel aan toe?

Veel sterkte ermee!!

Groetjes
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door rieneke »

sterkte met het verlies van jullie lieve poes.

ik zou nog even wachten, en de overblijvende kat de tijd geven om te rouwen.
nu een kitten erbij zal erg verwarrend voor hem zijn.
geef hem maar veel liefde en extra aandacht :smile:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door Sandra W »

Ik weet niet of katten echt kunnen rouwen, maar het is wel zo dat ze hun maatje echt kunnen missen. Gelukkig zijn katten heel veerkrachtig en vergeten ze snel. Dus als jij er aan toe bent vindt hij het vast heel leuk om er een nieuw maatje bij te krijgen, maar hou wel rekening met een wenperiode, want dit is een totaal nieuwe kat voor hem, dus in eerste instantie een indringer. Verder ook van mijn kant veel sterkte bij het verwerken van deze onverwachte klap.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door rieneke »

rouwen is wel een "menselijk" woord.
maar sommige katten kunnen enorm van slag zijn na het overlijden of verdwijnen van hun maatje.
ze mauwen, ze zoeken, ze eten minder of niet meer, ze zijn duidelijk van het padje af.
zo'n kat kan je beter even tot rust laten komen en z'n evenwicht hervinden voor je er een nieuwe kat, die in eerste instantie een indringer is, bij zet.
extra stress zit de kat niet op te wachten toch?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door beestenbende »

mee eens, de periode dat hij gaat zoeken en onrustig is kan een paar weken duren...Als jij er klaar voor bent, is het goed.
Misschien kan je een even oude kat uit het asiel halen en kijken of het klikt. Gelukkig heb je dan ook een wen periode, dus loop je zo min mogelijk risico...sterkte met dit verlies.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door Umimeis »

Ach jeetje.... wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte!

En ik zou inderdaad even wachten met het aanschaff en van een maatje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door lievelijn »

ohw bah wat naar! heel veel sterkte met dit vreselijke verlies!
ik <3 Vlinder
ilsje79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 19:15

Re: Kitten erbij na overlijden maatje?

Bericht door ilsje79 »

Hoi allemaal,

Ik ben Ilse en ik kijk hier al een tijdje rond op het forum, geweldig forum hoor!
Ik las dit bericht en dacht; hier plaats ik even een berichtje bij.

Een paar weken geleden is onze poes Panda heel plotseling overleden, ze was ( zo leek het in ieder geval) kerngezond en ineens is ze neergevallen op de grond, maakte raar miauwend geluid en leek of ze iets in haar keeltje had, heb in mijn paniek nog met een vinger in haar keeltje gevoeld en gekeken maar er was helemaal niets te zien of te voelen. Ik heb haar op bed neergelegd en nog op haar borstje gedrukt ( wist ook niet wat ik moest doen) maar ze overleed dus gewoon :-( ik pakte haar op en ze blies haar laatste adem uit... :-( :-( ze was er gewoon niet meer. Zo plotseling, zo schokkend!!! Ben er helemaal van slag van geweest, ontzettend veel gehuild om haar, mijn vriend ook. Panda was het zonnetje in huis en ontzettend lief!

Waarom ik op dit topic reageer is eigenlijk omdat wij er sinds kort een kitten ( Dushi ) bij hebben. Wij hebben ook nog Tijgetje ( zus van Panda) en wij wilden heel graag een maatje voor haar erbij, en natuurlijk ook voor ons!
Het gaat echt zo goed, Tijgetje leeft helemaal op ( Tijgetje is 4 ) en die kleine is zo ontzettend leuk!!
Eerst was het wel blazen naar elkaar..nu nog af en toe weleens..maar verder gaat het hartstikke goed!! Ze spelen leuk samen en ja, gewoon ontzettend fijn!! Wij missen Panda nog steeds en Dushi kan haar nooit vervangen maar we zijn wel heel blij met de kleine en ook dat Tijgetje helemaal opleeft!

Dit was mijn verhaal.Bedankt voor het lezen en nogmaals ; wat een goed en leuk forum.. heb al veel goeie informatie hiervandaan gehaald! :grin:

Ik zou wel een foto willen plaatsen maar ik weet nog niet precies hoe dat moet, komt wel!

Groetjes,

Ilse
Gesloten